با ورود تلفن های هوشمند به بازار و پیشرفت تکنولوژی به کار رفته در آنها ، طراحی اپلیکیشن به موضوع مهمی تبدیل شد. امروزه مردم بیشتر زمان خود را در موبایل خود به سر می برند و طبق آمار تعداد کاربران موبایل نسبت به کاربران رایانه شخصی بسیار بیشتر است.کاربران علاقه دارند تمامی کارها به راحت ترین شیوه ممکن انجام دهند. شاید بتوان گفت که تنبل شده ایم!

مردم با موبایل خود شارژ میخرند، قبض پرداخت می کنند، بلیت هواپیما خریداری می کنند، با اپلیکیشن نوبت دهی وقت دکتر رزرو میکنند، از اپلیکیشن فروشگاهی مشابه دیجی کالا خریدهای روزانه انجام می دهند ، با اپلیکیشن های تاکسی یاب سفارش تاکسی می دهند ، با اپلیکشن آگهی و اپلیکیشن مشابه دیوار خرید و فروش انجام می دهند ، با تلگرام و شبکه های اجتماعی برای هم پیام ارسال میکنند و همین طور تا بی نهایت این کارها را میتوان مثال زد.

پس در واقع برای انجام هر کاری طراحی اپلیکیشن انجام میشود. موبایل به دنیای آدم ها تبدیل شده است. شما برای پیشرفت کسب وکار خود و افزایش فروش و برند سازی لازم است به دنیا جدید آدم ها وارد شوید. راه ورود شما به این دنیا طراحی اپلیکیشن است.

مزایای طرای اپلیکیشن برای کسب و کارها

در جامعه کنونی یکی از داغ ترین رقابت ها ، رقابت بر سر راحتی ودر دسترس بودن خدمات است. بسیاری از ایده های جدید و کارآفرینی هایی که انجام میشود بر همین اساس است در واقع آنها خدمت و کالای جدیدی ارائه نمی دهند بلکه کالا و خدمات را به راحت ترین شکل ممکن در دسترس شما قرار می دهند به نحوی که شما با اپلیکیشن سفارش غذا ، با چند کلیک ساده غذا سفارش می دهند و با اپلیکیشن تاکسی به مقصدهای خود میرسند.

به کمک طراحی اپلیکیشن می توانید در کسب و کار خود نوآوری و تحول ایجاد کنید و به بازار خود رونق دهید. از طرفی با طراحی اپلیکیشن می توانید سهمی از بازاز بزرگ کاربران موبایل را بدست آورید. ممکن است شما برای کسب و کار خود طراحی سایت انجام داده باشید و با وب سایت خود کاربرانی را را جذب کرده باشید با ارائه اپلکیشن وب سایت خود می توانید کاربرانی که تا این لحظه جذب کرده اید را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

به عنوان مثال اگر شما صاحب یک هایپرمارکت و یا سوپرمارکات باشید با طراحی اپلیکیشن فروشگاهی می توانید بازار بسیار وسیع تری را نسبت به خیابان و حله خود پوشش دهید، روند ساده ای هم دارد شما با نصب استند و راه های دیگر به مشتریان حضوری خود اپلیکیشن خود را معرفی و آنها را تشویق به نصب می کنید.

مطمئن باشید اگر اپلیکیشن شما استاندارد و رابط کاربری ایده آلی داشته باشد با استقبال مشتریان مواجه خواهند شد و در ادامه اگر تجربه لذتبخشی از خرید در اپلیکیشن فروشگاهی را رقم بزنید ، آنها شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی خواهند کرد و اینگونه شما از مزایای بی نظیر طراحی اپلیکیشن بهره مند خواهید شد.

البته این مثال به طور بسیار خلاصه عنوان شد و جزییات بسیار زیادی در آن وجود دارد اما خیال شما راحت باشد. با دریافت مشاوره از کازشناسان تارینوتک و تجربه آنها در راه اندازی اپلیکیشن های مختلف می توانید پروژه خود را بسیار دقیق و حساب شده جلو ببرید و به موفقیت برسید. در این راه نیاز به دانش بالای برنامه نویسی ، طاحی و گرافیک، دیجیتال مارکتینگ و … وجود دارد که متخصصین تارینوتک در تمامی مراحل کنار شما هستند و شما را از هر نظر بی نیاز خواهند کرد.

  • در دسترس بودن
  • افزایش فروش
  • تعامل بیشتر با مشتریان
  • ایجاد تحول در کسب و کار
  • کمک به برندسازی

 

روش های طراحی اپلیکیشن

روش های و پلترفم های مختلفی برای پیاده سازی اپلیکیشن وجود دارد. میتوان بسیار ساده با html اپلیکیشن را پیاده سازی کرد که قطعا با توجه به تکنولوژی روز دنیا و امکانات اپلیکیشن های حال حاضر این روش کارایی نخواهد داشت. یکی از بهترین و اصولی ترین روش ها استفاده از زبان برنامه نویسی نیتیو و مخصوص هر سیستم عامل است. در طراحی اپلیکیشن اندروید استفاده از جاوا و اندروید استودیو گزینه ایده آل و رایجی است. برای طراحی اپلیکیشن ios بهترین گزینه می تواند swift3 باشد. البته محیط های برنامه نویسی دیگری نیز برای برنامه نویسی اپلیکیشن اندروید و ios وجود دارد.

یکی از این محیط های برنامه نویسی ری اکت نیتیو یا React Native می باشد که می توان طراحی اپلیکیشن اندروید و ios را با آن انجام داد. برای این که بتوانید بهترین روش را برای پروژه خود انتخاب کنید لازم است داکیومنت و امکانات پروژه و همچنین اهداف آن مورد بررسی قرار گیرد. در تارینوتک با بررسی تمامی جوانب پروژه شما بهترین روش را برای طراحی اپلیکیشن در نظر خواهیم گرفت. پیاده سازی اپلیکیشن نیاز به بررسی های دقیق دارد و لازم است قبل شروع کاملا مورد بررسی قرار بگیرند از همین جهت پیشنهاد می کنیم با ما تماس بگیرید و به صورت رایگان از مشاوره تخصصی استفاده کنید.

بخش ها و استانداردهای مهمی که باید در طراحی اپلیکیشن رعایت گردد

سرعت بارگیری سریع

هنگامی که اپلیکیشن را باز میکنید باید سرعت بارگیری اولیه آن کوتاه باشد و این امر موجب میشود تجربه لذت بخشی برای کاربر رقم بخورد. اگر زمان لود در اپلیکیشن شما زیاد و طولانی شود کاربر را خسته خواهد کرد و تلاش های شما برای جذب کاربر بی نتیجه خواهد بود.

طراحی UI یا رابط کاربری حرفه ای

یکی از بخش هایی که در طراحی اپلیکیشن باید به صورت تخصصی به آن پرداخته شود بحث طراحی UI یا رابط کاربری است. این بخش در بسیاری از پروژه ها جدی گرفته نمی شود و تجربه ثابت کرده به موفقیتی نخواهند رسید. طراحی رابط کاربری نیاز به دانش تخصصی دارد تا اثری تاثیرگذار و جذاب برای مخاطب خلق شود و جذبش کند.

استانداردهای اندروید و IOS

برای این که بتوانید اپلیکیشن های خود را در مارکت های مختلف انتشار دهید لازم استانداردهای مربوطه را رعایت کنید. در صورت عدم رعایت یک سری نکات موفق به انتشار اپلیکیشن خود نخواهید شد. پس در طراحی اپلیکیشن اندروید و IOS خود برای دیده شدن این نکات را جدی بگیرید.

برنامه نویسی بک اند اپلیکیشن

برای این که اپلیکیشن کارایی بالا و خوبی داشته باشد لازم است که زیرساخت قدرتمند و حرفه ای برای آن پیاده سازی شده باشد. ذر تارینوتک بک اند اپلیکیشن ها قالبا با PHP و فریمورک لاراول پیاده سازی می شود که بهترین کارایی را داشته باشد.

امنیت

در اپلیکیشن شما ممکن است تراکنش های مالی انجام شود و یا دارای اطلاعات محرمانه ای از کاربران باشد به همین دلیل امنیت در طراحی اپلیکیشن نقش مهمی دارد و لازم است استانداردهایی مانند ارسال درخواستها به صورت رمزنگاری شده و … رعایت شود.

روند اجرای پروژه طراحی اپلیکیشن در تارینوتک

برای داشتن اپلیکیشن اثرگذار و موفق ابتدا باید داکیومنت و اطلاعات اولیه را آماده کرد. این کار باعث می شود نیازهای اپلیکیشن شما قبل از اجرا کاملا دیده و بررسی شوند و درنتیجه خروجی بهتری داشته باشید.

در تارینوتک ابتدا داکیومنت پروژه با همفکری شما تهیه و تدوین خواهد شد. بعد از این مرحله طرح های اولیه اپلیکیشن در قالب وایرفریم طراحی میشوند. وایرفرم های طرح های بسیار ساده هستند که جانمایی بخش های مختلف اپلیکیشن را نشان می دهند و فاقد رنگ ، جزییات و … هستند.

پس تکمیل وایرفرم ها و تایید آنها توسط شما وارد مرحله طراحی گرافیکی پروژه خواهیم شد و رابط کاربری پروژه توسط متخصص طراحی UI  پیاده سازی خواهد شد. بعد وارد مرحله برنامه نویسی شده و به طرح های گرفیکی روح می بخشیم. سپس نسخه اولیه اپلیکیشن به کارفرما ارائه میشود تا مورد بررسی قرر بگیرد و در صورت وجود مشکل و یا تغییر در وب سایت اعمال شود تا به خروجی ایده آل برسد.

در طی یک یا چند جلسه آموزش کار با پنل مدیریت به شما آموزش داده خواهد شد همچنین ویدئو آموزشی اختصاصی با کلی نکات آموزنده برای تولید محتوا و مدیریت بهتر اپلیکیشن به شما عزیزان ارائه میشود. بعد از سپری شدن این مراحل کار اصلی تارینوتک که ارائه پشتیبانی فنی برای پروژه شما است شروع میشود تا آرامش و موفقیت را برای شما رقم بزند.

۱-تهیه داکیومنت

۲-طراحی وایرفریم

۳-طراحی گرافیکی

۴-برنامه نویسی

۵- تست و رفع ایراد

۶-ارائه آموزش کار با وبسایت

۷-آغاز پشتیبانی فنی

انتشار اپلیکیشن در مارکت ها

بعد از طراحی اپلیکیشن خود نیاز است که آن را به مخاطبان خود معرفی کنید و برای استفاده و نصب در دسترس آنها قرار دهید. به همین جهت لازم است اپلیکیشن انروید خود را در گوگل پلی یا بازار انتشار دهید و اپلیکیشن ios خود را در اپ استور و یا مارکت های ایرانی منتشر کنید. در تارینوتک اپلیکیشن شما را در تمامی مارکت های معتبر بدون قید و شرط منتشر خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی در دسترس مشتریان خود قرار بگیرید.

 

وظایف تارینوتک به عنوان مجری طراحی اپلیکیشن

وظیفه خود میدانیم اپلیکیشنی طراحی کنیم که شما را در مسیر پیشرفت و موفقیت کسب و کارتان قرار دهد. به همین خاطر همواره با جدیترین تکنولوژی های روز دنیا در زمینه طراحی اپلیکیشن همراه هستیم تا شما را یک گام جلوتر از رقبایتان قرار دهیم. ما این باور را داریم که با موفقیت شما در کسب و کارتان ما نیز در کسب و کار خود پیشرفت خواهیم کرد پس تمام تلاش خود را به کار خواهیم برد تا باهم در مسیر موفقیت گام برداریم.

۱-طراحی UI/UX تخصصی

۲-تضمین امکان انتشار اپلیکیشن در تمامی مارکت ها

۳-رعایت استانداردهای اندروید و IOS

۴-سرعت لود بالا

۵-تضمین امنیت

۶-آموزش اختصاصی کار با پنل مدیریت

۷-پشتیبانی فنی