چگونه ترافیک سایت خود را افزایش دهیم؟

قبل از آنکه بخواهید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید باید روی سایت به ابزارهایی مجهز باشید که بتوانید ترافیک ورودی و کانال های ورودی آن را دنبال و آنالیز کنید تا بتوانید جنبه های مثبت و منفی و کیفیت و کمیت سایت خود را از طریق آن بازنگری و تغییر دهید تا در نهایت بتوانید ترافیک دلخواه خود را دریافت کنید. ابزارهایی از جمله گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول و …

البته که اگه طراحی سایت شما توسط مجموعه ما انجام شده باشد تمامی این موارد روی وبسایت شما نصب میشود.

در ادامه ما به روش هایی اشاره میکنیم که میتوانید از طریق آنها ترافیک هدفمند سایت خود را افزایش دهید، پس با تارینوتک همراه شوید:

تبلیغات پولی

یکی از راه های اصلی و رایج برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک در سایت استفاده از تبلیغات پولی گوگل (Google ADS) است. در واقع شما به میزان هزینه ای که می کنید در سرچ های گوگل (مرتبط با حوزه کاری خود و مخاطبانتان) بیشتر دیده می شوید. روزانه می توانید بودجه ای را در نظر بگیرید و برای هرکلیک که از طرف مخاطبان انجام می شود هزینه ای را تعیین کنید و با تبلیغات گوگل و امتیازی که به شما می دهد دیده شده، کلیک دریافت کرده و در نتیجه ترافیک وبسایت را بالا ببرید.

البته لازم به ذکر است که گوگل ادز ایران را تحریم کرده و برای استفاده از این خدمات چندتا نکته را باید مدنظر داشته باشید:

اول اینکه دامنه سایت شما .ir نباشد.

دوم اینکه برای شارژ و پرداخت هزینه ها اگر ویزا کارت ندارید باید از خدمات شرکت های واسط استفاده کنید، تارینوتک این خدمات را نیز به شما عزیزان ارائه میدهد.

همانطور که در بالا اشاره شد به دلیل تحریم ایران باید حتما از وی پی ان استفاده کنید.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو سایت یکی از زمانبر ترین راه های افزایش ترافیک وبسایت است، اما به دلیل همین زمان زیادی که برای سئو لازم است باید در کنار آن از تبلیغات گوگل هم در جهت افزایش ترافیک استفاده کرد. اما در نهایت سئو  نسبت به تبلیغات پولی و تبلیغات گوگل حدود ۱۳ برابر بیشتر ترافیک جذب می کند و در بلند مدت هزینه کمتری نیز دارد.

وبلاگ نویسی مهمان

وبلاگ نویسی مهمان یکی از راه های افزایش ترافیک وبسایت است. هنگامی که شما به عنوان وبلاگ نویس مهمان در یکی از سایت های مطرح و معتبر مرتبط با حیطه ی خود حضور دارید، ترافیک مناسب و خوبی را از طریق آن دریافت می کنید.  راضی کردن وبلاگ حرفه ای برای آنکه بتوانید به عنوان وبلاگ مهمان در آن حضور داشته باشید کار آسانی نیست اما در صورت قبول آن می تواند برای جذب مخاطب و کسب و کار شما مفید باشد. البته این نکته را هم باید ذکر کنیم که این روش در مقایسه با تبلیغات پولی و سئو بازدهی کمتری دارد.

انتشار مقاله در لینکدین

با انتشار مقاله در شبکه اجتماعی لینکدین می توان ترافیک وبسایت را افزایش داد. هرچه در مقالات از کلمات کلیدی طولانی و مرتبط با کسب و کار و کلمات کلیدی متناسب با آنچه مخاطبان مورد نظر شما جستجو می کند، بیشتر استفاده کنید اثربخشی بهتری برای دیده شدن و افزایش ترافیک به سمت سایت شما خواهد اشت. بازدهی کم یکی از نقاط منفی این روش است.

 

محتواهای قدیمی سایت را بروز رسانی کنید

برخی از مقالات در سایت مدت زمان زیادی است که در سایت بدون تغییر مانده اند و بلا استفاده شده اند و باعث کاهش رتبه سایت در گوگل می شوند. بنابراین اگر مقالات قدیمی دوباره به چرخه مقالات به روز سایت برگردند کار باعث می شود مقالات قدیمی در گوگل به رتبه های بالاتر برسیده و در نتیجه ترافیک سایت را بالا خواهند برد.

تولید اینفوگرافیک

اینفوگرافیک به دلیل سرعت انتقال بالایی که در افزایش آگاهی تجاری دارد می تواند باعث جذب مخاطبان شود. برای تولید اینفوگرافیک و گرفتن نتیجه ی خوب از آن باید با یک طراح قوی و خلاق کار کنید و یک طرح بسیار خوب برای اینفوگرافیک تهیه کنید چون در غیر این صورت اگر اینفوگرافیک شما کیفیت مناسبی نداشته باشد و برای مخاطبان جذاب نباشد کارآیی موردنظر را برای سایت و افزایش مخاطب نخواهد داشت.

استفاده از سایت های تبلیغاتی مانند یکتانت

یکی دیگر از روش های جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت استفاده از تبلیغات بنری و انواع دیگری از تبلیغات بصری است که می تواند مخاطبان زیادی را به سایت ما بیاورد که در ادامه با استفاده از این نوع تبلیغ هر مخاطب که وارد سایت ما شده یک کد به نام کوکی به آن اضافه می شود. هنگامی که همان مخاطب وارد سایتی می شود با توجه به کدی که به آن اضافه شده تبلیغ ما به شکل دیگر یا در یک صفحه دیگر به او نمایش داده می شود و  می تواند دوباره او را به سمت سایت ما بکشاند.

در سایت خود یک بلاگ ایجاد کنید

یکی از راه های افزایش ترافیک وبسایت تولید محتوای منظم و ارزشمند است که کاربران و مخاطبان بسیاری را به سمت سایت شما هدایت می کند. اگر برای سایت خود بلاگ ایجاد کنید و برای تولید محتوا در آن برنامه زمانی منظم داشته باشید ارزش سایت شما در گوگل بالا خواهد رفت و بالعکس اگر نامنظم و بی برنامه فقط گاهی محتوا تولید شود ارزش سایت شما کاهش می یابد.

این ها تنها چند نمونه از مواردی بود که می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شما و در نتیجه افزایش آگاهی از برند شما در ذهن مخاطب و مشتری بیشتر شود.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند.

نظرات