ابزارهای رایگان برای سئو سایت

ابزارهای رایگان برای سئو سایت

با معرفی ابزارهای رایگان برای سئو سایت در خدمت شما هستیم. یکی از مهم ترین مسائل برای دیده شدن هر وب سایتی سئو آن سایت می باشد که این روزها تبدیل به یکی از بزرگترین چالش ها شده است چرا که سیل عظمیی از سایت های مختلف روزانه در حال راه اندازی و فعال سازی می باشند و همگی برای سئو سایت خود در حال تلاش هستند.

با معرفی ابزارهای رایگان برای سئو سایت در خدمت شما هستیم. یکی از مهم ترین مسائل برای دیده شدن هر وب سایتی سئو آن سایت می باشد که این روزها تبدیل به یکی از بزرگترین چالش ها شده است چرا که سیل عظمیی از سایت های مختلف روزانه در حال راه اندازی و فعال سازی می باشند و همگی برای سئو سایت خود در حال تلاش هستند. اما تنها ۱۰ سایت از نظر گوگل برجسته است و در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده می شود. بزرگترین دغدغه هر صاحب وب سایتی این است که از طریق آن سایت بتواند به کسب درآمد بپردازد و این هدف در گرو رسیدن به نتایج برتر گوگل می باشد. تعداد کاربران اینترنت همواره رو به افزایش است و این امر فضای مجازی را به یک پتانسل بالا برای جرب مشتری تبدیل کرده است.

شاید در گذشته نه چندان دور که اینترنت انقدر مطرح نبود مردم به تبلیغات تلویزیونی اکتفا می کردند و در واقع بستر تلویزیون بهترین راه برای جذب مشتری بود. اما دوران حکمرانی اینترنت و فضای مجازی فرا رسیده است و برخلاف روزهای ابتدایی مردم به یک اعتماد ثابتی در مورد فضای مجازی دست یافته اند. اثرگذاری روش های اینترنتی و فضای مجازی و بازاریابی های دیجیتال این روزها به هیچ وجه قابل قیاس با دیگر روش های سنتی نمی باشد و اینترنت تمامی بخش های زندگی افراد را پر کرده است.

اما طراحی سایت تنها به بخش اولیه خود معطوف نمی باشد و نیاز است که وب سایت شما به طور مداوم در حال بروزرسانی باشد تا بتوانید به سوددهی در این وب سایت دست پیدا کنید. این امر در گرو سئو وب سایت است. چگونه می توان از روند سئو یک سایت باخبر شد؟ ابزارهای رایگان برای سئو سایت چیست؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا برخی از ابزارهای رایگان برای سئو سایت را به شما معرفی کنیم.

درآمد در گرو سئو سایت

اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار هستید می خواهید درآمدزایی خود را از طریق اینترنت نیز ادامه دهید حتما می دانید که بر خلاف فضای سنتی و فیزکی که شاید در محدوده خود دارای ۱۰ الی ۲۰ رقیب باشید، در فضای مجازای هزاران رقیب اینترنتی دارید که همه در حال تلاش برای رسیدن به هدف خود هستند. بنابراین در صورت راه اندازی سایت بهتر است آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. با بهینه سازی سایت کاربران عبارات مرتبط با وب سایت شما را جستجو می کنند و در نتیجه وب سایت شما با سرعت بالاتری در معرض دید عموم مردم قرار می گیرد.

حتما می دانید که در صورتی که بتوانید مخاطبین خود را به درون وب سایت راهنمایی کنید بخش عظیمی از کار انجام شده است زیرا توانسته اید مخاطب را به مشاهده وب سایت خود علاقه مند کنید. مخاطب در این بخش با برند شما اشنا می شود و در صورتی که دارای یک طراحی مناسب باشید می توانید کاربر را درون وب سایت خود نگاه دارید و به سمت خرید و یا دریافت خدمات هدایت کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: اصول برچسب گذاری و تاثر آن بر روی سئو

ابزارهای رایگان برای سئو سایت

در حالت کلی برای رسیدن به مشتری و تبدیل کاربر به مشتری باید برخی از مراحل طی شود. در ابتدا باید یک سایت حرفه ای طراحی شود که برای مخاطب جذاب باشد و در مرحله دوم این وب سایت باید سئو شود تا در معرض دید مشتری قرار بگیرد. بنابراین در این بخش اهمیت سئو در فرایند بازاریابی روشن شد. اما می بایست با ابزارهای رایگان برای سئو سایت نیز آشنا شوید تا مسیر را به درستی طی کنید. در این مقاله به بررسی ابزارهای رایگان برای سئو سایت می پردازیم که اکثر وب مستران سراسر جهان از این ابزارها برای بهبود سئو و رتبه وب سایت خود استفاده می کنند.

گوگل آنالیتیکس google analytics

یکی از برترین ابزارها برای تحیل وضعیت سئو می باشد که استفاده از این ابزار رایگان است و می توانید از طریق آن به اطلاعات مهمی در خصوص آمار بازدید خود دست پیدا کنید. گوگل آنالیتیکس یکی از حرفه ای ترین ابزارهای رایگان برای سئو سایت می باشد و آمار بازدید سایت را با جزئیات دقیق در اختیار شما قرار می دهد. از طریق این ابزار می توانید تعداد بازدیدکنندگان در روز، مدت زمان حضور کاربران در سایت، کاربران کلیدی که از طرطق آن وارد وب سایت شده اند، مسیر کاربران از موتورهای جستجو تا سایت شما و پربازدیدترین صفحات وب سایت خود را مشاهده کنید.

برای استفاده از خدمات این ابزار که یکی از ابزارهای رایگان برای سئو سایت می باشد لازم است که در این سایت ثبت نام کنید. اما به دلیل تحریم ها متاسفانه استفاده از این سرویس برای کاربران ایرانی امکان پذیر نمی باشد و می توانند برای بررسی وضعیت سئو از ابزارهای جایگزین استفاده کنند. ابزارهای رایگان برای سئو سایت.

wp-statistics

در صورتی که وب سایت شما دارای محتوای ورپرسی است یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای سئو سایت برای شما بدون شک wp-statistics می باشد. این افزونه می تواند یک جایگزین مناسب برای گوگل آنالیتیکس باشد که با استفاده از آن می توانید به اطلاعاتی که در بخش پیشین ذکر شد دسترسی داشته باشید. در واقع با استفاه از این ابزار که یکی از ابزارهای رایگان برای سئو سایت است می توانید معرفی برترین کاربران، مدت زمان حضور کاربر، پربازدیدترین صفحات و نمایش تعداد کاربران ورودی از موتورهای جستجو را مشاهده کنید. تمامی این امکانات به صورت رایگان و بدن محدودیت در اختیار صاحبین سایت های وردپرسی قرار داده می شود.

کسب اطلاعات بیشتر: تفاوت سئو و گوگل ادوردز چیست؟

google insight

یکی دیگر از ابزارهای رایگان برای سئو سایت که گوگل به کاربران خود ارائه داده است google insight می باشد. با استفاده از این ابزار می توانید وضعیت سلامت وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. در گوگل اینسایت می توانید فاکتورهایی مانند سرعت لود شدن صفحات، کلمات کلیدی مرتبط، کلیدواژه های جستجوی منطقه ای و بهترین زمان بازدید را بررسی کنید و در صوتر نیاز تغییرات لازم را اعمال کنید.

گوگل اینسایت این امکان را به شما می دهد که وب سایت خود را برای بهتر دیده شدن در منطقه جغرافیایی خودتان بهینه کنید و بهترین کلمات کلیدی پرجستجو را پیدا کنید. با استفاده از این سرویس می توانید به صورت موثرتری برای وب سایت خود تولید محتوا کنید و مشکلات فنی وب سایت خود را رفع کنید.

google webmaster

از دیگر ابزارهای رایگان برای سئو سایت می توان به گوگل وبمستر اشاره کرد. در حالت کلی گوگل سرویس ای متفاوتی برای سئو سایت در اختیار کاربران خود قرار داده است. با استفاده از این سرویس رایگان می توانید موقعیت وب سایت خود را برای حضور در نتایج برتر مورد بررسی قرار دهید و موانع موجود را بررسی و رفع کنید. سرویس گوگل وبمستر به شما موارد زیر را نمایش می دهد:

  • کدام مقادیر جستجو، بیشترین بازدید کننده را وارد وب سایت شما کرده است.
  • پرطرفدارترین کلیدواژه های مرتبط با موضوع وب سایت شما، چیستند.
  • کدام وب سایت ها به شما لینک داده اند.
  • عملکرد وب سایت شما در جستجوی موبایلی چگونه است.

google trends

اگر صاحب یک وب سایت خبری، تفریحی و یا یک مجله اینترنتی هستید پیشنهاد می کنیم از این ابزارهای رایگان برای سئو سایت استفاده کنید. یکی از بهترین ابزارها برای بررسی سئو سایت شما گوگل ترندز می باشد که می تواند موارد زیر را در اختیار شما قرار دهد. ابزارهای رایگان برای سئو سایت.:

  • با استفاده از سرویس رایگان Google Trends می توانید کلیدواژه های پرطرفدار با بیشترین تعداد جستجو را پیدا کنید.
  • می توانید از محبوب ترین جستجوهای روز مطلع شوید.
  • می توانید کلیدواژه های پرطرفدار در بازه های زمانی متفاوت را مشاهده کنید.
  • می توانید کلیدواژه های پرطرفدار در یک محدوده جغرافیایی خاص را مشاهده کنید.

moz

وب سایت موز، یکی از محبوب ترین ابزارها برای سئوکاران حرفه ای است. با استفاده از سرویس های MOZ، می توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز برای تولید محتوای سئو محور، و کسب رتبه برتر گوگل را در اختیار داشته باشید. تحقیقات کلیدواژه، بررسی لینک ها، بهینه سازی صفحات، تحلیل وب سایت و بررسی عمیق کلمات کلیدی (از نظر میزان سختی، تعداد جستجو، محبوبیت و قدرت رقابت) چند نمونه از مهم ترین امکاناتی است که موز، در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

جمع بندی

با تحلیل وب سایت به وسیله ابزارهای معرفی شده و تحقیق در خصوص انتخاب کلیدواژه های مناسب، می توانید به صورت مؤثرتری تولید محتوای وب سایت خود را مدیریت کنید. تولید محتوای مناسب بر اساس نتایج تحقیقات، منجر به بهبود رتبه گوگل وب سایت شما خواهد شد؛ زیرا محتوا، اولین و مهم ترین موضوعی است که موتورهای جستجو، مورد مطالعه قرار می دهند. برای این کار می توانید از ابزارهای رایگان برای سئو سایت استفاده کنید.

محتوا، همان دلیلی است که باعث می شود کاربران، در میان نتایج جستجو، وب سایت شما را انتخاب نمایند. ابزارهای بهینه سازی و تحلیل سئو، به همین منظور در اختیار وب مسترها قرار گرفته است. برخی سرویس های معرفی شده در این مقاله، دسترسی کاربران ساکن ایران را با محدودیت هایی رو به رو کرده اند. اما می توان با یافتن جایگزین های مناسب و رایگان، این مشکل را مرتفع نمود. شما عزیزان جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سئو سایت می توانید به مجموعه تارینوتک مراجعه کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *