استاندارد W3C چیست و چه مزایایی دارد ؟

w3c

طراحان سایت همواره با مشکل سازگاری با مرورگرهای مختلف و یکپارچه سازی پروتکل ها و تکنولوژی های مورد استفاده خود روبرو هستند. استاندارد سازی کمک می کند راحت تر بر این مشکلات غلبه کرد. استاندارد w3c مخفف عبارت World Wide Web Consortium است که توسط شبکه جهانی وب تصویب شده تا با رعایت آن طراحان وب سایت راحت تر بتوانند کار خود را انجام دهند و سازگاری با مرورگر ها ساده تر شود.

w3c

مزایای رعایت استاندارد w3c برای وب سایت ها

رعایت استانداردw3c امکان بروز خطاهای مختلف در سایت را کاهش می دهد. به این ترتیب می توانید عملکرد سایت را در زمان حال و آینده تضمین کنید.

استاندارد w3c کمک می کند کاربران به راحتی بتوانند سایت شما را در موتورهای جستجو بیابند و این امر به افزایش بازدید های شما می انجامد.

رعایت استانداردw3c سایت شما را در همه مرورگرها در دسترس قرار می دهد به این ترتیب هیچ کاربری را از دست نخواهید داد و هر فردی با هرتکنولوژی قادر خواهد بود وارد سایت شما شده و در صفحات مختلف به بررسی و مطالعه بپردازد.

کم کردن خطاها با استاندارد w3c

استاندارد سازی وب سایت، به وجود آمدن خطاهای مختلف را در سایت کاهش می دهد. شما با استاندارد سازی صفحه قادر خواهید بود عملکرد سایت خود را در تمامی شرایط و در آینده تضمین نمایید.

w3cمرورگرهای وب و استاندارد w3c

مرورگرهای وب طوری طراحی می گردند که برای استاندارهای w3c سازگاری کامل داشته باشند.

حتی در صورتی که از آخرین نسخه html پشتیبانی ننماید، مرورگر وب، سایت را با استاندارهای قدیمی تر بررسی می نماید

. مشکلات بسیاری در مورد عدم استاندارد سازی کد نویسی صفحه برای طراحان وب به وجود آمد و باعث شد نمایش سایت در سایر مرورگرها و همچنین مرورگرهای جدید درست نباشد.

اعتباراستاندارد w3c همه چیز نیست

هر چند کسب اعتبار w3c می تواند نقطه مثبت برای سایت باشد و رعایت آن بسیار خوب است، ولی حتی سایت های محبوبی مانند دیجی کالا و آپارات نیز آن را به صورت کامل رعایت نکرده اند. این به معنای بی اهمیت بودن این استاندارد نیست، بلکه تمام حرف این است که فاکتورهای بسیار زیادی را باید برای موفقیت در کسب و کار خود در نظر بگیرید و مجموعه ای از عوامل باعث پیشرفت شما می شود.

طراحی سایت بر اساس  استاندارد w3c

تمام سایت ها براساس کد های HTML نوشته می شوند که در مرورگرهای مختلف به شیوه های متفاوت بازخوانی می شوند. اولویت مرورگر ها در کدهای HTML و CSS متفاوت است. دراین زمینه استاندارد خاصی تعریف نشده است. بنابراین یک کد ممکن است در یک مرورگر به خوبی کارکند اما در سایر مرورگرها با مشکلاتی مواجه شود.

آیا همه سایت ها از استاندارد  w3cپیروی می کنند؟

هیچ تضمینی وجود ندارد که کدهایی که با دست نوشته شده از استاندارد w3c پیروی کنند مگر اینکه کد نویس از جدید ترین تغییرات استانداردها مطلع باشد.

بسیاری از افکت ها در برخی مرورگرها پشتیبانی نمی شوند و رعایت استانداردw3c سبب می شود نتوانیم ازآن ها استفاده کنیم به همین دلیل برخی از برنامه نویسان از استفاده کنندگان برخی مرورگر ها می گذرند تا بتوانند افکت های مورد علاقه خود را در طراحی سایت اعمال کنند.

تاثیر استاندارد w3c بر هزینه ها

رعایت استاندارد w3c در وب سایت شما به افزایش رنکینگ سایت شما و نمایش در موتورهای جستجو کمک می کند. به این ترتیب لازم نیست شما هزینه زیادی برای استخدام متخصص سئو یا تبلیغات داشته باشید

کاربران سایت شما با رعایت استاندارد w3c به شکل فزآینده ای افزایش می یابند و این به معنی درآمد بیشتر خواهد بود. به این ترتیب بدون صرف هزینه های زیاد خواهید توانست در بازار به جایگاه مناسبی دست یابید.

بنابراین پرداخت هزینه بیشتر برای طراحی سایتی که استانداردw3c را رعایت کرده باشد در طولانی مدت به کاهش هزینه ها منجر می شود

w3c

برای رعایت استاندارد w3c چه باید کرد؟

استانداردw3c در طراحی یک سایت عمومی که کاربر به راحتی بتواند از آن استفاده کند بسیار تاثیر گذار است. سایت های استاندارد قطعا برای موتورهای جستجو هم جذابیت بیشتری دارند.

برای اینکه سایتی داشته باشیم که از استاندارد w3c تبعیت کند رعایت نکات زیر ضروری است:

  • انتخاب هاست و دامین مناسب
  • گرافیک و قالب متناسب بامحتوا و هدف سایت
  •  برگزیدن فونت مناسب سایتر
  • تست سایت در مرورگرهای متفاوت که ممکن است کاربران ازآن استفاده کنند
  • .سازگاری با تلفن های هوشمند مختلف که بخش زیادی از کاربران اینترنت را به خود اختصاص می دهند

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *