اصول طراحی صفحه اول وب سایت

اصول طراحی صفحه اول وب سایت

اصول طراحی صفحه اول وب سایت برای داشتن یک وبسایت مناسب ضروریست. برای صاحب یک کسب و کار، صفحه اصلی وب سایت شما مانند ویترین فروشگاه شما است: این صفحه افراد را به فروشگاه شما جذب می کند، به آنها ایده ای از آنچه ارائه می دهید می دهد، و این نقطه شروع آنها برای کاوش در بقیه فروشگاه شما است

اصول طراحی صفحه اول وب سایت برای داشتن یک وبسایت مناسب ضروریست. برای صاحب یک کسب و کار، صفحه اصلی وب سایت شما مانند ویترین فروشگاه شما است: این صفحه افراد را به فروشگاه شما جذب می کند، به آنها ایده ای از آنچه ارائه می دهید می دهد، و این نقطه شروع آنها برای کاوش در بقیه فروشگاه شما است. این همچنین به این معنی است که نحوه ظاهر صفحه اصلی وب سایت شما بر برند و فروش شما تأثیر زیادی می گذارد. با این حال، بر خلاف ویترین فروشگاه، بهبود صفحه اصلی وب سایت شما نباید هزینه زیادی داشته باشد، به خصوص اگر یک تجارت کوچک دارید. تغییرات زیادی در صفحه اصلی وب سایت وجود دارد که می توانید بدون صرف هزینه زیاد یا چندین هفته صبر برای طراحی سایت مجدد انجام دهید.

اصول طراحی صفحه اول وب سایت

در این آموزش، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک صفحه اصلی وب سایت ایجاد کنید که مشتریان را جذب کند. شما ایده های طراحی صفحه اصلی وب سایت را بررسی خواهید کرد. اصول طراحی صفحه اول وب سایت را در زیر ذکر نموده ایم بیایید به نکات طراحی صفحه اصلی وب سایت بپردازیم.

کسب اطلاعات بیشتر: مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

از فایل های تصویری کم حجم استفاده کنید

اگر می‌خواهید محصولات خود را تا حد امکان زیبا جلوه دهید، داشتن تصاویر زیبا و باکیفیت از ضروریات است. اما یک منافی مهم وجود دارد: معمولاً هر چه تصویر بزرگتر یا وضوح بالاتر باشد، زمان بیشتری طول می کشد تا این تصاویر برای بازدیدکنندگان بارگیری شوند. هر چه زمان بارگذاری بیشتر باشد، احتمال اینکه بازدیدکنندگان شما را ترک کنند بیشتر است. اگر میخواهید اصول طراحی صفحه اول وب سایت را رعایت کرده باشید عکس ها را دست کم نگیرید.

بر اساس تحقیقات گوگل ، در صورتی که بارگذاری یک سایت در موبایل بیش از سه ثانیه طول بکشد، ۵۳ درصد از بازدیدهای وب سایت رها می شود.  در واقع، مدل آنها پیش ‌بینی می‌کند که هر چه بیشتر طول بکشد تا صفحه شما بارگذاری شود، احتمال اینکه بازدیدکنندگان شما را ترک کنند بیشتر می‌شود. همین تحقیق نشان داد که اگر صاحبان وب سایت به سادگی تصاویر خود را فشرده کنند، تفاوت زیادی ایجاد می کند.

تعادل بین ارائه تصاویر زیبا و داشتن یک سایت بارگذاری سریع را پیدا کنید. از ابزار Page Speed ​​Insights Google  استفاده کنید تا ببینید آیا تصاویر شما نیاز به فشرده سازی بیشتری دارند یا خیر. اگر این کار را انجام دادند، می توانید از ابزاری مانند TinyPNG  برای فشرده سازی بیشتر آنها استفاده کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: ۱۱ مورد از روش های افزایش رتبه سایت در گوگل

اسکن صفحه اصلی وب سایت خود را آسان کنید

چه صفحه اصلی وب سایت شما دارای متن طولانی یا کوتاه باشد، مهم است که متن به راحتی اسکن شود. این به این دلیل است که مردم تمایل دارند متن را به صورت آنلاین اسکن و اسکن کنند. مطالعه ای از گروه نیلسن نورمن  نشان می دهد که تنها ۱۶ درصد از مردم متن آنلاین را کلمه به کلمه می خوانند. در یک مطالعه جدیدتر ، آنها همچنین دریافتند که افراد تمایل دارند متن سنگین را با الگوی F شکل اسکن کنند، که منجر به از دست دادن اطلاعات ضروری می شود. اصول طراحی صفحه اول وب سایت را زمانی میتوانید به صور صحیح به کار بگیرید که کاربر به راحتی بتواند صفحه اول شما را بررسی کرده و دچار سردرگمی نشود.

اگر نمی‌خواهید بازدید کنند گان کلمات متقاعد کننده یا مهم‌ ترین ویژگی ‌های محصول شما را از دست بدهند، مطمئن شوید که متن صفحه اصلی وبسایت شما به راحتی قابل اسکن است. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید دنبال کنید:

  • محتوای صفحه اصلی خود را به سرفصل های فرعی تقسیم کنید.
  • به جای توصیف آنها در پاراگراف، از فهرست ها برای ترسیم جزئیات استفاده کنید.
  • به تصاویر خود زیرنویس اضافه کنید.
  • از جملات کوتاه استفاده کنید.
  • اگر می توانید اطلاعات را سریعتر از طریق تصاویر بصری ارائه دهید، این کار را به جای تکیه بر کپی انجام دهید.
  • از اندازه های کوچک خودداری کنید.
افراد را در عکس های خود داشته باشید

حتی اگر فتوژنیک ترین محصول را در بازار داشته باشید، بهتر است افرادی را در عکس های محصول خود داشته باشید. به خصوص در صفحه اصلی وب سایت خود. آزمایش‌های Visual  Website Optimizer نشان می‌دهد که استفاده از عکس‌های انسانی به جای تصاویر یا نمادها می‌تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد. مهمتر از آن، از عکس های واقعی مشتریان یا کارکنان خود استفاده کنید. بر اساس تحقیقات The Nielsen Norman Group ، بازدیدکنندگان وب سایت تمایل به نادیده گرفتن عکس های استوک افراد دارند. این اصول طراحی صفحه اول وب سایت یک امر ضروری نیست اما بهتر است رعایت شود.

کسب اطلاعات بیشتر: ابزارهای رایگان برای سئو سایت

یک مثال خوب از این فروشگاه اینترنتی بذرRenee’s Garden  است. در صفحه اصلی وب‌سایت آن‌ها چندین عکس از افراد مزرعه‌شان، عکس‌های افرادی که به آنها بذر اهدا کرده‌اند، و عکسی از مالک وجود دارد. جدا از اینکه این عکس‌ها چشم‌ها را جلب می‌کنند، اعتماد را نیز ایجاد می‌کنند، زیرا می‌توانید افراد پشت سر کسب‌وکار را ببینید. این اعتمادسازی فوری برای مشاغل کوچک و خرد که به اندازه برندهای معتبرتر شهرت ندارند ضروری است.

کاهش ریسک

از آنجایی که کسب‌وکارهای کوچک آنلاین به اندازه برند ‌های بزرگ‌تر شناخته شده نیستند، ممکن است مصرف‌کنندگان احساس کنند که خرید از آن‌ها در مقایسه با خرید از فروشگاه‌های آنلاین آمازون یا والمارت خطراتی دارد. به همین دلیل، شما باید هرگونه خطر احتمالی برای مشتری خود را از بین ببرید. در واقع اصول طراحی صفحه اول وب سایت در صورتی که این مورد را نادیده بگیرید به کل نادیده گرفته خواهند شد. پس از مهم ترین اصول طراحی صفحه اول وب سایت میتوانیم به ایجاد احساس امنیت در کاربر اشاره نماییم.

W&P Design ، یک فروشگاه طراحی از بروکلین، در نسخه بالای خود به وضوح نشان می دهد که آنها “بازگشت رایگان. بدون دردسر” را ارائه می دهند. اگر مشتری برای خرید مردد باشد زیرا ممکن است در نهایت محصول را دوست نداشته باشد، از قبل می‌داند که می‌تواند بدون هیچ زحمتی از سوی شرکت و بدون پرداخت هزینه اضافی، آن را برگرداند. همزمان با کاهش ریسک مشتریان، ثابت می کند که به وعده های خود عمل می کنید. اینجاست که اثبات اجتماعی، مانند بررسی ها، مطالعات موردی، و توصیفات وارد می شود. اگر می خواهید مشتریان به کسب و کار شما اعتماد کنند، این موارد را در صفحه اصلی وب سایت خود نمایش دهید.

منوی ناوبری خود را آشکار کنید

در حالی که به نظر می رسد که ناوبری صفحه اصلی وب سایت خود را با یک منوی کشویی یا نماد همبرگر پنهان کنید، شیک و مدرن به نظر می رسد، این امر باعث می شود که کاربران کمتر در بقیه سایت شما پیمایش کنند. تحقیقات گروه نیلسن نورمن نشان داد که وقتی نوارهای ناوبری پنهان می شوند، قابلیت کشف صفحات یک سایت به نصف کاهش می یابد.  بیشتر طول می کشد تا بازدیدکنندگان سایر صفحات کلیدی سایت شما را پیدا کنند. برای داشتن  زیرساخت های بهینه سئو نیز بهتر است به این اصل توجه ویژه ای نمایید و آن را در لیست مهم ترین اصول طراحی صفحه اول وب سایت  خود یادداشت نمایید.

اگر تعداد صفحات زیادی در سایت شما وجود دارد و نمی توانید همه آنها را بدون شلوغی در منوی صفحه اصلی خود قرار دهید، می توانید “ناوبری ترکیبی” را انتخاب کنید. در این قالب، لینک های منوی ثابت به صفحات مهم سایت شما وجود دارد، اما بقیه از طریق یک منوی کشویی نمایش داده می شوند. این رویکردی بود که توسط Johnny’s Selected Seeds ، یک تاجر آنلاین بذر استفاده شد. از آنجایی که آنها ده ها دانه در فروشگاه آنلاین خود دارند، پیمایش اصلی فقط دسته های اصلی را فهرست می کند. زیرمجموعه های دیگر در یک منوی کشویی نشان داده می شوند.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت

چت آنلاین را امتحان کنید

یکی از مواردی که ممکن است بخواهید آن را آزمایش کنید استفاده از چت آنلاین در وب سایت شما است. چت آنلاین قابلیتی است که به بازدیدکنندگان وب سایت امکان می دهد در زمان واقعی با شما یا کارکنانتان چت کنند. می‌توانید از چت آنلاین برای پاسخ به سؤالات اولیه آن‌ ها، کمک به آنها در پیمایش وب ‌سایتتان یا انجام مستقیم فروش استفاده کنید. برای مشتریان، این آسان‌تر از تماس یا ایمیل زدن به کسب‌ و کارتان است، زیرا می ‌توانند در حین مرور سایت با شما چت کنند. چت آنلاین نیز امروزه مورد توجه قرار گرفته است و کاربرد بسیاری دارد. پس بهتر اس آن را نیز در لیست اصول طراحی صفحه اول وب سایت جای دهیم.

JSI Signs ، یک فروشگاه آنلاین عرضه علائم، از چت زنده برای  کاهش حجم تماس هایی که در فروشگاه خود دریافت می کنند استفاده می کند .این همچنین به مالک کمک می‌کند تا چند کار را انجام دهد، زیرا او می‌تواند به سؤالات مشتریان احتمالی در حین انجام کارهای دیگر پاسخ دهد.

سخن پایانی

برخی از اصول طراحی صفحه اول وب سایت را پیشتر مورد بررسی قرار دادیم تا به شما در بهینه سازی وبسایت خود برای کاربر یای رسانده باشیم اما اصول طراحی صفحه اول وب سایت تنها به این چند مورد ذکر شده محدود میشود؟ قطعا پاسخ شماا خیر خواهد بود. چرا که داشتن یک صقحه اول سایت مناسب، نیازمند رعایت اصول طراحی صفحه اول وب سایت در ابعادی بسیاار گسترده تر است. در صورتی که نیاز دارید همه اصول طراحی صفحه اول وب سایت در وبسایت شما پیاده سازی شوند، میتوانید با کارشناسان ما در تارینوتک تماس حاصل فرمایید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *