اقدامات قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین

اقدامات قبل از راه انداری فروشگاه آنلاین

قرن ها، موفقیت در تجارت با یک فرمول ساده تعریف می شد. یک مکان سودآور برای سبد خرید خود تضمین کنید. برای جذب ترافیک بیشتر از رقیب خود بلندتر فریاد بزنید. با هزینه کمتر کار کنید تا سود بیشتری به جیب بزنید. در قرن بیست و یکم، به این سادگی نیست.
برندهای بزرگ و پر سر و صدا اغلب نمی توانند با مشتریان مدرن دنیای امروز ارتباط برقرار کنند. مکان فیزیکی برای ارائه محصول و یا خدمات می تواند بیشتر از اینکه راحت باشد، آزاردهنده باشد و یک فروشگاه کوچک را می توان با بودجه ناچیز و بدون موجودی اداره کرد. همه موارد فوق باعث می‌شود برندهای فروشگاهی آنلاین راحت‌ تر حتی در بازارهای اشباع شده جایگاه خود را کسب کنند. بنابراین اگر قصد دارید یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید، در سال ۱۴۰۱ فضای زیادی دارید. فقط کافیست برای طراحی سایت اقدام کنید.

آمار فروش آنلاین

دو سال گذشته، بخش خرده‌فروشی دچار آشفتگی بزرگی شد. اما رویدادهای ناگوار جهانی باعث رشد فروش دیجیتال شد:
۴۶ درصد از مصرف کنندگان در سال گذشته یک برند جدید را امتحان کردند یا به خرده فروشان جدید سفارش دادند. به لطف راحتی خرید آنلاین و خطوط مبهم جغرافیایی، مصرف کنندگان به طور فعال برندها را تغییر می دهند.
بر اساس یک مطالعه در ماه مه ۲۰۲۰ از Accenture، انتظار می‌رود حجم خرید از کاربران بی‌ تجربه یا مخالف خرید آنلاین در آینده ۱۶۰ درصد افزایش یابد. بسیاری از مردم در سال گذشته متوجه شدند که چقدر از راحتی خرید آنلاین راضی هستند و آنها بیشتر به آن عادت می کنند.
۵۰ درصد از هزینه های آنلاین تا سپتامبر ۲۰۲۲ از طریق تلفن های هوشمند انجام می شود. مصرف کنندگان بیش از ۱۹۰ میلیارد در سال ۲۰۲۰ از طریق تلفن همراه خرج کردند.
فروشگاه های کوچکتر آنلاین شاهد افزایش ۹۶.۵ درصدی در ترافیک وب بین اکتبر ۲۰۱۹ تا اکتبر ۲۰۲۰ بوده اند و بیش از یک سوم افزایش بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد را گزارش کرده اند. اکثریت همچنین انتظار دارند که این رشد در سال های آینده نیز باقی بماند.
بر اساس این نقاط داده، فرصت بزرگ و رو به رشدی در فروش محصولات به صورت دیجیتال وجود دارد. و این فرصت ها در حال متنوع شدن هستند. شرایط بازار برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وجود عدم اطمینان کلی اقتصادی به همان اندازه می تواند مطلوب باشد. همچنین بر اساس آن داده ها، یک فرصت تمایز وجود دارد. از چند سایت در تلفن همراه بازدید می کنید که تجربه خرید تا پرداخت را دارند؟ اگر قرار است ۵۰ درصد از هزینه‌ها صرف گوشی‌های هوشمند شود، بیایید بگوییم که تلفن آن‌ها نقطه تماس واقعی خواهد بود که به انواع مختلف تعاملات در سراسر قیف متصل می‌شود. ارائه یک تجربه خرید راحت و قابل استفاده به مشتریان حتی در دستگاه‌های کوچک‌تر آنها می‌تواند تفاوت بزرگی باشد.

۸ مرحله برای ایجاد فروشگاه آنلاین

یک نرم افزار ساده و کاربردی می تواند وب سایتی راه اندازی کند که به شما امکان می دهد محصولات را بفروشید. اما چگونه می‌توانید از «حداقل محصول» به رشد خود ادامه دهید و کسب‌وکار خود را به سطح بعدی ببرید؟ در اینجا دستورالعمل های گام به گام آورده شده است.

  • انتخاب جایگاه و طرح ریزی کسب و کار
  • انتخاب نام دامنه
  • تعیین طراح سایت فروشگاهی
  • طراحی ظاهر سایت فروشگاهی
  • محصول گذاری در سایت
  • تعیین گزینه های حمل و نقل
  • بازاریابی برای فروشگاه آنلاین
  • راه اندازی فروشگاه آنلاین
  • ایجاد یک طرح تجاری

مدل کسب و کار مناسب را انتخاب کنید

به عنوان بخشی از تحقیقات مشتری خود، همچنین باید توجه داشته باشید که مخاطبان شما چگونه و کجا تمایل به خرید محصولات دارند و بهترین راه برای دستیابی به آنها چیست.

تجارت الکترونیک B2B – آیا بیشتر به عمده فروشان، خرده فروشان و خریداران تجاری می فروشید؟
تجارت الکترونیک B2C – یا ترجیح می دهید محصولات خود را مستقیماً برای مشتریان بازاریابی کنید؟
فروش در بازارهای آنلاین – بازارهای محبوب مانند شیپور، دیجیکالا یا دیوار دسترسی داخلی به مخاطبان مختلف را فراهم می کنند.
Dropshipping – این مدل وظایف انجام سفارش را به شخص ثالث منتقل می کند، بنابراین شما هیچ موجودی را خودتان نگه ندارید.
DTC مدل کسب و کار مستقیم به مصرف کننده، واسطه (خرده فروش یا عمده فروش چند برند) را حذف می کند.

نام دامنه خود را انتخاب کنید

درست مانند نام کسب و کار شما ، نام دامنه شناسه منحصر به فرد شما برای مصرف کنندگان است. علاوه بر راهنمایی آنها به فروشگاه آنلاین شما، نام دامنه مناسب همچنین می تواند یادآوری و آگاهی برند را بهبود بخشد. در اینجا نحوه ایجاد نام دامنه برای فروشگاه آنلاین شما آورده شده است:

انتخاب دامنه ای منحصر به فرد

نام‌ های دامنه «تطابق دقیق» مانند buytoysonline.com در بین صاحبان مشاغل کوچک رایج بود، زیرا نام‌های غنی از کلمات کلیدی رتبه‌بندی در نتایج جستجو را آسان‌تر می‌کردند. اما، این موارد برای اکثر مشاغل ایده آل نیستند. در عوض، نام منحصر به فردتری را انتخاب کنید.

انتخاب دامنه کوتاه

نام دامنه خود را کمتر از ۱۲ کاراکتر نگه دارید. این طول مناسب برای به یاد ماندنی کردن و تایپ آسان آن است. برای وب‌سایت خود به دسته‌های رسانه‌های اجتماعی مشابهی نیاز خواهید داشت این دسته‌ها نیز باید کوتاه باشند.

اقدامات فروشگاه اینترنتی

سازنده فروشگاه آنلاین خود را انتخاب کنید

پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در انواع مختلفی با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و برنامه‌های افزودنی بومی متفاوت هستند. برای شناسایی بهترین انتخاب برای کسب و کار خود، فهرستی از الزامات اولویت بندی شده ایجاد کنید لیستی از عملکردهای بسیار مهم و “خوب بودن”. سپس، راه حل های مختلف منبع باز و SaaS را تجزیه و تحلیل کنید.

مواردی که باید هنگام انتخاب پلتفرم فروشگاهی آنلاین خود در نظر بگیرید.

ممکن است وسوسه انگیز باشد که با ارزان ترین سازنده وب سایت شروع کنید. نکته منفی این است که ممکن است مجبور شوید بعداً فروشگاه آنلاین خود را تغییر دهید، که پیچیدگی بیشتری دارد. بلندمدت را در نظر بگیرید، حتی اگر به تازگی اولین وبسایت خود را میسازید.

هنگام تجزیه و تحلیل گزینه های مختلف، بپرسید:

  • آیا این پلتفرم می تواند همراه با کسب و کار من به روز شود؟
  • آیا بعد از اینکه کسب و کارم از آستانه ترافیک یا فروش معینی عبور کند، افت عملکرد را تجربه خواهم کرد؟

جدا از مقیاس پذیری، باید موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

ویژگی های بومی

آیا این پلتفرم تمام حیاتی ترین ویژگی های اصلی تجارت را به صورت بومی ارائه می کند؟ به عنوان یک افزونه باید روی چه چیزی سرمایه گذاری کنید یا خودتان را توسعه دهید تا عملکرد بومی از دست رفته را پر کنید؟ در فهرست الزامات خود، هر ویژگی را در مقیاس ضرورت از ۱ تا ۱۰ رتبه بندی کنید و سپس چندین فروشگاه ساز را ارزیابی کرده و امتیازات آنها را محاسبه کنید.

امنیت

نقض داده های فروشگاه آنلاین هم یک خطر مالی و هم یک خطر اعتباری است. با مجموعه ای رو به رشد، مصرف کنندگان امروزی احتمالاً دو بار در مورد خرید از یک فروشگاه آنلاین فکر می کنند که:

  • اخیراً از هک سیستم یا نقض داده رنج می برد.
  • امنیت SSL در هنگام تسویه حساب ندارد
  • اطلاعاتی در مورد پردازش پرداخت و ذخیره داده ارائه نمی دهد.

بهینه سازی موبایل

آیا می‌دانستید که از سال ۲۰۲۰، گوگل از فهرست‌بندی موبایل برای کل وب استفاده می‌ کند؟ به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که پلتفرم تجارت الکترونیک شما تجربه ای درخشان از خرید تلفن همراه را فراهم می کند. برای تعیین موقعیت وب سایت در SERP های دسکتاپ و موبایل، خزنده های Google اکنون به داده های جمع آوری شده در مورد نحوه ارائه وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه متکی هستند. اگر فروشگاه آنلاین شما سازگار با موبایل نیست، رتبه بندی صفحات شما ممکن است آسیب ببیند که منجر به کاهش قابل توجه ترافیک وب سایت می شود. علاوه بر این، فروش موبایل را نیز از دست خواهید داد.

Moblie Friendly

روش ساخت فروشگاه آنلاین را انتخاب کنید.

سازندگان وب فروشگاه آنلاین راه اندازی و مدیریت فروشگاه را ساده می کنند. برای انتخاب بهینه، اهداف تجاری، مدل عملیاتی و عمودی و همچنین الزامات فنی فروشگاه خود را در نظر بگیرید. سپس برخی از گزینه های محبوب را ارزیابی کنید، مانند مواردی که در اینجا ذکر شده است:

طراحی سایت وردپرسی

وردپرس از جمله CMS های قدرتمند است و محبوب ترین سی ام اس به شمار می آید که امروزه کاربرد گسترده ای در حوزه وب دارد. طراحی سایت وردپرسی با بهره گیری از بستر وردپرس و قالب های آماده و افزونه های متنوع امکان طراحی سایتی مناسب با تخصص شما و بیزنس شما را فراهم می آورد. از جمله مزایای وردپرس میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
مقرون به صرفه
قالب ها و افزونه های متعدد

طراحی سایت اختصاصی

در صورتی که وردپرس امکانات کافی را در اختیار شما قرار ندهد و یا نیاز به امکانات بیشتری داشته باشید، طراحی سایت تخصصی با کد نویسی اختصاصی میتواند راه حلی ایده آل به شمار آید چرا که با طراحی سایت تخصصی زیرساخت های سئو به کلی رعایت خواهند شد و البته در آینده در صورت پیشرفت کسب و کار میتوانید امکاناتی بیش از وردپرس را اضافه نمایید.
امکان اجرای تمامی پروژه ها
امکان ارتقا ویژگی های سایت

محصولات را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید

برای اینکه فروشگاه شما برای خرید لذت بخش باشد و محصولات شما به راحتی پیدا شوند، صفحات دسته بندی محصولات خود را راه اندازی کنید، توضیحات محصول عالی بنویسید و تصاویر محصول را بارگذاری کنید که به فروش می رسد.

توضیحات محصول

توضیحات محصول متقاعد کننده به مشکل مشتری می پردازد، ویژگی های محصول را فهرست می کند و مزایای اصلی را برای فروش فوری برجسته می کند. راز توضیحات محصولی که به فروش میرسد، فرمولی است که توسط کپی رایترها استفاده می شود:

  • توضیح دهید این محصول برای چه کسانی است.
  • مشخصات ضروری محصول (اندازه، جنس و غیره) را فهرست کنید.
  • زمانی که شخصی به این محصول نیاز دارد پیشنهاد دهید.
  • به خریدار کمک کنید تصور کند کجا از آن استفاده خواهد کرد.

توضیحات محصول خود را خالی از موارد زیر نگه دارید:

  • اصطلاحات پیچیده
  • کلیشه ها یا ارجاعات عجیب به فرهنگ پاپ
  • جملات پر سر و صدا طولانی

تصاویر محصول

در عکاسی محصول کوتاهی نکنید. اگر توانایی مالی دارید یک عکاس حرفه ای برای عکاسی استخدام کنید. اگر نه، یک تنظیمات عکاسی خانگی برای عکاسی از عکس ‌های جذاب فروشگاه آنلاین ایجاد کنید . همچنین، برای مواردی مانند مبلمان، تجهیزات یا انواع خاصی از لباس‌ها، عکس‌های ۳۶۰ درجه بگیرید. بر اساس داده های ارائه شده توسط Webrotate 360، صاحبان مشاغل پس از افزودن ۳۶۰ قابلیت مشاهده محصول به وب سایت خود، ۵٪ تا ۴۰٪ افزایش در فروش آنلاین را گزارش می دهند .

دسته بندی محصولات

طبقه بندی وب سایت به ایجاد و مدیریت روابط بین صفحات مختلف محصول کمک می کند. دسته بندی محصولات، به ویژه، برای نمایش درست کاتالوگ شما و قابل کشف شدن موجودی شما ضروری است. اکثر خرده‌فروشان پوشاک با «لباس‌های مردانه، زنانه، لوازم جانبی، جدید و فروش» عرضه می‌شوند. وب‌سایت‌های فروش آنلاینی که دارای سهام بزرگ‌تر هستند نیز دسته‌های اضافی را برای تسهیل کشف اضافه می‌کنند. اغلب اوقات، بر اساس پرس و جوهای رایج جستجوی مشتری یا فصلی بودن وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید «دسته‌های هدیه» را در زمان کریسمس اضافه کنید.

هنگام طراحی صفحات دسته بندی محصولات، فیلترهای اضافی اضافه کنید تا به مشتریان کمک کنید تا انتخاب های خود را محدود کنند. موارد مفید عبارتند از “اندازه”، “محدوده قیمت”، “رنگ”، “مواد”، و غیره.

حمل و نقل را تنظیم کنید

در مرحله بعد، باید بفهمید که چگونه محصولات جدید به دست صاحبان می‌رسند. استراتژی حمل و نقل تجارت الکترونیکی بسیار مهم است زیرا ۵۶٪ از مصرف کنندگان پس از یک تجربه تحویل بد از یک خرده فروش خرید نمی کنند. بنابراین مطمئن شوید که تمام انتهای آن را در نظر بگیرید.

سیاست حمل و نقل خود را تعیین کنید.

یک خط مشی حمل و نقل، انتظارات درستی را در میان مشتریان جدید ایجاد می کند. باید هزینه ها، شرایط و هرگونه محدودیت تحویل شما را به وضوح بیان کند. برای ایجاد یک خط مشی حمل و نقل برای فروشگاه خود، این سوالات را در نظر بگیرید:

آیا حمل و نقل را به صورت رایگان، با نرخ ثابت یا هزینه متغیر ارائه می دهید؟ آستانه واقعی «ارسال رایگان» را برای جذب خریداران بیشتر و تشویق میانگین ارزش سفارش بالاتر ایجاد کنید. در غیر این صورت، برای انواع مختلف تحویل از ساختار “هزینه ثابت” طبقه بندی شده استفاده کنید.

با چه حامل(هایی) حمل می کنید؟ قیمت‌ها، زمان‌بندی‌ها و محدودیت‌های حمل و نقل از یک حامل به دیگری متفاوت است. همه گزینه‌های موجود را در نظر بگیرید و آن‌هایی را که بهترین نسبت قیمت به ارزش را ارائه می‌دهند، اولویت‌بندی کنید. به عنوان مثال، یک ارائه دهنده ارزان تر ممکن است اقلام حجیم را قبول نکند یا در صورت آسیب دیدگی بیمه ای ارائه ندهد.

آیا قصد ارسال بین المللی دارید؟ در ابتدا فروش و حمل و نقل به مقاصد نزدیک ساحل (مانند کانادا و مکزیک) را در نظر بگیرید تا دسترسی به بازار خود را افزایش دهید. سپس به استراتژی های تحقق بین المللی نگاه کنید.

shopping website

فروشگاه آنلاین خود را بازاریابی کنید

بدترین کابوس هر کارآفرینی دیدن صفر بازدیدکننده فعال در Google Analytics در روز راه اندازی است. برای اطمینان از اینکه فروشگاه جدید شما مملو از بازدیدکنندگان مجازی است، باید:

  • چندین کانال بازاریابی تجارت الکترونیک را در اولویت قرار دهید .
  • یک استراتژی تبلیغاتی قبل از راه اندازی برای آنها ایجاد کنید.

برای جذب ترافیک به یک فروشگاه آنلاین جدید، اکثر بازارها به موارد زیر متکی هستند:
رسانه های اجتماعی: قبل از اتمام وب سایت خود، شروع به ساختن مخاطبان آنلاین خود کنید. پیش‌نمایش‌های سریع محصول، تیزرها و پیش‌نمایش‌های پشت صحنه را برای ایجاد پیش‌بینی به اشتراک بگذارید. سپس روز راه اندازی برنامه ریزی شده را اعلام کنید و با ارائه تخفیف/تبلیغات ویژه به همه دنبال کنندگان، مشارکت بیشتری را به سمت و سوی سایت هدایت کنید. اگر در حال راه‌اندازی یک فروشگاه خاص هستید (مثلاً، پوسترهای قدیمی می‌فروشید)، می‌توانید با شبکه‌سازی در انجمن‌ها و انجمن‌های آنلاین خاص، تبلیغات رایگان بیشتری دریافت کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ: کسب و کارهای بدون مخاطب ممکن است بخواهند کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ قبل و بعد از راه اندازی را در اولویت قرار دهند. مزیت بزرگ اینفلوئنسر مارکتینگ این است که مزایای سه گانه دریافت می کنید:

  • فشار در آگاهی از نام تجاری یادآوری
  • تعامل با محتوای ارگانیک شما
  • بازدید کننده ها و فروش مستقیم

مشارکت اینفلوئنسرها در مراحل اولیه می تواند به جذب آن چند فروش اولیه کمک کند، به علاوه دید وب سایت شما را در بین موتورهای جستجو افزایش می دهد زیرا مصرف کنندگان علاقه مند شروع به تایپ نام تجاری / دامنه شما در جستجو می کنند. این یک سیگنال رتبه بندی مثبت قوی است.

تبلیغات پولی: کمپین های هدفمند فیس بوک، اینستاگرام و پینترست نیز می توانند کشف برند و محصول را تسهیل کنند. درست مانند سایر استراتژی های بازاریابی ، مزیت قطعی در اینجا این است که شما فقط برای اقدام معنادار کلیک، بازدید، پرس و جو، فروش، هزینه می پردازید.

بهینه سازی موتورهای جستجو: (SEO) و بازاریابی ایمیلی استراتژی های طولانی تری هستند. هر دو به زمان و سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارند تا «اثر کنند». اما هرچه زودتر شروع کنید، سریعتر کشش مثبت را خواهید دید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از راه اندازی، سئوی اولیه روی صفحه را دارید. سپس با بازاریابی محتوا و سئوی خارج از صفحه پس از راه اندازی به پیشرفت وبسایت خود کمک کنید. به طور مشابه، مجموعه‌ای از فرم‌های اشتراک در محل و مشوق‌ها برای اشتراک (مثلاً تخفیف سفارش اول) ایجاد کنید تا از همان روز اول فهرست ایمیل خود را افزایش دهید.

فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید

هنگامی که وب سایت خود را از مرحله به مرحله تولید منتقل کردید، یک تست سریع به آن بدهید تا مطمئن شوید که از نظر طراحی، عملکرد و ناوبری کاملاً آماده هستید.

در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد:

  • همه فراخوان‌ها و عناوین فرم‌ها را در صفحه اصلی و صفحات فرود را مرور کنید.
  • تجربه پرداخت خود را امتحان کنید.
  • یکپارچه‌سازی‌های پردازش پرداخت کارت‌های اعتباری را دوبار بررسی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همه تصاویر با وضوح بالا اما به خوبی بهینه شده اند.
  • به دنبال توضیحات محصول، ویژگی ها، دسته بندی های گم شده باشید.
  • ناوبری وب سایت خود را بررسی کنید.
  • ایمیل دسکتاپ یا نرم افزار دسکتاپ را وصل کنید.
  • بررسی کنید که آیا همه پیوندها و فرم ها کار می کنند.
  • بررسی کنید که همه مالیات ها به درستی تنظیم شده باشند.
  • ارائه دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ خود را آزمایش کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام موجودی به درستی فهرست شده است.
  • کدهای کوپن تبلیغاتی را امتحان کنید.
  • همچنین، حتما بررسی کنید که آیا ویترین فروشگاه دیجیتال شما روی دسکتاپ و موبایل به همان اندازه خوب کار می کند.

سفر هر کس به فروشگاه آنلاین تا حدودی متفاوت خواهد بود. برخی برای تکمیل عملیات خرده فروشی، فروشگاه های آنلاین ایجاد می کنند. برخی دیگر به عنوان علاقه‌مندان به این عرصه می‌پردازند و سپس از طریق سرمایه‌گذاری شخصی یا به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی هستند. آنچه ثابت می ماند فرآیند راه اندازی اساسی است. شما باید یک پلتفرم تجارت الکترونیک “مناسب برای هدف” را انتخاب کنید، کاتالوگ محصولات خود را راه اندازی کنید، طراحی و سایر تنظیمات را تغییر دهید و سپس اقدام به بازاریابی نمایید.

ممکن است فرآیند بالا کمی پیچیده به نظربرسد. شما میتوانید کل فرآیند طراحی سایت فروشگاهی خود را با تارینوتک پیش ببرید. مهم نیست در کدام مرحله قرار دارید، انتخاب نام دامنه و یا محصول گذاری، به کمک تارینوتک میتوانید تمامی مراحل را بدون دغدغه به انجام رسانید و در طول زمانی کوتاه فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید. اما این تمام ماجرا نیست و به کمک خدمات سئو تارینوتک میتوانید به جایگاه مورد نظر خود در گوگل دست یابید و ترافیکی دائمی را روانه وبسایت خود کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه و طراحی سایت فروشگاهی مطابق با نیاز خود بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *