الگوریتم رقص گوگل

الگوریتم رقص گوگل

این الگوریتم مانند الگوریتم های دیگر زیاد شناخته شده نیست برای همین به توضیح این الگوریتم می پردازیم زیرا دارای توانایی های بسیار مهمی است پس لازم است با آن بیشتر آشنا شوید.

هر کدام از الگوریتم های به وجود آمده طی تحقیقاتی و با وظیفه ای خاص به وجود آمده اند و تمام آن ها با هدف ارائه بهترین نتیجه از سرچ و نزدیکترین پاسخ به خواسته کاربر عمل می کنند.

الگوریتم رقص گوگل شرایط یکسانی را برای صفحات اینترنتی به وجود می آورد و در شرایط یکسان فاکتورهایی را که قبلا اعلام شده است مورد بررسی قرار می دهد. این فاکتور ها شامل ریسپانسیو بودن، سرعت مناسب سایت، رعایت اصول طراحی سایت و همچنین رعایت اصول نگارشی در محتوا های سایت است که قبل از اینکه صفحه ای به کاربر از طرف گوگل معرفی شود مورد بررسی قرار میگیرد.

چرا این الگوریتم، رقص گوگل نام گرفته؟ زیرا رسیدن به صفحه اول و رتبه بالا در گوگل را می توانیم به یک مسابقه رقص تشبیه کنیم که هر شرکت کننده در مسابقه رقص که آهنگ های مختلفی پخش می شود باید بتواند بهترین نمایش را ارائه دهد.

در الگوریتم رقص گوگل ممکن است گوگل سایتی را که رتبه پایینی دارد برای چند دقیقه یا یک ساعت در صفحه اول گوگل قرار دهد این کار را به منظور بررسی شرایط سایت و میزان رضایت مخاطبان در این دقایق یا ساعات انجام می دهد.

هر سایت که در این دقایق یا ساعت بتواند نتایج چشمگیر و خوبی را به دست بیاورد می تواند از نظر سئو پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

الگوریتم رقص گوگول و افت جایگاه صفحه

یکی از مشکلات دارندگان سایت این است که نمیدانند هنگام مواجه شدن با الگوریتم رقص چه اقدامی باید انجام دهند.

از آنجا که الگوریتم رقص باعث افت جایگاه یک صفحه اینترنت می شود اغلب صاحبان سایت هنگام مواجه با الگوریتم رقص گوگل سراغ موضوعاتی مانند ویرایش محتوا و یا در برخی مواقع حذف آن و یا حتی اقدام به خرید بک لینک می روند، که این چاره کار نیست زیرا چنین کارهایی هیچ نتیجه ای در تغییرات ناشی از الگوریتم رقص گوگل ندارند.

صاحبان سایت باید این را در نظر داشته باشند که نیاز به هیچ کدام از این اعمال نبوده و معمولا گوگل پس از انجام آزمایش صفحه را به جایگاه قبلی خود باز می گرداند.

الگوریتم رقص گوگل روشی برای تشخیص تقلب در وب سایت

یکی از وظایف مهم وکاربردی این الگوریتم تشخیص تقلب در وب سایت است. زمانی که شما تغییرات زیاد و اساسی را در seo وب سایت انجام دهید این الگوریتم فعال شده و وارد عمل می شودئ زیرا گوگل به چنین تغییراتی مشکوک می شود و شروع به عمل میکند.

نکته ای که در ارتباط با گوگل باید بدانید این است که گوگل از seo کاران خوشش نمی آید و اینگونه فکر می کند که سئو کاران با ترفند و شگرد صفحات را به خورد کاربران می دهند در صورتی که گوگل بر این تلاش است که محتوای واقعی در اختیار کاربر قرار گیرد.

در نتیجه به محض آن که تغیرات اساسی در سئو سایت ایجاد شود این الگوریتم ممکن است به سراغ شما بیاید و وب سایت شما را زیر نظر گرفته و بررسی کند که آیا این وب سایت با سئو و ترفند های جعلی بالا آمده و بازدید بالا جذب کرده یا این ترافیک واقعی است.یکی از زمان هایی که به سرعت باعث می شود گوگل با این الگوریتم به سمت شما بیاید زمانی است که شما بک لینک های زیادی به سمت وب سایت خودتان ایجاد می کنید و این برای گوگل مشکوک است .

خلاصه مطلب آن است که در سئو سایتتان نباید تقلب کرده و یا از سئو سیاه استفاده کنید زیرا در این صورت الگوریتم رقص گوگل یک دشمن واقعی برای شما محسوب می شود. اما برعکس اگر سئو با قانون و بدون تقلب استفاده کرده باشید و کاربر ها محتوا مفید و درست دریافت کنند. ورود این الگوریتم به سایت شما نه تنها به ضرر شما نیست بلکه به نفع شماست و می تواند برای وب سایت شما بسیار سودمند باشد.

دلایل مواجه شدن با الگوریتم رقص گوگل

برای الگوریتم رقص گوگل فرقی ندارد که موضوع سایت چیست. هر سایت با هر موضوعی می تواند با رقص گوگل مواجه شود اگر موارد زیر انجام دهد:

  • سایت هایی که سئو سایتشان را به درستی انجام نمی دهند و در سئو از شگرد و تقلب و سئو سیاه استفاده می کنند و یا با معیار های گوگل، زیر پا می گذارند. برای مثال: لینک سازی با سرعت بالا، کپی کردن محتوا از سایت های دیگر یا ساخت لینک های اسپم …
  • وب سایت هایی که به تازگی تأسیس شده اند.
  • وب سایت هایی که کلمات کلیدی آنها به تازگی سئو شده باشد و هنوز رتبه آنها پایدار نباشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *