بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت چیست؟

بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت چیست؟

یکی از بخش های مهم و پرچالش در طراحی هر وب سایتی انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت می باشد. همه ی افراد دوست دارند که وب سایت آن ها دارای جذاب ترین رنگ باشد که بدین طریق بتوانند مشتریان بیشتری را سمت وب سایت خود جذب کنند. سوال اصلی این است که بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت چیست؟ با تارینوتک همراه باشید.

یکی از بخش های مهم و پرچالش در طراحی هر وب سایتی انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت می باشد. همه ی افراد دوست دارند که وب سایت آن ها دارای جذاب ترین رنگ باشد که بدین طریق بتوانند مشتریان بیشتری را سمت وب سایت خود جذب کنند. سوال اصلی این است که بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت چیست؟ و یا چرا استفاده از بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت مهم است؟ همانطور که می دانید ترکیب رنگ مناسب باعث می شود که کاربر سریع تر بتواند با وب سایت شما ارتباط برقرار کند و در نتیجه بازدید سایت شما افزایش خواهد یافت. اما در این مقاله می خواهیم با شما در مورد اهمیت انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت به بحث و بررسی بپردازیم. با تارینوتک همراه باشید.

شاید در کشور ما قدرت تاثیرگذاری رنگ بر روی مخاطب چندان جدی در نظر گرفته نمی شود و در نتیجه بسیاری از شرکت های نوپا از شرکت های قدیمی کپی برداری می کنند و بدون فکر پیش می روند. لازم به گفتن نیست که این اولین قدم اشتباه در انتخاب رنگ وب سایت شما می باشد چرا که شخصیت برند شما از بین می رود. در این مطلب به برخی نکات و پیشنهادات ویژه برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت می پردازیم. در انتها با رعایت این نکات طبیعتا ایده های جذاب تری برای وب سایت شما شکل خواهد گرفت

چگونه بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت را انتخاب کنیم؟

جهان پر از رنگ های گوناگون است و نمی توان تعداد رنگ ها را برشمرد چرا که با تغییر اندکی از توناژ رنگ وارد رنگ جدیدی می شوید بنابراین نمی توانیم رنگ و یا رنگ هایی را نام ببریم و بگوییم انتخاب خوبی هستند. البته که باید در ابتدا از تاثیر رنگ ها اطلاعات کافی را داشته باشیم. تاثیرات رنگ ها می تواند مثبت، منفی و یا متناقض باشد. شما می توانید با انتخاب یک رنگ کاربر را از وب سایت خود فراری دهید و یا اینکه وی را جذب ادامه بخش های وبسایت کنید. یکی از بیشترین دلایل تفاوت در رنگ ها، تفاوت فردی و فرهنگی می باشد. به عنوان مثال برخی از رنگ ها در یک کشور تداعی کننده یک عقیده خاصی هستند به عنوا مثال رنگ سبز آرامش و صلح را به همراه دارد و یا رنگ قرمز انرژی و عشق را نمایش می دهد.

کسب اطلاعات بیشتر: طراحی سایت ریسپانسیو

شاید بسیاری از افراد با خود فکر کنند که انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت کار ساده ای است و در عرض چند ساعت انجام می گردد اما باید خاطرنشان نمود که انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت یکی از سخت ترین مراحل طراحی است. نحوه انتخاب پالت های رنگی بسیار حائز اهمیت است و باعث معروف نمودن برند تجاری شما نیز خواهد شد.

در انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت باید این موضوع را در نظر داشته باشید که مخاطب از طریق همین ترکیب رنگ ها با وب سایت شما ارتباط برقرار می کند. بنابراین هرچقدر رنگ انتخابی گیراتر باشد شما راحت تر می توانید به جذب مشتری و کاربر کمک کنید.

راهنمای انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت

انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت شما می تواند روی کارکرد سایت و شناسایی برند و نام تجاری تاثیرگذار باشد. کافیست سری به وب سایت های معروف دنیا مانند فیسبوک، اپل و یا کوکاکولا بیندازید تا متوجه شوید که این شرکت های بزرگ در کناز برندسازی و استحکام نام تجاری خود از رنگ های ثابتی استفاده کرده اند که این روزها همه این برندها را با رنگ خاص خود می شناسند. در این بخش می خواهیم راهنمای شما در زمینه انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت باشیم. در این بخش ترکیب رنگ ها صرف نظر از نوع فعالیت مورد بررسی قرار می گیرد. با تارینوتک همراه باشید.

استفاده از طیف رنگ های طبیعی برای وب سایت

قطعا این سخن را شنیده اید که هر چیزی طبیعی آن بهتر است. این سخن درباره رنگ ها هم صدق می کند. طوری که هرچقدر رنگ طبیعی تر باشد دلنوازتر دیده می شود. بنابراین به جای استفاده از رنگ های مصنوعی می توانید از رنگ های طبیعی استفاده کنید. رنگ هایی مانند سبز، آبی، قرمز در نگاه اول شاید خیلی خوب به نظر برسند ولی در نهایت به دلیل پرکاربرد بودن بسیار خسته کننده می باشند و کاربر سریع تر از حد معمول ممکن است وب سایت شما را ترک کند. مثلا برای طراحی سایت مهدکودک می توانید از رنگ های شاد نظی نارنجی، قرمز، زرد استفاده کنید.

نکته ای که وجود دارد این است که شما نمی توانید برای تمامی کسب و کارها از یک طیف رنگی استفاده کنید. نوع رنگ انتخابی حتما می بایست متناسب با کسب و کار شما باشد. زمای که می خواهید یک محصول را در مرکز توجه قرار دهید حتما باید از رنگ های بی رنگ استفاده کنید که به اصطلاح به آن ها desaturated colors گفته می شود.

از رنگ های متضاد در وب سایت خود استفاده کنید

استفاده از رنگ های متناقض و متمایز در بخش های مختلف سایت باعث می شود کاربر از نگاه کردن به وب سایت شما خسته نشود و یک تجربه فراموش نشدنی از بازدید وب سایت شما در ذهن داشته باشد. رنگ های متضاد نیز باید به صورت کاملا معقول انتخاب شود. مثلا به طور متوسط می توانید از سه الی پنج رنگ مختلف برای وب سایت خود استفاده کنید. اگر تعداد رنگ ها بیشتری شود باعث می شود مخاطب بخش های مهم سایت را نبیند. ترجیحا اگر می خواهید برخی از بخش های سایت را بولدتر جلوه دهید، برای آن ها از رنگ های خاصی استفاده کنید. در نظر داشته باشید مثلا ترکیب رنگ برای طراحی سایت فروشگاهی با طراحی سایت اختصاصی بایکدیگر متفاوت است.

در انتخاب رنگ افراد نابینا را در نظر داشته باشید

برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت حتما افراد نابینا را در نظر داشته باشید. یک طراح وب سایت قبل از هر چیزی تمامی جوانب را می سنجد و از آن برای طراحی وب سایت خود استفاده می کند. بنابراین به هنگام طراحی وب سایت باید مشکل افرادی که از نابینایی خود رنج می برند را نیز لحاظ کنید و در طراحی رنگ وب سایت به آن توجه ویژه ای کنید تا این افراد نیز بتوانند از محیط وب سایت استفاده کنند. در این زمینه مقالات زیادی وجود دارد که در طراحی وب سایت خود می توانید به آن ها رجوع و از تجربیات آنان استفاده کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین قالب های طراحی سایت فروشگاهی

چند پیشنهاد برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت

  • سعی کنید حتما در سایت از رنگ سازمانی که در لوگوی شما هست، استفاده کنید، اگر هنوز رنگ سازمانی خود را انتخاب نکرده‌اید بهتر است بیشتر مطالعه کنید و رنگی را انتخاب کنید که معرف شخصیت برند شما باشد.
  • بیش از ۲ تا ۴ رنگ در سایت استفاده نکنید و یادتان باشد یکی از رنگ ها باید رنگ اصلی باشد که بیش از همه به چشم بیاید.
  • برای دکمه‌های CTA از رنگ‌های متضاد با پس زمینه استفاده کنید تا بیشتر جلب توجه کنند. در تصویر زیر این نکته در سایت رعایت نشده و اصلا دکمه‌ها جذاب نیستند.
  • اگر خودتان طراحی را انجام می‌دهید از هیچ ایده‌ای نترسید و با مطالعه، آن را عملی کنید اگر هم گرافیست حرفه ای به شما مشاوره می دهد، ایده‌های خودتان را با او درمیان بگذارید.
    با متخصص UI مشورت کنید.
  • به پرسونای کاربران و مخاطبان سایت توجه کنید و برای انتخاب رنگ، سن، فرهنگ و شغل آنها را در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

استفاده از رنگ های متنوع و مختلف برای طراحی وب سایت بخش مهمی است که در طراحی وب سایت باید به آن توجه داشته باشید، اینگونه نیست که رنگ ها به صورت تصادفی انتخاب شوند، بلکه نیاز به کارشناسی و تحقیقات دارند. بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت چیست؟

واکنش افراد نسبت به رنگ های مختلف بر اساس نوع جنسیت، سن و حتی علایق و سلایق فرهنگی متفاوت است. قبل از طراحی وب سایت به این نکته توجه کنید که چه قشری از جامعه مخاطب وب سایت شما هستند. برای طراحی وب سایت خود با تارینوتک در ارتباط باشید تا مشاوران و کارشناسان ما راهنمای شما برای طراحی وب سایت قدرتمند باشند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *