عوامل تاثیرگذار هاست بر روی سئو سایت

هنگام ایجاد یک وب سایت با بهترین طراحی سایت ، و انتخاب بهترین خدمات میزبانی وب ، لازم به یادآوری است که بیشتر ترافیک سایت شما از جستجوهای موتورهایی مانند گوگل حاصل می شود، و سئو اصطلاحی است که به اقداماتی برای بیشتر دیده شدن وبسایت شما اشاره دارند گفته میشود. هنگامی که سایت شما در بالای سایت های رقیب در موتورهای جستجو برای عبارات مربوط به محصولات و خدماتی که کسب و کار شما عرضه می کند ظاهر شود، می توانید بر بازار خود تسلط داشته باشید. در نتیجه، صاحبان وب‌سایت‌ها مقدار زیادی هزینه و زمان صرف انجام کارهای سئو و تحقیق برای سایت‌ های خود می‌ کنند.
این می تواند شامل بهینه سازی صفحات موجود برای آسان کردن خواندن موتورهای جستجو، ایجاد محتوای مرتبط و تخصصی و افزایش لینک های ورودی به سایت شما از سایر وب سایت های معتبر باشد. همه این عناصر باعث می‌شوند که یک سایت احتمال بیشتری برای پاسخ به سوالی که توسط یک کاربر موتور جستجو ایجاد می‌شود، داشته باشد و به نوبه خود به این معنی است که وب‌سایت شما در نتایج موتور جستجوی معین بالاتر قرار می‌گیرد. اکثر متخصصان سئو سایت فکر می کنند که گوگل به تنهایی بیش از ۲۰۰ فاکتور را در تصمیم گیری برای نمایش سایت هایی برای یک جستجوی خاص در نظر می گیرد.

تاثیر هاست بر سئو سایت

یکی از این عوامل، هاست میزبانی وب است که برای میزبانی سایت شما استفاده می شود و در اینجا، پنج راه را مورد بحث قرار می دهیم که انتخاب نامناسب هاست، بدون در نظر گرفتن خدمات میزبانی موجود، می تواند تاثیر منفی بر رتبه بندی موتور جستجوی شما داشته باشد.

سرعت وب سایت کم است

اگر یک شرکت میزبانی وب غیر استاندارد را انتخاب کنید، ممکن است وب سایت شما به کندی برای بازدیدکنندگان بارگذاری شود. به غیر از ایجاد تجربیات ضعیف برای مشتری، یک سایت کند توسط موتورهای جستجو جریمه می شود و باعث کاهش رتبه شما در نتایج خواهد شد. گوگل مشخص کرده است که زمانی که یک وب سایت طول می کشد تا بارگذاری شود، عامل مهمی است که هنگام تصمیم گیری در مورد ترتیب لیست کردن سایت ها در نتایج موتورهای جستجو به آن توجه می کند.
یک میزبان وب خوب دارای زیرساخت شبکه عالی خواهد بود و سایت های زیادی را روی سرورهای یکسان میزبانی نمی کند و به اجرای سریع وب سایت شما کمک می کند. همچنین باید راه هایی را در نظر بگیرید که بتوانید صفحات خود را بهینه کنید تا در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری شوند. این شامل حذف اسکریپت های اضافی، فشرده سازی تصاویر، و حذف ویجت های شخص ثالثی است که استفاده نمی کنید. ابزار گوگل وبمستر را می توان برای تشخیص و رفع علت مشکلات سرعت وب سایت استفاده کرد.

خرابی وب سایت

بدتر از سایتی که آهسته بارگذاری می شود سایتی است که اصلا لود نمی شود. وقتی وبسایت شما در دسترس نباشد، تجربه مشتری وحشتناکی ایجاد می کند و خریداران احتمالی شما به سادگی به سراغ رقبای شما خواهند رفت.
اگر وب سایت شما به دلیل مشکلات ناشی از میزبان وب آفلاین شود، می توانید مطمئن باشید که موتورهای جستجو توجه خواهند داشت. اگر سایت شما اغلب در دسترس نباشد، گوگل آن را به عنوان وب سایت غیرقابل اعتماد علامت گذاری می کند و بنابراین بعید است که تجربه عالی مشتری را که سعی در تبلیغ آن دارند ارائه دهد و سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو کاهش می یابد.
اگر وب سایت شما برای مدت طولانی افلاین شود، به طور کامل از نتایج موتورهای جستجو حذف می شود. هنگام خرید برای یک ارائه دهنده میزبانی وب، به شرکت هایی توجه کنید که درصد آپتایم مشخصی را تضمین می کنند. بهترین هاست های وب تضمین می کنند که وب سایت شما ۹۹.۹۹٪ یا حتی ۱۰۰٪ مواقع بالا خواهند ماند.

خرابی اتصال پایگاه داده

اگر زمانی که سعی کرده‌اید از یک وب‌سایت بازدید کنید، پیام «خطای سرور داخلی» یا «اتصال پایگاه داده انجام نشد» را دیده‌اید، این بدان معناست که سایت در دسترسی به فایل‌های مورد نیاز برای نمایش محتوا به شما مشکل دارد. این می تواند یک خطای پیکربندی باشد، اما اغلب به دلیل دسترسی همزمان به پایگاه داده توسط افراد زیادی ایجاد می شود.
این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که یک مقاله یا ویدیو در رسانه های اجتماعی به صورت ویروسی منتشر شده باشد و هزاران نفر در حال تلاش برای مشاهده آن باشند. هاست خوب دارای تدابیری برای اطمینان از بارگیری بیش از حد سرورها است. فایل ها در سرورهای جایگزین ذخیره می شوند و صفحات محبوب را می توان بارگذاری کرد تا تعداد اتصالات به پایگاه داده کاهش یابد.
ارتقاء به سرور خصوصی مجازی (VPS) یا سرور اختصاصی راه دیگری برای افزایش قابلیت اطمینان و دوام است. با VPS ، به وب سایت شما سهمی از منابع وب سرور اختصاص می یابد، بنابراین اگر وب سایت دیگری در سرور افزایش سریع ترافیک را تجربه کند، تحت تاثیر قرار نخواهید گرفت. اگر از سرور اختصاصی استفاده می کنید، کل سرور را برای خود خواهید داشت.

استفاده از خدمات میزبانی مشترک با مسدود کننده ها

اگر از هاست اشتراکی استفاده می کنید، به این معنی است که وب سایت شما روی همان سرور صدها یا هزاران وب سایت دیگر قرار می گیرد. اگر هر یک از این وب‌سایت‌های دیگر توسط هرزنامه‌ها، کلاهبرداران یا دیگر انواع اجرا شود، آدرس IP ممکن است به عنوان مخرب برچسب گذاری شود. رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو می تواند مانند یک سنگ سقوط کند اگر در نظر گرفته شود که در محله بدی قرار دارد. یک شرکت میزبانی وب خوب بلافاصله هرزنامه‌ها را از سرورهای خود حذف می‌کند و احتمال این اتفاق را به حداقل می‌رساند. اگر می خواهید بررسی کنید که با کدام وب سایت ها آدرس IP را به اشتراک می گذارید، می توانید از سرویس جستجوی IP معکوس استفاده کنید.

TLD نادرست

دامنه‌های سطح بالا (TLD) قسمت‌هایی از دامنه هستند که بعد از نقطه قرار می‌گیرند (به عنوان مثال .com، .net، .org.) اگرچه تلاش‌هایی برای رایج کردن TLD های دیگر مانند .co صورت گرفته است، اما بیشتر مردم هنوز انتظار دارند که وب سایت شما از همان دامنه های رایج استفاده نماید و یک .com TLD داشته باشید. استفاده از TLD های دیگر، به خاطر سپردن وب سایت شما را سخت تر می کند و می تواند باعث کاهش ترافیک شود.
TLD ها بر رتبه بندی موتور جستجوی گوگل تأثیر می گذارند، اما نه خیلی زیاد. TLD یک سایت تنها یکی از صدها فاکتور رتبه‌بندی است که گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها از آن استفاده می‌کند، اما استفاده از TLD .com به تلاش‌های سئو شما کمک می‌کند، زیرا نام وب‌سایت شما به یاد ماندنی‌تر است و اشتراک‌گذاری آن را برای افراد با دیگران آسان‌تر می‌کند. اگر کشور خاصی را هدف قرار می دهید، استفاده از پسوند جغرافیایی مانند .co.uk جایگزین مناسبی برای .com است، زیرا گوگل سایت شما را در نتایج محلی تقویت می کند.

انجام سئو خوب برای موفقیت یک تجارت آنلاین بسیار مهم است، اما تاثیر میزبانی وب روی رتبه بندی موتورهای جستجوگر را نادیده نگیرید. سایتی که به کندی بارگیری می شود، خرابی های مکرر دارد، یا سرویس های میزبانی را با مسدود کننده های شناخته شده به اشتراک می گذارد، مطمئناً در نتایج موتورهای جستجو پایین تر از آنچه می تواند ظاهر می شود. هنگام انتخاب خدمات میزبانی وب برای وب سایت خود به این موضوع توجه کنید. بیشتر از بودجه خود را به هاست اختصاص دهید تا تلاش های سئو شما به دلیل زیرساخت ضعیف به خطر نیفتد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *