۱۱ مورد از روش های افزایش رتبه سایت در گوگل

روش های افزایش رتبه سایت در گوگل

اگر شما نیز صاحب یک وب سایت هستید حتما به دنبال روش های افزایش رتبه سایت در گوگل هستید و می خواهید با استفاده از روش های ساده ای رتبه خود را در گوگل بهبود ببخشید. همانطور که می دانید تنها طراحی یک سایت مهم نیست و با داشتن یک سایت نمی توانید به افزایش مشتری و افزایش درآمد دست پیدا کنید. بلکه مهم دیده شدن سایت توسط کاربران می باشد. با تارینوتک همراه باشید.

اگر شما نیز صاحب یک وب سایت هستید حتما به دنبال روش های افزایش رتبه سایت در گوگل هستید و می خواهید با استفاده از روش های ساده ای رتبه خود را در گوگل بهبود ببخشید. همانطور که می دانید تنها طراحی یک سایت مهم نیست و با داشتن یک سایت نمی توانید به افزایش مشتری و افزایش درآمد دست پیدا کنید. بلکه مهم دیده شدن سایت توسط کاربران می باشد. این موضوع در گرو رسیدن شما به نتایج برتر گوگل می باشد که به همین دلیل بایستی روش های افزایش رتبه سایت در گوگل را بلد باشید تا با سرعت بالاتری به نتایج برتر دست پیدا کنید.

گوگل هرساله ترفندخای جدیدی برای بررسی سایت ها استفاده می کند. هدف اصلی نیز این است که بتواند وب سایت های برتر و مناسب را شناسایی و در معرض دید قرار دهد. چرا که در کل هدف اصلی گوگل این است که بتواند بهترین وب سایت را شناسایی کند. بدین منظور هر ساله از ربات های جدیدی برای بررسی وب سایت ها رونمایی می کند تا سایت هایی که از طریق سئو سیاه به نتایج برتر رسیده اید، بررسی و حذف شوند. روش های افزایش رتبه سایت در گوگل بسیار زیاد است و طبیعتا هر سئوکاری از این روش ها برای افزایش رتبه وب سایت خود استفاده می کند.

همه می دانیم که فرمول اصلی که گوگل از آن برای بررسی وب سایت ها استفاده می کند یک راز است و هیچ کسی از آن اطلاعی ندارد. اما روش های افزایش رتبه سایت در گوگل نیز وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید به نتایج برتر نزدیک شوید. همه ی این تکنینک ها زیر مجموعه ای از اصول سئو می باشند.

اگر سری به بازار سئو بیندازید حتما متوجه شده اید که برخی از افراد ادعا می کنند که می توانند وب سایت شما را در سریع ترین زمان ممکن به صفحه اول گوگل برسانند. این یک ادعای کذب و دروغ می باشد. شاید در اوایل باعث شوند که وب سایت شما در رتبه های برتر قرار بگیرند اما اینکه از روش های اسپم استفاده می کنند باعث می شود که گوگل سایت شما را مورد جریمه قرار دهد. در این مقاله سعی داریم راه هایی را به شما معرفی کنیم که به صورت سئو سفید می توانید وب سایت خود را به نتایج برتر برسانید. با مجموعه تارینوتک همراه باشید.

روش های افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت خصوصا در حیطه های رقابتی مانند طراحی سایت به همین راحتی ها هم نیست. اما کارشناسان سئو صدها پارامتر موثر برای روش های افزایش رتبه سایت در گوگل مطرح کرده اند که این الگوریتم ها نیز همواره در حال تغییر می باشد. همین مسئله باعث پیچیده تر شدن سئو برای بسیاری از افراد نابلد شده است.

در این بخش تلاش کرده ایم که روش های افزایش رتبه سایت در گوگل را برای شما بیان کنیم. این روش ها باعث افزایش دانش شما در مورد سئو سایت می شود و همچنین حاوی نکاتی است که حتی برای مبتدیان نیز قابل درک می باشد. بنابراین در این بخش با ما همراه باشید.

۱.تولید محتوای ارگانیک و مرتبط

یکی از روش های سئو سایت استفاده از تولید محتوا می باشد که بیشتر از هرچیزی در بهینه سازی سایت تاثیرگذار است. گوگل برای سایت هایی که محتوای ناب و غیر کپی دارند ارزش ویژه ای قائل است و امتیاز و بهای بیشتری را قائل می شود. در نظر داشته باشید در صورتی که از محتوای دیگر سایت ها کپی شود، وب سایت مورد نظر نه تنها جریمه می شود بلکه ممکن است از لیست نتایج گوگل نیز حذف گردد.

در مورد روش های افزایش رتبه سایت در گوگل و تولید محتوا این مورد را نیز باید رعایت کنید که محتوای تولیدی شما باید با کیفیت و مرتبط با موضوع اصلی سایت باشد. برای مثال در صورتی که سایت شما در مورد طراحی سایت می باشد قرار دادن یک محتوا در مورد خرید بلیط قطار و یا نحوه نگهداری از حیوان خانگی نه تنه باعث می شود که هویت سایت شما خدشه دار شود بلکه باعث می شود که کاربر وب سایت شما را با سرعت بالایی ترک کند چرا که به دنبال موضوع در مورد طراحی سایت بوده است و محتوای درخور توجهی یافت نکرده است. این ترک سریع کاربر تاثیر منفی در رتبه وب سایت شما خواهد داشت. کاربر همواه جذب وب سایت هایی می شود که محتوای متناسب با موضوع نوشته می شود.

۲.بروزرسانی محتوا به صورت مداوم و با برنامه ریزی

بروزسانی محتوا و با برنامه ریزی نیز از دیگر روش های افزایش رتبه سایت در گوگل می باشد. این روش نه تنها باعث جذب و نگهداری کاربر می شود بلکه از نظر سئویی نیز اهمیت فراوانی دارد. سعی کنید محتوایی که در سایت خود قرار می دهید حتما چند وقت یکبار بروزرسانی کنید و حتما به هنگام بروزرسانی از محتوای ارگانیک استفاده کنید. این مسئله نیز می تواند رتبه وب سایت شما را تغییر دهد و در جایگاه بهتری قرار بگیرید.

۳.متا تگ ها

در هر صفحه ای که شما محتوا و یا لندینگ ایجاد کنید قسمتی وجود دارد به نام تگ که متا تگ ها در آن قرار می گیرند. هر صفحه ای دارای متا تگ های منحصر به فردی است و با بقیه متفاوت است. از روش های افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده درست از این متا تگ ها می باشد. دو مورد از مهم ترین متا تگ ها عنوان و متا تگ توضیحات می باشد. حتما در این دو متا تگ می بایست از کلمات کلیدی استفاده کنید. در واقع بدین روش گوگل راحت تر کلمه کلیدی شما را شناسایی می کند.

کسب اطلاعات بیشتر: اصول برچسب گذاری و تاثیر آن بر روی سئو

۴.چگالی کلمات کلیدی

از مهم ترین روش های افزایش رتبه سایت در گوگل چگالی کلمات کلیدی می باشد. اصولا تعداد کلماتی که برای یک محتوا نوشته می شود می بایست ۵۰۰ کلمه باشد. در صورتی که این تعداد کلمات کمتر از ۵۰۰ کلمه باشد گوگل ممکن است آن را ایندکس نکند و در نتیجه در نتایج گوگل ظاه نمی شوید. و اگر بیش از ۱۵۰۰ کلمه باشد کاربر آن را نمی خواند و وب سایت را ترک می کند. اما مسئله مهم در نوشتن یک محتوا چگالی کلمات کلیدی می باشد. کلمه کلیدی مورد نظر متناسب با حجم محتوای شما می بایست به طور مرتب در محتوا تکرار شود. این تکرار نباید آنقدر زیاد باشد که گوگل تصور کند می خواهید آن را دور بزند و بنابریان بهتر است این چگالی در حدود بین ۲ الی ۵ درصد باشد.

۵.توجه به لینک ها

اصولا محتواهایی که نوشته می شود برای این است که شما بتوانید یک صفحه مرجع را در گوگل ارتقا دهید و آن را به نتایج برتر برسانید. لینک ها مهم ترین عامل برای برقراری ارتباط میان صفحات سایت می باشند. در واقع این لینک های داخلی هستند که باعث می شوند کاربر به دیگر صفحات شما نیز سری بزند. لینک های داخلی با استفاده از انکرتست ها انجام می شوند و باعث ارتباط سریع میان صفحات می گردند و در نتیجه صفحات مورد نظر سریع تر ایندکس می شوند.

علاوه بر لینک داخلی، استفاده از لینک خارجی نیز توصیه می شود. در واقع لینک های خارجی یعنی اینکه محتوای سایت شما را مناسب دیده اند و به نوعی وب سایت شما را تایید می کنند. در حالت کلی لینک سازی خارجی بیشتر از لینک سازی داخلی تاثیرگذار است. بنابراین استفاده از لینک سازی یکی از روش های افزایش رتبه سایت در گوگل محسوب می شود.

۶.تگ Alt عکس

یکی از روش های افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده از تگ عکس می باشد که شاید به صورت مستقیم نمی تواند بر روی بهبود رتبه سایت در گوگل تاثیرگذار باشد. هنگامی که محتوایی را درون وب سایت خود منتشر می کنید حتما از برخی از عکس ها برای آن استفاده می کنید. هر عکسی باید تگ مخصوص به خود را داشته باشد و بهترین حالت این است که شما از کلمه کلیدی اصلی سایت به عنوان تگ عکس استفاده کنید. البته دلیل این امر این است که در جستجوی عکس، گوگل معیار جستجو و نشان دادن عکس را این تگ ها در نظر می گیرد.

۷.استفاده از نقشه سایت

نقشه سایت در واقع یک راهنما می باشد که برای پیشمایش راحت تر و سریع تر در سایت صورت می پذیرد. با ایجاد هر صفحه جدید، لینک آن در نقشه سایت قرار می گیرد و گوگل سریعا متوجه می شود که در این وب سایت صفحه جدیدی ایجاد شده است و آن را ایندکس می کند. نقش سایت یکی از مهم ترین روش های افزایش رتبه سایت در گوگل می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو سایت

۸.سرعت سایت

یکی از عوامل و روش های افزایش رتبه سایت در گوگل سرعت سایت و بارگذاری صفحات می باشد. هرچه سرعت سایت پایین تر باشد علاوه بر اینکه تاثیر مثبتی در سئو سایت شما دارد و نوعی سئو سفید محسوب می شود، باعث جذب کاربر نیز می گردد و در نتیجه میزان ماندگاری کاربر نیز افزایش می یابد.

در واقع اگر سرعت بارگذاری سایت شما بیشتر از ۲ ثانیه باشد کاربر آن را با سرعت بالایی ترک می کند. همان طور که می دانید کاربر صبور نیست و در همان لحظه اول می خواهد که نتیجه کار خود را بببیند و سرعت بارگزاری پایین نشان دهنده این است که وب سایت شما کاربر پسند نیست.

۹.بهینه سازی عکس ها

اندازه عکس می تواند تاثیر زیادی در افزایش یا کاهش سرعت بارگذاری سایت داشته باشد. همچنین فرمتی که برای آن ها استفاده می شود خیلی مهم است، زیرا ممکن است بعضی اوقات، تعدادی از فرمت ها بخوبی پشتیبانی نشوند و تاثیر منفی برروی کیفیت عکس ها بگذارد. هرچه اندازه عکس ها کمتر باشد و از فرمت مناسبی استفاده شود، افزایش رتبه سایت در گوگل سریعتر انجام می شود.

۱۰.انتخاب کلمه کلیدی درست

اینکه از برخی کلمات کلیدی کلیشه ای استفاده کنید اصلا مهم نیست. مهم این است که چه کلماتی برای کسب و کار شما مناسب تر است و کاربر بیشتری را جذب می کند. در واقع می توان گقت سئو تنها افزایش رتبه نیست. شما باید بدانید که در سایت مورد نظر دنبال چه چیزی هستید. فرض کنید که وب سایت در زمینه طراحی سایت دارید و می خواهید آن را سئو کنید.

حال در صورتی که بخواهید آن روی کلمات کلیدی بازیگران سئو کنید و حتی به نتایج برتر هم برسید در واقع هیچ بازخوردی دریافت نخواهید کرد چرا که کلمه کلیدی اشتباهی را انتخاب کرده اید. سعی کنید ابتدا کلماتی را انتخاب کنید که به هدف شما کاملا نزدیک باشد و سبب افزایش بازدید سایت شما شود. تمرکز بر روی کلمات کلیدی پربازدید بهترین گزینه است.

۱۱.استفاده از عناوین جذاب

یکی از روش های افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده از عناوین جذاب است. در تولید محتوا در سایت انتخاب عنوان هایی است که ترغیب کننده و جذاب باشد بسیار مفید است. برای مقالات، ویدیو ها، پادکست ها، لندینگ پیج ها و به طور کلی هر محتوایی که در سایت تان عنوان دارد عنوانی انتخاب کنید که کاربر با دیدن آن لحظه ای درنگ نکند و روی آن کلیک کند.

عنوان خوب داشتن در نتایج جست و جو بسیار مهم است. عنوان خوب به شما کمک می کند تا خیلی راحت رتبه سایت تان را در گوگل بالا ببرید. رتبه مقالات تان در گوگل به سادگی و فقط با داشتن یک عنوان جذاب و ترغیب کننده بالا می رود. امتحانش ساده است. همین حالا مقالاتی که عنوان کسل کننده و ساده ای دارد را به یک عنوان جذاب تغییر دهید تا معجزه این روش را ببینید.

کسب اطلاعات بیشتر: شناسایی ارزش کلمات کلیدی

جمع بندی و نکات کلیدی

در این مقاله در زمینه روش های افزایش رتبه سایت در گوگل در خدمت شما بودیم و تلاش کردیم بهترین روش ها را به شما معرفی کنیم تا به طور کامل در زمینه روش های افزایش رتبه سایت در گوگل اطلاعات لازم را بدست آورید. همانطور که متوجه شدید بالا بردن رتبه سایت در گوگل چندان کار سختی هم نیست! فقط کافیست همان کارهایی که به مرور انجام می دهید را طبق یک اصول و قواعد خاص انجام دهید. این بهترین روش برای سئو است. سئویی تمیز و ماندگار.

اگر توجه کرده باشید تمام موارد عنوان شده به تولید محتوا ختم می شود. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم آینده سئو به محتوا مربوط می شود. اگر بتوانید محتوایی عالی برای مخاطبان تان تولید کنید قطعا برنده خواهید بود. تولید محتوا دقیقا رابطه مستقیم با مهمترین فاکتورهای سئو سایت در آینده خواهد داشت.

محتوای خوب باعث می شود میزان ماندگاری و تعامل کاربران با سایت تان افزایش یابد، بازدید کنندگان مستقیم شما بالا رود، بازدید کنندگان بازگشتی به سایت تان افزایش یابد، اعتماد کاربران به شما زیاد شود، برندتان قوی تر شود، در کلمات و عبارات کلیدی بسیاری رتبه می گیرید، ترافیک سایت تان شدیدا افزایش می یابد و مواردی که مستقیما به سئو سایت تان مربوط می شود. پس همانطور که فهمیدید محتوا مثل زنجیر به فاکتورهای تاثیر گذار در سئو متصل است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *