اصول طراحی اسلایدر سایت

اصول طراحی اسلایدر سایت

آموزش طراحی اسلایدر سایت در طراحی وبسایت یک امر حیاطی به شمار میرود چرا که هر اسلایدر در وبسایت شما میتواند به فروش کمک نموده و نرخ تبدیل وبسایت را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. اسلایدرها به بازدیدکنندگان شما کمک می کنند تا از طریق تصاویر، ویدئوها، متون و تعاملات، شرکت، محصول یا برند شما را درک کنند.

آموزش طراحی اسلایدر سایت در طراحی یک وبسایت یک امر حیاطی به شمار میرود چرا که هر اسلایدر در وبسایت شما میتواند به فروش کمک نموده و نرخ تبدیل وبسایت را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. اسلایدرها به بازدیدکنندگان شما کمک می کنند تا از طریق تصاویر، ویدئوها، متون و تعاملات، شرکت، محصول یا برند شما را درک کنند. اما چگونه می توان به بهترین نتیجه دست یافت و یک نوار لغزنده عالی ایجاد کرد؟ به سادگی  ۵مرحله بعدی را دنبال کنید و اسلایدرهای موفق بیشتری را سریعتر و بسیار کارآمدتر برای وبسایت خود طراحی نمایید.

آموزش طراحی اسلایدر سایت

اسلایدر وبسایت میتواند به افزایش نرخ تبدیل وبسایت و البته انتقال بهتر و ساده تر محتوا کمک کند. آموزش طراحی اسلایدر سایت میتواند به شما کمک کند تا بتوانید توجه بازدید کنندگان وبسایت را به سمت و سوی خدمات و محصولات خود جذب نمایید.

کسب اطلاعات بیشتر: اصول طراحی صفحه اول وب سایت

برنامه ریزی

برنامه ریزی حیاتی ترین بخش فرآیند طراحی اسلایدر است. وقت بگذارید و هدف اسلایدر را در این مرحله اولیه و اولیه مشخص کنید. اگر هدف مشخصی نداشته باشید، نمی توانید یک اسلایدر مناسب ایجاد کنید.

سوالاتی که در این مرحله باید پاسخ دهید:

  1. هدف اصلی اسلایدر شما چیست؟ اطلاع رسانی، فروش یا سرگرمی؟
  2. بازدیدکنندگان شما چه انتظاری دارند؟
  3. چه نوع نوار لغزنده ای نیاز دارید؟ نوار لغزنده با عرض کامل، چرخ فلک یا فقط یک بلوک ساده؟
  4. محتوای اسلایدهای شما چه خواهد بود؟
  5. به چند اسلاید نیاز دارید؟

قبل از رفتن به تنظیمات اسلایدر وقت بگذارید و به این سوالات پاسخ دهید. رد شدن از مرحله برنامه ریزی واقعاً آسان است، اما این برای ایجاد یک اسلایدر موفق بسیار مهم است چرا که از طریق این پاسخ ها، اولین مفهوم ویترین را که مطابق با مشخصات مشتری است، ترسیم خواهید کرد.

بعد از اینکه متوجه شدید که پروژه دقیقاً چیست، می توانید ایده ها و راه حل هایی ارائه دهید. در این مرحله، من قویاً توصیه می کنم از نمونه کار های تارینوتک الگو برداری نمایید. این نمونه ها همگی منابع خوبی برای یادگیری آنچه در حال حاضر در حال ترند است یا برای دریافت ایده های جدید هستند.

کسب اطلاعات بیشتر: مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

آماده سازی

با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از مرحله اول، وقت آن است که یک برنامه را تنظیم کنیم. تجسم می تواند به شما در سازماندهی افکار و شکل دادن به طراحی اسلایدر کمک کند. امروزه ابزارهای طراحی متعددی در بازار موجود است، اما یک مداد و کاغذ ساده می تواند به طرز شگفت انگیزی مفید باشد. قبل از هر چیز، هدف شما ایجاد یک قاب سیمی است، سپس در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از یک نرم‌افزار طراحی مانند Photoshop یا  Sketch، به یک مدل واقعی تبدیل نمایید.

نکات اصلی آماده سازی

تصاویر: تصاویر پس زمینه در حال حاضر نقش مهمی در طراحی اسلایدر نسبت به قبل دارند. از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید و از تلاش بیشتر نترسید. بسیار مهم است که عکس هایی را پیدا کنید که با هدف شما همخوانی داشته باشند و پیام شما را به وضوح بیان کنند. بهترین اندازه برای یک تصویر پس زمینه معمولاً اندازه نوار اسلایدر شما است.

اما حداکثر باید در حدود ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰  پیکسل باشد. رایج ترین اندازه تصویر پس زمینه ای که من استفاده می کنم ۱۹۲۰ * ۶۰۰ پیکسل است، زیرا به خوبی در یک نوار لغزنده با عرض کامل قرار می گیرد. از طرف دیگر من دوست دارم حداکثر ارتفاع را روی ۶۰۰ پیکسل قرار دهم زیرا برای هر محتوایی ایده آل است، نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه. اگر تصویر دقیقی دارید، سعی کنید آن را تا حد امکان فشرده کنید. برای تصاویر شفاف از فرمت PNG8 و برای تصاویر پس‌زمینه از JPG استفاده کنید و سعی کنید کیفیت را تا حد ممکن پایین بیاورید بدون افت شدید کیفیت.

کسب اطلاعات بیشتر: روش های افزایش رتبه سایت در گوگل

محتوا: در حالی که تصاویر و جلوه ها در طراحی اسلایدر ظاهر را ربوده اند، شما همچنان به محتوای خوب نیاز دارید. محتوا شامل سرفصل ها، پاراگراف ها، تصاویر، فیلم ها، نمادها، دکمه ها و چند رسانه ای است. خوشبختانه در کتابخانه محتوای تارینوتک محبوب ترین انواع محتوا به صورت لایه ای موجود است. محتوای شما دلیل ورود افراد به وب سایت شما است و یکی از مهم ترین بخش های محتوای خوب، کپی خوب است، زیرا کپی شما باعث موفقیت اسلایدر شما از نظر اعتماد، تعامل و سئو می شود.

سبک: چالش شما به عنوان یک طراح ایجاد تعادل بین محتوای بصری و محتوای اطلاعاتی است. یک طراحی خوب باید هم برای چشم خوشایند باشد و هم پیام های کلیدی را به مخاطبان شما منتقل کند. طراحان واقعا عالی در پس هر تصمیمی نیت قوی دارند. به طور کلی مهمترین جنبه سبک، سازگاری است. هر فونت، رنگ و سبک نمادی را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که در تمام اسلایدهای خود از همان تصمیم استفاده می‌کنید.

ایجاد اسلایدر شما

ما اکنون در پایان مرحله برنامه ریزی و آماده سازی هستیم که می توانیم طراحی لغزنده بصری واقعی را شروع کنیم زیرا نوار اسلایدر شما باید کم و بیش به شکلی درآید. بیایید به سرعت آنچه را که می دانیم یا در حال حاضر داریم خلاصه کنیم:

  • هدف از نوار لغزنده
  • نوع اسلایدر، تعداد اسلایدها
  • دارایی های طراحی (تصاویر، فیلم ها، آیکون ها و غیره…)
  • محتوا (با کپی خوب)
  • سبک (طراحی لایه ها را مشخص می کند)

کسب اطلاعات بیشتر: ابزارهای رایگان برای سئو سایت

در اینجا زمان آن است که چشم انداز خود را به یک نوار اسلایدر فعال یا بلوک برای وب سایت وردپرس یا جوملا خود تبدیل کنید. دو راه رایج برای شروع وجود دارد: یک نوار لغزنده وارد کنید یا یک اسلایدر جدید ایجاد کنید.

یک اسلایدر قالب از پیش ساخته را وارد کنید

به عنوان یک تازه وارد ، راحت ترین راه برای ایجاد یک نوار لغزنده، وارد کردن یک نوار لغزنده آماده برای استفاده از کتابخانه الگو است. با یک کلیک می توانید بلافاصله شروع به کشف تنظیمات نوار لغزنده کنید، لایه ها را تغییر دهید و با انیمیشن ها بازی کنید. هنگامی که با رابط کاربری آشنا شدید، می‌توانید تصاویر پس‌زمینه را جایگزین کنید، کپی خود را چسبانده و سبک را در عرض چند دقیقه به سبک خود تغییر دهید. کل فرآیند معمولاً با تنظیمات و تست حدود ۵ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد.

ایجاد یک اسلایدر کاملاً جدید

در این بخش، مهم‌ترین سؤالات مربوط به اسلایدر، گزینه‌ها و تصمیم‌گیری‌های طراحی را که باید در نظر بگیرید، پوشش خواهم داد. با این حال، من بر روی یک نوار لغزنده معمولی تمرکز می کنم زیرا این رایج ترین استفاده است. در اینجا نکات مهم برای تنظیم صحیح نوار اسلایدر را ذکر نموده ایم:

اندازه لغزنده: به طور خلاصه، به دلیل ماهیت اسلایدر های مختلف، می تواند واقعاً متفاوت باشد، اما با ۱۲۰۰×۶۰۰ پیکسل اندازه ای مناسب است. فرقی نمی‌کند که یک جعبه، با عرض کامل یا یک نوار لغزنده تمام صفحه باشد، این اندازه یک نقطه شروع عالی خواهد بود.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت

طراحی و ساخت اسلایدهای شما

این منطقه جایی است که تمام دارایی های طراحی، ایده های محتوا و مفهوم سبک شما وارد عمل می شود. هنگامی که یک اسلایدر ایجاد کردید، می توانید انواع مختلف اسلایدها را اضافه کنید. اسلایدها آن دسته از عناصری هستند که دارای پس‌زمینه هستند و می‌توانند حاوی انواع مختلفی از لایه‌ها باشند. این قسمت ایجاد اسلاید برای شما بسیار آسان خواهد بود زیرا قبلاً تصاویر و ویدیوهای پس زمینه را ساخته اید.  از آنجایی که در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً شغل طراح یا توسعه دهنده وب را پ دارید. من مطمئن هستم که قبلاً تصاویری با متن ثابت بدون یک خط HTML دیده اید (یا ساخته اید). وقت آن است که آن را فراموش کنید! این برای وب سایت شما از جنبه های مختلف مانند سئو، رفتار واکنش گرا و خوانایی وحشتناک است.

دست از تست کردن بر ندارید

آزمایش نوار اسلایدر هم در مرحله ساخت و هم بعد از اینکه آنچه ساخته اید را به دست آورید بسیار مهم است. فراموش نکنید که پیش نمایش وب سایت خود را به صورت دوره ای مشاهده کنید تا مطمئن شوید که نوار لغزنده به درستی کار می کند.

کسب اطلاعات بیشتر: طراحی سایت مهدکودک

نتیجه گیری

طراحی فرآیندی سیال و مداوم است که نیاز به نگهداری مداوم دارد. احتمالاً هر از چند گاهی محتوای جدیدی اضافه می کنید یا محتوای موجود را به روز نگه می دارید. میتوانید طراحی اسلایدر خود را به تارینوتک واگذار نمایید تا با جدید ترین استاندارد های دیجیتال مارکتینگ و البته استاندارد های طراحی رابط کاربری سازگار باشد و اسلایدری کارا و ایده آل در صفحه ابتدایی وبسایت شما بدرخشد. آیا اکنون ایده ای برای طراحی اسلایدر خود دارید؟ آیا برنامه خود را طبق مراحل بالا پیش برده اید؟ با دنبال کردن چند مرحله بالا، فرآیند طراحی اسلایدر شما باید روان‌تر پیش برود. فرآیند طراحی اسلایدر شما چگونه است؟ آیا پیشنهادی دارید که چگونه می توانیم روند را بهبود بخشیم؟ ایده های خود را در نظرات زیر ارسال کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *