طراحی سایت رایگان

طراحی سایت رایگان

اگر برای طراحی سایت رایگان فکر می کنید که نیاز به یک شخص ثالث و یا یک شرکت برنامه نویسی معتبر دارید، کاملا در اشتباهید. در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تا بدون نیاز به کمک دیگران و یا هزینه اضافی اقدام به طراحی سایت رایگان کنید. حتما شما نیز می دانید که یکی از بهترین و لذت بخش ترین تجربه ها، طراحی سایت رایگان می باشد

در این مقاله می خواهیم چندین سایت ساز را معرفی کنیم تا از طریق این روش ها بتوانید طراحی سایت رایگان انجام دهید. پیشنهاد می کنیم برای شروع کار و طراحی سایت رایگان فقط یکی از سایت سازها را انتخاب کنید. چرا که اگر تنها یکی از سایت سازها را آموزش ببینید به راحتی می توانید چگونگی روند طراحی را در دیگر سایت سازها یاد بگیرید.

سایت سازهای رایگان

اگر سری به گوگل بزنید انواع مختلفی از وب سایت ها برای طراحی سایت رایگان معرفی شده است. در این بخش می خواهیم به برخی از مهم ترین وب سایت ها برای طراحی سایت رایگان اشاره کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

  • google sites

ایزار ساخت این وب سایت گوگل می باشد، و به دلیل اینکه این وب سایت برای گوگل می باشد، به خوبی در موتورهای جستجوی گوگل ایندکس می شود. البته این سایت ساز برای طراحی سایت رایگان مناسب نیست، چرا که قالب گرافیکی ضعیفی دارد و اگر قصد طراحی سایت گرافیکی دارید بهتر است از این سایت ساز استفاده نکنید. اما در صورتی که به دنبال یک طراحی سایت رایگان برای سئو سایت قوی تر و بهتر شدن در موتورهای جستجو هستید استفاده از این گزینه توصیه می شود.

نحوه ایجاد یک وب سایت با google sites

در این وب سایت تنها با چند کلیک به راحتی می توانید از سرویس وب برای ایجاد سایت های دینامیکی و تعاملی استفاده کنید و نیازی به هیچ دانشی از طراحی سایت ندارید. بنابراین مرورگر خود را باز کنید و به وب سایت google sites بروید تا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید.

با وارد کردن نام و آدرس می توانید صفحه را ایجاد کنید و به صفحه ی ایجاد نام سایت منتقل شوید. پس از انتخاب نام سایت نوبت به انتخاب قالب و الگو می رسد. توجه داشته باشید به صورت پیشفرض این سایت ساز از الگویی برای وب سایت های جدیدی استفاده نمی کند تا بتواند کنترل کاملی بر طراحی داشته باشد. با این حال می توانید از الگوهای موجود نیز استفاده کنید.

با انتخاب یک الگو سایت اکنون در دسترس و آماده است. می توانید به بخش ویرایش سایت مراجعه کنید و با استفاده از دکمه های موجود سایت را از حالت پیشفرض خارج کرده و مطابق با سلیقه ی خودتان طراحی کنید. با طراحی سایت رایگان و در دست داشتن صفحه ی کاربری آن به راحتی می توانید محتوا اضافه کنید، صفحه ایجاد کنید و یا اینکه مدیریت کلی وب سایت را بر عهده بگیرید.

  • Moonfruit

از دیگر سایت سازهایی که قدمت بسیار زیادی دارد اما بروز می باشد می توان به Moonfruit اشاره کرد که در آن قابلیت طراحی قالب نیز وجود دارد. به این ترتیب به راحتی می توانید قالب مورد نظر خود را ایجاد کنید. البته در این سایت ساز برای طراحی سایت رایگان قالب های آماده نیز وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

این سایت ساز شامل یک وب سایت با حداکثر ۱۵ صفحه در زیر دامنه دوم، ۲۰ مگابایت حافظه و پهنای باند یک گیگ است. همچنین Moonfruit یک نسخه موبایلی نیز ایجاد می کند و می توانید آن را در facebook نیز منتشر کنید.

کسب اطلاعت بیشتر: بهترین روش های افزایش بازدید سایت

  • yola

این سایت ساز نیز از دیگر روش های طراحی سایت رایگان می باشد. yola بسیار ساده می باشد و برای طراحی سایت هایی که دارای گرافیک می باشند گزینه ی مناسبی است. بدین طریق می توانید یک سایت نسبتا ساده با یک گرافیک زیبا ایجاد کنید. سایت ساز yola برای طراحی سایت رایگان از ابزار درگ اند دراپ استفاده می کند. در این حالت امکان تغییر در قالب بسیار ساده خواهد بود. این سایت ساز همچنین دارای سرویس آمار سایت می باشد.

  • webs

یکی از معروفت ترین سایت سازها برای طراحی سایت رایگان می باشد که به شما این امکان را می دهد انواع مختلفی از وب سایت را با استفاده از آن ایجاد کنید. وب سایت webs جزو فعال ترین وب سایت ها می باشد مدام در حال اضافه نمودن قالب ها و امکانات جدید می باشد و می توان گفت یکی از بهترین سایت سازها می باشد.

می توانید با webs سایت خود را به صورت رایگان بسازید. مجموعه رایگان شامل یک وب سایت با تبلیغات منطبق بر نسخه ریسپانسیو می باشد بنابراین یک وب سایت کاملا واکنش گرا خواهید داشت. این وب سایت دارای پهنای باند ۵۰۰ مگا بایت و فضای ۴۰ مگابایت می باشد. برای فروشگاه مجازی نیز تعداد آیتم ها به ۵ مورد محدود می شود.

  • joomla

جوملا از دیگر سیستم های مدیریت محتوا می باشد که دارای قابلیت فراوانی می باشد. این مجموعه جدیدا سایتی راه اندازی کرده است که از طریق آن می توان به راحتی وب سایت جوملایی خود را راه اندازی کنید. برای تنظیم وب سایت جدید عوامل زیادی مانند طراحی و نام دامنه است باید در نظر گرفته شوند، اما مهم ترین گزینه انتخاب پلت فرم مناسب است.

  • strikingly

این سایت ساز نیز از دیگر گزینه های طراحی سایت رایگان است که دارای قالب های متنوعی می باشد. همچنین این وب سایت نسبت به دیگر وب سایت ها از قالب های بروزتری استفاده می کند. این سایت ساز دارای قابلیت ریسپانسیو می باشد و کاملا با موبایل سازگار می باشد.

  • wix

سایت ساز wix یک ابزار طراحی سایت رایگان می باشد که از طریق مرورگر وب در دسترس است. کمپانی wix از قدیمی ترین کمپانی ها محسوب می شود. در صورتی که در این وب سایت اقدام به طراحی سایت رایگان کنید صاحب ۵۰۰ مگابایت هاست برای ذخیره سازی فایل و یک زیر دامنه خواهید شد.

از ویژگی های برتر این مجموعه این است که به شما امکان دسترسی به تمامی بخش ها را می دهد و باعث می شود شما با استفاده از یک اکانت رایگان به فعالیت های خود بپردازید. توجه داشته باشید وب سایت هایی که در wix ساخته می شود برای کابران ایرانی قابلیت راست چین شدن را ندارند و فقط ویژه کاربران خارجی می باشد.

  • wordpress

وردپرس یک سایت ساز همه کاره است که توسط بسیاری از برندهای معروف جهان مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا را دارد. شما می توانید برای طراحی سایت رایگان، وبلاگ های کلاسیک، فروشگاهی، کسب و کار، انجمن، شبکه اجتماعی و … استفاده کنید.

اما باید در نظر داشته باشید، وردپرس با توجه به اینکه بهترین سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن باز است (متن باز به این معناست که هر فردی با دانشی در برنامه نویسی می تواند سیستم مدیریت محتوا را بر اساس نیازهای خود شخصی سازی کند)،و اما آنچنان هم رایگان نیست.

  • sitebuilder

سایت بیلدر از دیگر سایت های آنلاین خارجی است که اخیرا مورد استقابل قرار گرفته است. طراحی سایت رایگان با استفاده از بیلدر بسیار ساده می باشد چرا که از بازار درگ اند دراپ استفاده می کند. در حالت کلی می توان گفت این سایت ساز توانسته است در عین سادگی محیطی با تجربه کاربری قوی در پنل کاربری خود ایجاد کند.

  • webnode

از دیگر ابزارها برای طراحی سایت رایگان وب نود می باشد که با چند مرحله بسیار ساده می توانید یک وب سایت طراحی کنید. کاربران می توانند از طریق وب نود نام دامنه خود را استفاده کنند و قالب سایت خود را از بانک قالب این ابزار انتخاب کنند.

  • jigsy

یکی از بهترین سایت سازها برای طراحی سایت رایگان jigsy می باشد. با استفاده از jigsy و توسط ابزار درگ اند دراپ تمامی المان ها را در صفحه خود جابجا کنید و صفحه خود را طراحی کنید. این سرویس همچنین دارای قالب های سازگار با موبایل می باشد و می توانید به راحتی یک سایت واکنش گرا طراحی کنید. این ابزار دارای بانک تصاویر نیز می باشد که می توانید از عکس های آن برای سایت خود استفاده کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو سایت

  • tumblr

Tumblr نیازی به معرفی ندارد. شما می توانید بلاگ خود را ایجاد نموده و آن را به اشتراک بگذارید, که این موارد شامل تصویر، متن، فیلم و سایر مدیاها می باشند. Tumblr فقط ابزار ساخت وب سایت / وبلاگ به صورت رایگان نیست بلکه در حقیقت فضای وبی شما است که به شما امکان به اشتراک گذاری همه چیز را می دهد.

  • portal

یکی از سایت سازهای ایرانی که پس از تلاش شبانه روزی توسط برنامه نویسان ایرانی طراحی شده است. کمتر کسی وجود دارد که در فضای وب فعال باشد و نام سایت ساز پرتال را نشنیده باشد.

هزینه مناسب، پشتیبانی ۲۴ ساعته، آموزش های رایگان، تعداد بالای مشتریان راضی از عواملی است که باعث شده است، سایت ساز پرتال در بین ایرانی ها محبوبیت خاصی را به دست آورد. ناگفته نماند که می توانید از سایت ساز یا فروشگاه ساز پرتال به مدت ۷ روز به صورت رایگان استفاده کنید و در صورت رضایت پنل اصلی خود را خریداری نمایید. اخیرا شرکت پرتال، از فروشگاه ساز خود هم رونمایی کرده است. فروشگاه سازی که به جرات می توان گفت قابل رقابت با نمونه های داخلی و خارجی است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *