طراحی سایت مهد کودک

طراحی سایت مهد کودک

طراحی سایت مهد کودک آمیخته ای از هنر، روانشناسی و تکنولوژی می باشد که تارینوتک به این سه اصل مهم در پیاده سازی سایت مهدکودک پایبند است.

شاید زمانی که به عنوان یک مربی مهد کودک می خواهید این مقاله را بخوانید، هنوز برای طراحی سایت مهد کودک به اطمینان کامل نرسیده باشید. اما اجازه دهید همین ابتدای کار خیال شما را راحت کنیم، طراحی سایت امری ضروری برای هر مهدکودک می باشد و یکی از مهم ترین گزینه ها برای گسترش دادن فضای کاری شما است.

اگر نگاهی به سایر مشاغلی آموزشی بیندازید متوجه می شوید که همگی در حال ایجاد یک وب سایت هستند. شاید تا پیش از پیش آمدن مسئله کرونا این موضوع آنقدر جدی نشده بود و کمتر کسی به دنبال طراحی سایت مهد کودک بود، اما این روزها با اینترنتی شدن تمامی مسائل افراد ترجیح می دهند که به صورت اینترنتی تمامی نیازهای خود را برطرف کنند و به همین دلیل داشتن یک وب سایت نیز از مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

طراحی سایت مهد کودک در مرحله اول در شناخته تر شدن و به نوعی برند سازی مهد کودک شما نقش بسیار ویژه ای دارد. در واقع یکی از بهترین راه ها برای اینکه بتوانید خود را به عموم مردم نشان دهید تا مخاطبین هدف را به سمت خود جذب کنید، طراحی سایت مهد کودک می باشد.

هدف از طراحی سایت مهد کودک چیست؟

قطعا برا اینکه به اطمینان کافی برای طراحی سایت مهد کودک برسید نیاز به اطلاعات بیشتری دارید و در واقع در همین ابتدای راه باید هدف از اینکار مشخص گردد. هر سایتی بنا به دلایلی طراحی می شود و در واقع در پس این طراحی استراتژی و اهداف خاص خود را دارد. در این بخش می خواهیم برخی از اهداف طراحی سایت مهد کودک را برای شما بیان کنیم:

  • شناخته تر شدن در سطح منطقه و شهر
  • اطلاع یافتن والدین از ساعات و روز کاری
  • فراهم شدن شرایط ثبت نام آنلاین کودکان در مهدکودک
  • آشنایی با محیط مهد کودک
  • آگاه کردن اولیا و مربیان و کودکان از برنامه های تعیین شده برای مهد کودک

ویژگی های طراحی سایت مهد کودک

تمامی سایت ها باید برخی نکات مهم را در زمیه طراحی سایت رعایت کنند. هریک از سایت هایی که توسط تارینوتک طراحی می گردد به طور مشخص برخی از ویژگی ها مهم در آن رعایت شده است. فرقی نمی کند به طراحی سایت فروشگاهی مشغول باشیم و یا طراحی سایت شرکتی و یا حتی بخواهیم طراحی سایت مهد کودک را راه اندازی کنیم. تحت هر شرایطی برخی از ویژگی ها میان وب سایت ها نیاز است که رعایت شود. برخی از مهم ترین نکات طراحی یک سایت حرفه ای به شرح زیر می باشد:

طراحی سایت مهد کودک به صورت ریسپانسیو: پیش از این در مورد طراحی سایت ریسپانسیو به بحث و بررسی پرداختیم و در مقاله های متعددی به طور مفصل در مورد آن صحبت کرده ایم. اما برای اشنایی کلی با این شیوه به صورت مختصر در مورد طراحی سایت مهد کودک به صورت ریسپانسیو صحبت خواهیم کرد.

سایت ریسپانسیو و یا واکنش گرا به وب سایتی گفته می شود که صفحات سایت آن در تمامی ابزارهای ارتباطی مانند موبایل، تبلت، کامپیوتر و یا لپ تاب به صورت منظم و ساختار یافته نمایش داده می شود. یکی از مهم ترین موضوعات مهم گوگل در رتبه دادن به سایت ها ریسپانسیو بودن صفحه است. حتی اخیرا در بخش سرچ کنسول نیز بخشی به این موضوع اختصاص داده شده است.

استفاده از انیمیشن در طراحی سایت مهد کودک: همان طور که مشخص است مخاطبین وب سایت شما دو گروه کودکان و والدین کودکان می باشند. بنابراین یکی از موارد مهم ظاهر وب سایت است. در طراحی ظاهر سایت مهد کودک باید از المان هایی متفاوت با بقیه صفحات انجام دهید. بدین منظور استفاده از انیمیشن، فیلم های کوتاه، تصاویر متحرک و … چندین مورد از نکات هستند که می توانند ظاهر سایت را جلوه ای زیبا ببخشند.

طراحی اطلاعات و صفحه تماس: یکی از مهم ترین بخش های وب سایت صفحه ای است که اطلاعات مهد کودک شما را به نمایش می گذارد. افراد ترجیح می دهند به مطالعه وب سایتی بپردازند که بدانند دقیقا کجا قرار دارد و یا حتی شماره تماس آن ها را در اختیار داشته باشند. بنابراین برای ایجاد فضای اطمینان بهتر است از یک بستر برای قرار دادن اطلاعات مهد کودک استفاده کنید. بنابراین به هنگام طراحی سایت مهد کودک یک صفحه اطلاعات و صفحه تماس فراموش نشود.

طراحی ساده و رابط کاربری بالا: علاوه بر والدین دسته دیگری از مخاطبین شما کودکانی هستند که سن بسیار پایینی دارند و اکثر آن ها حتی قادر به خواندن و نوشتن نیستند. از این رو بسیار مهم است که سایت شما طراحی ساده ای داشته باشد تا کودکان بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و از بخش های مختلف آن استفاده کنند. از آنجایی که بخش عظیمی از کاربران شما قادر به خواندن و نوشتن نیستند، استفاده از ایکون های مناسب کنار نوشته های مختلف جهت فهم راحت تر کودکان پیشنهاد می شود.

گالری تصاویر: مهم ترین گزینه برای والیدن محیطی است که کودکان آن ها قرار است بخشی از روز را در آن سپری کنند. بنابراین برای اشنایی بیشتر مخاطبین می توانید بخشی از وب سایت را به گالری تصاویر اختصاص دهید و در آن عکس هایی از بخش های مختلف مهدکودک مانند کلاس ها، سالن غذاخوری و یا محیط بازی بچه ها و یا باشگاه قرار دهید.

صفحه معرفی مربیان: کودکان بیشترین برخورد را با مربیان دارند و برای والدین مهم است که مربی کودکشان چه کسی است. وب سایت شما باید دارای یک صفحه حاوی اطلاعات تمامی مربیان مهدکودک داشته باشد. اطلاعاتی مانند تخصص مربی، سابقه کار، تحصیلات، کارت مربیگری، تصویر مربی و … را می توانید در این صفحه قرار دهید.

اطلاعات دروه ها و کلاس ها: وب سایت می تواند حاوی تمامی اطلاعات مربوط به دوره ها و کلاس ها باش تا مخاطبین شما با مراجعه به آن از آخرین دوره های در حال برگزاری و همچنین ساعت و اطلاعات دوره آگاهی داشته باشند.

امکان ثبت نام آنلاین و شهریه: در طراحی سایت مهد کودک بهتر است بخشی در نظر گرفته شود که امکان ثبت نام آنلاین برای مراجعین وجود داشته باشد تا والدین بتوانند سریع تر ثبت نام کودکان خود را انجام دهند. وب سایت شما باید مجهز به درگاه پرداخت دیجیتال باشد تا مخاطبین بتوانند در لحظه اقدام به پرداخت شهریه کنند.

مشاوره و آموزش: جدا از اینکه والدین بخش مهمی از تربیت فرزند خود را برای مدتی به مهدکودک می‌سپارند، اما بازهم والدین هستند که مسئولیت اصلی تربیت کودکان را در بخش‌های مختلف زندگی به عهده‌دارند. ازاین‌رو آن‌ها نیازمند مشاوره و افزایش دانش خود در زمینه های مختلف می‌باشند تا بتوانند این مهم را به‌خوبی انجام دهند. ازاین‌رو یک وب‌سایت مهدکودک باید دارای بخش آموزشی باشد تا در زمینه‌های گوناگون و به اقتضای سن و رفتار کودکان، والدین را از دلیل برخی رفتارها و راه تعامل آن‌ها مطلع سازد.

طراحی سایت مهد کودک چه مزایایی دارد؟

قطعا طراحی سایت مهد کودک در کنار دیگر مراکز آموزشی دارای مزایایی می باشد و باعث می شود بسیاری از مدیران، مربیان و فعالان در این حوزه به طراحی سایت مهد کودک روی بیاورند. اما این کار بدون هدف و مزایا امری بیهوده محسوب می شود. به همین دلیل می خواهیم در این بخش به برخی از مزایای طراحی سایت مهد کودک بپردازیم. با ما همراه باشید.

  • امکان ثبت نام آنلاین کودکان از طریق وب سایت
  • اعتبار بخشی به نام مهد کودک
  • ثبت نام آنلاین در هر ساعتی از شبانه روز
  • صرفه جویی در زمان رفت و آمد برای ثبت نام و بازدید از محیط مهد کودک
  • اطلاع یافتن کاربر (والدین و کودک) از ساعت های شروع و تعطیلی کلاس
  • برقراری ارتباط اولیا با مدیر و مربیان مجموعه از طریق شبکه های اجتماعی، ایمیل، تلفن، SMS

امکانات طراحی سایت مهد کودک با تارینوتک

طراحی سایت مهد کودک نیز همانند دیگر سایت ها باید امکاناتی را در اختیار شما قرار دهد تا روند کار اندکی برای شما آسان تر باشد. حال که برای طراحی سایت مهد کودک اعلام آمادگی کرده اید می خواهیم شما را با برخی از امکاناتی که تارینوتک در اختیار شما قرار می دهد آشنا کنیم. با تارینوتک همراه باشید.

ضمنا لازم به ذکر است وب سایت مهد کودک شما توسط بخش فنی طراحی سایت وردپرس انجام میشود و از این سیستم مدیریت محتوای عالی استفاده میگردد.

  • درج خبرنامه برای آگاهی کاربران از روزها و زمان های تعطیلی مهد کودک
  • امکان طراحی سایت به شکل ریسپانسیو یا واکنشگرا
  • قابلیت طراحی صفحاتی با عنوان “درباره ما” و “تماس با ما”
  • امکان ویرایش محتواهای متنی و بصری درج شده در سایت
  • قابلیت درج لینک صفحات اجتماعی مربوط به مهدکودک
  • درج آدرس مهد کودک برای مراجعه حضوری
  • امکان افزودن قسمت بلاگ به صفحه وب مهد کودک
  • درج کادر جستجوی پیشرفته و کاربردی برای دستیابی هر چه سریعتر کاربر
  • قابلیت درج گالری تصاویر و ثبت تصاویری از محیط، مربیان و کودکان در حال آموزش و بازی
  • قابلیت درج درگاه پرداخت اینترنتی برای پرداخت هزینه ثبت نام و … به صورت آنلاین

هزینه طراحی سایت مهد کودک چقدر است؟

قطعا هر مدیریت مجموعه مهد کودک که قصد طراحی سایت را دارد یکی از سوالات و ابهامات مهم در این زمینه برای آن ها قیمت و تعرفه های مربوط به طراحی سایت است.

به طور کلی بیان هزینه دقیق در فرایند طراحی سایت با توجه به ایده ها و امکاناتی که کارفرمای محترم در نظر دارد متفاوت است. اما برای دریافت اطلاعات بهتر در این زمینه شما میتوانید از صفحه مربوط به تعرفه های طراحی سایت می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان مجموعه تارینوتک بهره مند شوید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *