محتوای اولیه طراحی سایت چیست؟

 محتوای  اولیه طراحی سایت  چیست؟

محتوای اولیه طراحی سایت رویکردی است که از محتوای وب سایت یا محصول شما برای تعیین طراحی آن استفاده می کند.

برای اینکه وب سایت یا برنامه شما موفق شود، باید محتوای مناسبی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشید . با شروع با ذهنیت محتوای اول، مطمئن خواهید شد که زمان مناسب برای درک آنچه می خواهید بگویید و چگونه آن را بیان کنید، داده می شود. در غیر این صورت ممکن است در نهایت سعی کنید محتوا را در وب سایتی که نمی تواند آن را به درستی نگهداری کند جمع کنید و پیام شما در بین کاربران شما گم خواهد شد.

محتوای اولیه : یک نوع محتوایی که استفاده می کنید، لحن آن، طول آن. همه اینها نقش مهمی در شکل دادن به تجربه کاربر شما دارد. تمرکز بر آنچه کاربران در سایت شما مصرف خواهند کرد – قبل از ترسیم یک قاب سیمی یا نوشتن یک خط کد، به شما، سازنده، اجازه می دهد تا روی آنچه واقعا مهم است تمرکز کنید

محتوای اولیه طراحی سایت رویکردی است که در آن محتوای پروژه شما طراحی سایت را تعیین می کند. به متن، عکس‌ها، نمودارها، جداول، فهرست‌ها فکر کنید… هر عنصری که می‌تواند روی صفحه یا صفحه نمایش قرار گیرد، محتوا است. پروژه خود را با فهرست کردن مواردی که باید در هر صفحه انجام شود، شروع کنید.

 محتوای طراحی اولیه سایت

کار روی یک پروژه جدید

اگر روی پروژه جدیدی کار می کنید، سعی کنید به این سوالات پاسخ دهید:

  • چه چیزی را می خواهیم به مخاطبان خود منتقل کنیم؟
  • چه داستانی را می خواهیم بگوییم؟
  • امیدواریم کاربران ما در سایت چه اقداماتی انجام دهند؟

می توانید از پاسخ های خود برای کمک به ایجاد یک محتوای اولیه طراحی سایت کلی برای ساختار سایت خود و ایجاد نقشه سایت استفاده کنید . نقشه های سایت یک راه عالی برای شناسایی تمام صفحات/صفحه های مورد نیاز است. که به شناسایی محتوای مورد نیاز برای پر کردن سایت شما کمک می کند.

نقشه سایت یک نمایش تصویری از صفحات یک سایت است. ساختار اصلی را به تفصیل شرح می دهد و سلسله مراتب تمام صفحات را تعیین می کند. این یک راه مفید برای تعیین طراحی پیمایش و الگوهایی است که ممکن است مورد نیاز باشد.

۵ مرحله برای طراحی محتوای اولیه 

۱.فرآیندی را برای ایجاد و ارائه محتوای مهم ایجاد کنید

فرآیند استراتژی محتوای اولیه طراحی سایت مشخص می‌کند که مهلت‌ها و تحویل‌ها درچه زمانی خواهد بود، و استثناهایی را برای نحوه توسعه و ارائه محتوا تعیین می‌کند. یک فرآیند استراتژی محتوا موثر به همسو کردن اعضای تیم کمک می کند و زمینه کار با اعضای تیم استراتژی محتوا را در هر مرحله از پروژه فراهم می کند.

برخی از پروژه‌ها از تمام مراحل یک فرآیند استراتژی محتوا استفاده نمی‌کنند، و در برخی مواقع، یک پروژه ممکن است از نظر وسعت بزرگ‌تر باشد و به فرآیند دقیق‌تری نیاز داشته باشد. در هر صورت، داشتن چیزی برای ساختن از آن می‌تواند بین خوشه‌ای از ارتباطات اشتباه و مهلت‌های از دست رفته یا نتیجه موفقیت‌آمیز پروژه تفاوت ایجاد کند.

۲.موجودی را تهیه کنید و حسابرسی انجام دهید

ممیزی محتوا یک موجودی و ارزیابی محتوای اولیه طراحی سایت موجود  است. موجودی محتوا را می توان با طیف وسیعی از ابزارهای موجودی که به صورت آنلاین به صورت رایگان در دسترس هستند، انجام داد. فهرست تمام صفحات وب سایت شما را با اطلاعات اولیه مانند URL، عنوان صفحه، داده های متا، بازدید از صفحات و اطلاعات اضافی لیست می کند که می تواند به شما در درک تعامل کاربر کمک کند

نحوه انجام ممیزی کیفی:

  • یک موجودی محتوا را به صورت دستی یا با استفاده از یک ابزار رایگان که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید، انجام دهید
  • تصمیم بگیرید که چه عواملی را می خواهید ارزیابی کنید و چگونه آنها را اندازه گیری کنید
  • یک صفحه گسترده با صفحات و فاکتورهایی که اندازه می گیرید ایجاد کنید، مانند صفحه زیر :

۳.نقشه برداری مکالمه

نقشه‌برداری مکالمه به شما کمک می‌کند با یک تمرین نقش‌آفرینی به تجربه مشتری برسید .مکالمه با کاربر خیالی در بین مخاطبان مانند :

  • مشتری به دنبال چیست یا هدف یا نیاز او چیست؟
  • چرا آنها به این وب سایت آمده اند؟
  • آنها چقدر در مورد موضوع درک می کنند؟

ایا نقشه برداری مکالمه می تواند به ما کمک کند ؟ بله و ما بایدموارد زیر را رعایت کنیم :

  • با تجربه مشتری همدلی داشته باشید
  • نیازهای آنها را بهتر درک کنید
  • یاد بگیرید که چگونه به زبان آنها صحبت کنید (کلمات، لحن، سطح دانش)
  • تجربه کاربری را کاوش کنید که بیشتر از دیدگاه مشتری مطلع است

 محتوای طراحی اولیه سایت۴.روایت داستان با نقشه های محتوا

محتوای خوب داستانی را بیان می کند… داستان شما چیست؟

بر اساس نقشه مکالمه و آنچه در مورد اهداف کسب و کار می دانید، چگونه می توانید مشتریان را از طریق تجربه ای که به همه ما در دستیابی به اهدافمان کمک می کند هدایت کنید؟ با کار با UX Lead، با یک استراتژیست محتوای اولیه طراحی سایت یک صاحب کسب و کار، یا به تنهایی، می توانید ایده هایی را برای تجربه کاربری ترسیم کنید

در مرحله بعد، به برخی از عناصر جریان کاربر نگاه کنید

از طریق مرور تجربه کاربر، بر اساس نقشه مکالمه، و ممیزی و تجزیه و تحلیل محتوا، می توانید شروع به ترسیم صفحه ای با محتوای صحیح جهت دار کنید.

۵.تست و تکرار کنید

اکنون که یک نقشه محتوا برای محتوای اولیه طراحی سایت دارید، می‌توانید تحقیقات کاربری یا مطالعات قابلیت استفاده را به صورت رسمی و غیر رسمی انجام دهید. قبل از اینکه طرح های خود را به دنیای واقعی ببرید

برای جلب توجه کاربر، حتماً سؤالات خاص دیگری بپرسید:

  • به طور کلی چه چیزی می بینید؟
  • چقدر احتمال دارد که صفحه را بخوانید (مقیاس)
  • بعدش چیکار میکنی؟
  • چه چیزی کم است؟

چراطراحی محتوای اولیه مهم است ؟

در روز راه‌اندازی، یک محتوای اولیه طراحی سایت  دارای مقدار مشخصی متن، عکس و ویدیو خواهد بود، دارای تعداد مشخصی از سرفصل‌ها و فهرست‌های مهم (یا عناصر دیگر) و به احتمال زیاد دارای پیام‌های فروش بسیار عمدی و فراخوان‌هایی برای اقدام خواهد بود. در سراسر پاشیده شد. 

در یک دنیای ایده‌آل، همه انتخاب‌های ما باید دقیقاً مطابق با آن باشد. چیدمان و جریان، رنگ و تایپوگرافی حتی عناصر خاصی بر اساس محتوا شکل گرفته است. 

من فرآیندم را همینطور که هست دوست دارم… چرا باید به رویکرد طراحی اولیه محتوا روی بیاورم؟”

سوال عالی بسته به اینکه پروژه های محتوای اولیه طراحی سایت شما در حال حاضر چگونه مدیریت می شوند، این ممکن است یک تغییر بزرگ برای شما، مشتریان یا تیم شما باشد. بنابراین، سود چیست؟ و آیا ارزشش را خواهد داشت؟

اجازه دهید توضیح دهم که چرا فکر می کنم پاسخ بله است:

  1. حل یک سری از مشکلاتی که احتمالاً با آنها آشنا هستید را حل می کند

. ۲. همه پروژه های خود را به طور اساسی بهبود می بخشد (به روش های بسیار زیادی که در این نقطه گنجانده می شود)

  1. به شما کمک می کند هزینه بیشتری داشته باشید و ارائه خدمات بهتر – با وب سایت های استراتژیک مبتنی بر بازاریابی!

وقتی با محتوا شروع می کنیم، مجبور می شویم کمی متفاوت فکر کنیم. ما فوراً روی دسته‌بندی و اولویت‌بندی تمرکز می‌کنیم، که به ما کمک می‌کند سلسله مراتب محتوا را ایجاد کنیم و سپس شروع می‌کنیم به در نظر گرفتن اینکه کدام قالب‌ها ( پاراگراف‌ها، جداول، نقل قول‌ها، فهرست‌های شماره‌دار و غیره) برای هر قطعه اطلاعات مناسب‌تر است. 

این به ما کمک می کند تا محتوای خود را به شیوه ای معنادار ساختار دهیم و ارائه کنیم. این منجر به یک طراحی واقعاً معنایی می شود که معمولاً طبیعتاً در دسترس تر و پاسخگوتر است و در نهایت ما را برای طراحی تجربه کاربری بهتر آماده می کند.

محتوای اولیه طراحی سایت

رویکرد اول محتوا به کل تیم کمک می کند تا به روش های جدید با هم کار کنند

شروع با محتوای اولیه طراحی سایت یک «عوارض جانبی» شگفت‌انگیز دارد، زیرا وابستگی‌ها را کاهش می‌دهد و به ما کمک می‌کند از پروژه‌هایی که در طول زمان یا بیشتر از بودجه اجرا شوند، اجتناب کنیم.  

با محتوای اولیه طراحی سایت، توسعه‌دهندگان می‌توانند شروع به ساخت  مؤلفه‌های خاصی کنند، در حالی که طراحان به نوشتن طرح‌بندی برای نماهای مختلف ادامه می‌دهند. در نتیجه، حتی ممکن است فرصت هایی برای بهبود طراحی یا توسعه پیدا کنید. برخی از مشکلات طراحی به‌طور شگفت‌آوری به راحتی توسط CSS حل می‌شوند،

در همین حال، سازندگان محتوای اولیه طراحی سایت و طراحان زمانی قدرت تولید آثار قوی‌تری پیدا می‌کنند که هر دو بدانند که چگونه همه قطعات با هم کار می‌کنند – بالاخره الزامات و محدودیت‌های یکی بر دیگری تأثیر می‌گذارد و بالعکس. حتی به مشتری شما کمک می کند تا به تصویر بزرگ فکر کند و به طور مؤثرتری نیز مشارکت کند. 

و همچنین برای سئو عالی است!

اگر بهینه‌سازی موتورهای جستجو را مطالعه کرده باشید یا تمرین کرده باشید، می‌دانید که هم محتوای اولیه طراحی سایت  برای حفظ رتبه خوب مهم هستند. این به این دلیل است که هم ربات ها و هم انسان ها به طور یکسان نیاز به درک – و ارزش گذاری – آنچه در سایت است دارند. نکته کلیدی این است که ابتدا اطمینان حاصل کنید که محتوا یک نیاز را برآورده می کند (مشکل را حل می کند، یک باور را القا می کند، به یک سؤال پاسخ می دهد،) و سپس اطمینان از کار طراحی معنایی و طراحی بصری برای ارتباط این موضوع.

 ازافزایش آگاهی یا تبدیل ترافیک به نتایج دیگر استفاده کند.

این بدان معنی است که وظیفه ما ارائه محتوا به آنها به قانع کننده ترین روش است. کار ما این است که از مهارت های طراحی خود به عنوان ابزاری برای کمک به بیان داستان آنها استفاده کنیم – نه فقط به عنوان وسیله ای برای افزودن عملکرد و سبک. وقتی «آخرین» را طراحی می‌کنیم، می‌توانیم روی ارائه محتوا به گونه‌ای تمرکز کنیم که معنا را منتقل کند و عمل را هدایت کند. 

دیگر فقط تصاویری زیبا از صفحات وب ایجاد نمی‌کنیم در عوض، ما تصمیمات آگاهانه ای را بر اساس استدلال منطقی و موقعیت های دنیای واقعی می گیریم. ما در حال طراحی راه حل های استراتژیک هستیم. این همان چیزی است که “مجری” را از “مشاور” جدا می کند. 

اینجاست که می توانید در نقش یک متخصص قدم بگذارید و به طراح تبدیل شوید که مشتری شما شایسته آن است، نه آن چیزی که (فکر می کند) به آن نیاز دارد.

طراحی چیزی است که باعث می شود افراد به محتوا  توجه کنند .

طراحی چیزی است که کاربر را از یک محتوا به محتوای بعدی هدایت می کند و به او کمک می کند تا به سفری که صاحب کسب و کار به آن نیاز دارد ببرد.

به همین دلیل است که طراحان بزرگ بسیار ارزشمند هستند ،وبه همین دلیل است که من واقعاً معتقدم که طراحی می تواند یک پروژه را ایجاد یا شکست دهد. اما محتوا هم همینطور.

محتوا فقط کپی نیست. 

«محتوا» شامل انواع رسانه‌هایی است که برای بیان داستان برند گرد هم می‌آیند. این ویدیوها هستند که نحوه عملکرد یک محصول را نشان می‌دهند، عکس‌هایی که ما را به دنیای آن‌ها دعوت می‌کنند، پست‌های وبلاگ و صفحات فروش هستند که خواننده را در سفرشان راهنمایی می‌کنند.

این لوگو، توصیفات، محصولات، فیدهای اجتماعی تعبیه‌ شده، فایل‌های PDF قابل دانلود، پست‌های وبلاگ، صدای پادکست، متن مصاحبه، نمایش اسلاید تصاویر، اینفوگرافیک‌ها، فرم‌های پرس و جو، بررسی کتاب‌ها و همه عناصر تعاملی در سراسر وب‌سایت است.

وقتی به این شکل فکر می کنید، واضح تر می شود که محتوا چه تفاوتی در تصمیمات طراحی ایجاد می کند. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *