بررسی مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس را می دانید؟ می خواهیم ایده ‌ای در مورد اینکه چگونه وردپرس برای کسب‌وکار شما مؤثر خواهد بود را بررسی کنیم. طبق مطالعات انجام شده توسط W3Techs، از بین ۱۰ میلیون وب سایت برتر در وب، وردپرس بیش از ۳۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. در مقایسه با چند سال گذشته، سهم بازار وردپرس به تدریج در حال افزایش بوده و از ۳۴.۱% به ۳۷.۷% رسیده است.

در این مقاله، مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس را بررسی می‌کنیم تا ایده ‌ای در مورد اینکه چگونه وردپرس برای کسب‌وکار شما مؤثر خواهد بود را بررسی می‌کنیم. طبق مطالعات انجام شده توسطW3Techs ، از بین ۱۰ میلیون وب سایت برتر در وب، وردپرس بیش از ۳۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. در مقایسه با چند سال گذشته، سهم بازار وردپرس به تدریج در حال افزایش بوده و از ۳۴.۱% به ۳۷.۷% رسیده است. در ابتدا وردپرس به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی معرفی شد. با این حال، امروزه به عنوان بزرگترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در بازار شناخته شده است.

 از این رو وردپرس به عنوان رهبر بازار برای سیستم مدیریت محتوا در نظر گرفته می شود. وقتی نوبت به انتخاب بهترین پلتفرم برای توسعه وب سایت می رسد، وردپرس همیشه به ذهن شما می رسد. وردپرس یکی از پلتفرم های منبع باز یا همان open source موجود در بازار است. وردپرس همچنین با افزایش محبوبیت پلتفرم های وب سایت مانند WIX، جوملا و دروپال با رقابت بالایی روبرو است. در این وبلاگ، ما قصد داریم مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس را بررسی کنیم تا شما تصمیم درستی برای پروژه توسعه وب خود بگیرید. بیایید با مزایای وردپرس شروع کنیم.

مزایای وردپرس

در ابتدای مقاله بررسی مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس، ابتدا با مزایای وردپرس روبرو هستیم. در واقع میخواهیم دلیل تبدیل شدن وردپرس به محبوب ترین CMS را بدانیم.

کاربر پسند بودن

از آنجایی که این یک وب‌سایت مبتنی بر CMS است، استفاده از وردپرس به مدیر سایت اجازه می‌دهد تا صفحات را ویرایش کند، در قسمت پشتی صفحه وب حرکت کند و محتوای جدید را به‌روزرسانی کند. بدون هیچ گونه مهارت کدنویسی و مهارت های مدیریت وب سایت، صاحبان وب سایت یا خود وبلاگ نویسان می توانند وب سایت خود را ویرایش و نگهداری کنند.

کسب اطلاعات بیشتر: روش های افزایش رتبه سایت در گوگل

منبع باز بودن

یکی از بزرگترین ویژگی های سودمند CMS وردپرس این است که یک پلت فرم توسعه وب سایت منبع باز است .این انتخاب پیکربندی سیستم می تواند زمان و پول شما را حفظ کند، زیرا کد مورد استفاده برای توسعه یک سایت کاملاً برای اشتراک گذاری و اصلاح باز است.

بنابراین، صرفاً برای تمرین محتوای خاص در ساخت وب سایت خود، نیازی به ناامیدی در مورد رسیدگی به هزینه های مجاز نیست.

همچنین، نیازی به صرف زمان زیادی برای بهبود کد خود با توجه به سفارشی سازی و پیچیدگی پروژه وجود ندارد. ممکن است اغلب متوجه شوید که جامعه وردپرس برای ترکیب در یک پروژه موجود و ایجاد وضوح کدنویسی مناسب است.

وردپرس جامع ترین برنامه وبلاگ نویسی و توسعه وب سایت خود میزبان در تجارت است. بسته‌ای از محتوای متن‌باز وجود دارد که می‌توانید در حین انجام طراحی وب خود تمرین کنید .و به این نکته توجه داشته باشید که انواع مختلفی از وب‌سایت‌ها با وردپرس ایجاد شده ‌اند، از وبلاگ‌های فردی کوچک گرفته تا فروشگاه‌های قوی تجارت الکترونیک و مکان‌های Fortune 500 ، این سیستم CMS بسیار قوی سطوح مختلفی از سفارشی‌سازی را برای همه سطوح مهارت فراهم می‌کند.

افزونه ها

در دسترس بودن افزونه ها یکی از مزیت های اصلی وردپرس محسوب می شود. وردپرس دارای بیش از ۴۵۰۰۰ افزونه برای تقریباً همه عملکردها است. فرقی نمی کند که نیاز به بهبود سئو داشته باشید یا تجزیه و تحلیل وب سایت خود را انجام دهید، می توانید افزونه ها را برای هر کاری پیدا کنید. این بدان معناست که برای دستیابی به الزامات نیازی به نوشتن خطوط زیادی از کدها ندارید. فقط باید افزونه را نصب کنید و از عملکردی که با افزونه ارائه می شود لذت ببرید.

Seo Friendly

وردپرس پلاگین های زیادی دارد که به طور خاص برای اهداف سئو طراحی شده اند. برخی افراد ممکن است برای اضافه کردن توضیحات متا و عنوان مشکل داشته باشند. با افزودن افزونه های سئو سایت وردپرس موجود، می توان به راحتی به این موارد دست یافت .نه فقط این، زمانی که وردپرس به بهینه سازی می رسد، یک معلم برجسته نیز می باشد. وردپرس از شما پشتیبانی می کند تا کلمات پرکاربرد را در صفحات وب خود تشخیص دهید که می توانند به عنوان کلمات کلیدی مورد استفاده قرار گیرند تا صفحه شما را برای موتور جستجوی کاربر پسندتر کند.

وبسایت های ریسپانسیو یا واکنشگرا

با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای مرور، توسعه یک وب سایت سازگار با موبایل برای UX و همچنین SEO بسیار مهم است. در حالی که پاسخگو بودن را در نظر می گیریم، اکثر تم های وردپرس ریسپانسیو هستند و از این رو سازگار با موبایل هستند. با استفاده از وردپرس به‌عنوان بک‌اند CMS وب‌سایت خود، می‌توانید از مزیت انجام وب‌سایت خود برای موبایل نیز بهره ببرید.

همه اینها در حالی است که تا به ایجای مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس، ما مزایای وردپرس را بررسی کردیم. حال بیایید معایب وردپرس را بررسی کنیم.

معایب وردپرس

تا به اینجای مقاله مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس به مزایای وردپرس پرداختیم. اما همانطور که از نام مقاله مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس پیداست ما به معایب نیز در ادامه این مقاله پرداخته ایم، پس با ما همراه باشید

کسب اطلاعات بیشتر: ابزارهای رایگان برای سئو سایت

سفارشی سازی

وردپرس یک ابزار منعطف در هنگام ویرایش است. مانند دیگر ابزارهای سازنده وب شامل کشیدن و رها کردن نیست.  با این حال، اگر در وردپرس متخصص نیستید یا هیچ مهارت برنامه نویسی ندارید، ممکن است سفارشی سازی زیاد روی تم ها برای شما دشوار باشد. گاهی اوقات هنگام تلاش برای سفارشی کردن عملکردهای خاص، ممکن است عملکردهای دیگر را خراب کند. با این حال، باید از توسعه دهندگان باتجربه وردپرس کمک بگیرید تا این مورد را برای شما مرتب کنند.

آسیب پذیری و امنیت داده ها

یکی از اشکالات اصلی سیستم مدیریت محتوا وردپرس این است که در بسیاری از شرایط می تواند آسیب پذیر باشد. از آنجایی که این CMS یک برنامه منبع باز است، قفل اتاق را برای هکرهای احتمالی باز می کند. برای تعدیل این تهدید، انتخاب مضامین و افزونه های صحیح برای وب سایت وردپرسی شما حیاتی است. همچنین، همیشه بهتر است ویژگی یک افزونه وردپرس را از قبل اندازه گیری کنید. طبق تحقیقات انجام شده توسطWebarx Security، وردپرس با ۵۴۲ آسیب پذیری در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از بیشترین آسیب پذیری ها شناخته شده است.

به روز رسانی های مکرر

توسعه وب سایت با استفاده از وردپرس کافی نیست. برای اطمینان از عملکرد مناسب، باید چندین پلاگین و تم را نصب کنید. هر چه بیشتر از افزونه های وردپرس استفاده کنید، بیشتر با برخوردهای سازگاری مواجه خواهید شد. علاوه بر این، بازسازی سایت شما اغلب می‌تواند عملکرد آن را به تاخیر بیاندازد، مانند اینکه پلاگین‌ها ممکن است کار خود را متوقف کنند. قبل از ارتقاء وب خود، باید مطمئن شوید که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس: نتیجه گیری

در این وبلاگ، ما به بررسی مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس پرداختیم تا در سطح بالایی از ویژگی های آن ایده ای به دست آوریم. با مطالعه مزایا و معایب ذکر شده استفاده از وردپرس، اکنون باید بتوانید تصمیم درستی بگیرید. اگر مشتاقانه منتظر یک وب سایت تعاملی و کاربر پسند هستید، تنها چیزی که نیاز دارید توسعه دهندگان ماهر وردپرس است .

تارینوتک، به عنوان یکی از برجسته ترین شرکت های طراحی وب سایت در ایران با بسیاری از توسعه دهندگان وردپرس ماهر، با نمونه کار هایی قدرتمند و کارشناسانی خبره امروزه آماده است تا وبسایت دلخواه و ایده آل شما را فراتر از تصورتان به تصویر کشد. امروز با ما تماس بگیرید تا یک پیشنهاد ایده آل در مورد توسعه وب بعدی خود دریافت کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت

سوالات متداول عمومی

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس چیست؟

  • استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس به مدیر وب این امکان را می دهد که صفحات را ویرایش کند، در قسمت پشتی صفحه وب حرکت کند، محتوای جدید را بدون هیچ گونه مهارت فنی بالا آپلود کند.
  • وردپرس دارای بیش از ۴۵۰۰۰ افزونه برای همه نوع عملکرد است.
  • وردپرس ابتدا سئو را حفظ می کند. انجام سئو در وردپرس با افزونه های متعدد مرتبط با سئو بسیار آسان است.
  • اکثر قالب ها و طرح های وردپرس واکنش گرا هستند. به موبایل اهمیت می دهد.
  • این نرم افزار منبع باز است، توسعه دهندگان وردپرس می توانند کد منبع را به صورت آنلاین با برنامه نویسان دیگر نیز به اشتراک بگذارند. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه زیادی می شود.
  • از آنجایی که این CMS یک برنامه منبع باز است، قفل اتاق را برای هکرهای احتمالی باز می کند.
  • وردپرس و افزونه های آن چندین به روز رسانی می دهند. از این رو، همه افزونه ها باید همیشه به صورت دستی به روز شوند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *