چگونه نرخ کلیک CTR را افزایش دهیم؟

نرخ کلیک CTR

نرخ کلیک CTR ,تعادل دقیق بین کلمات کلیدی بهینه شده و “کلمه کلیدی پر شده” را مشخص کنند، اما در اینجا یک راز وجود دارد: اگر جستجوگران به محتوای شما علاقه مند نباشند، قرار گرفتن در صفحه اول صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای شما مفید نخواهد بود. .

به جای اینکه تمام تلاش خود را بر روی ایجاد محتوای سئو سایت محلی متمرکز کنید تا آن جایگاه برتر را به دست آورید، باید بدانید که چه چیزی جستجوگران را به خوانندگان و خوانندگان را به مشتریان تبدیل می کند، ابتدا از طریق بهبود نرخ کلیک ارگانیک (CTR).

نرخ کلیلک

چرا باید به نرخ کلیک CTR ارگانیک خود اهمیت دهید؟

نرخ کلیک ارگانیک به درصدی از کاربرانی که بر روی یک نتیجه موتور جستجو کلیک می کنند اشاره دارد. در این صورت، آن نتیجه URL شما خواهد بود. در حالی که در درجه اول به رتبه بندی بستگی دارد (هرچه افراد بیشتری محتوای شما را ببینند، شانس بیشتری برای کلیک کردن دارند)، همچنین تحت تأثیر عوامل مختلف دیگری قرار دارد.

اگر تلاش خود را بر روی بهبودنرخ کلیک CTR ارگانیک متمرکز کنید، می توانید رتبه گوگل خود را نیز بهبود بخشید. هنگامی که URL ها به طور مکرر بازدید می شوند، الگوریتم موتور جستجو صفحه شما را ارزشمند و مرتبط با پرس و جوهای آینده حاوی کلمات کلیدی محتوای شما در نظر می گیرد.

۱۰ روش برای بهبود نرخ کلیک CTR 

اکنون که می‌دانید CTR ارگانیک چیست و چرا مهم است، حالا به ۱۰ روش برای بهبود نرخ کلیک CTR میپردازیم:

۱. از کلمات کلیدی Long-Tall استفاده کنید.

یکی از اولین راه‌هایی که می‌توانید  نرخ کلیک CTR ارگانیک خود را تقویت کنید، استفاده از کلمات کلیدی طولانی است  به‌ ویژه در عنوان‌ها و برچسب‌های عنوان. کلمات کلیدی دم بلند بسیار توصیفی هستند و در نتیجه محتوای شما را با هدف جستجو مطابقت می دهند.

وقتی کاربران یک کلمه کلیدی دم بلند توصیفی مرتبط با آنچه به دنبال آن هستند می بینند، انگیزه پیدا می کنند که روی URL شما کلیک کنند زیرا مطمئن هستند که پست شما حاوی اطلاعات مورد نظرشان است.

چگونه کلمات کلیدی دم بلندی را پیدا می کنید که هدف کاربر را برآورده می کند؟

استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Ubersuggest کمک خواهد کرد. به سادگی کلمه کلیدی seed خود را در نوار جستجو وصل کنید و روی “جستجو” کلیک کنید. در مرحله بعد، روی “ایده های کلمه کلیدی” در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.

تنها چیزی که باقی می ماند این است که کلمات کلیدی مرتبط با پست خود را انتخاب کنید و آنها را در محتوای جدید خود بگنجانید.

نرخ کلیک

۲. از بهترین افزونه های تبلیغاتی استفاده کنید.

افزونه های تبلیغاتی، تبلیغات شما را با اطلاعات اضافی گسترش می دهند. آنها می توانند قابل کلیک یا غیر قابل کلیک باشند.

در حالت اول، آنها شانس کلیک را افزایش می دهند، فقط به این دلیل که به کاربران گزینه های بیشتری برای کلیک کردن می دهند. در مورد دوم، آنها مستقیماً شانس کلیک را افزایش نمی دهند، اما از آنجایی که متن را به نسخه تبلیغاتی اضافه می کنند، به تبلیغات کمک می کنند تا برای کاربر مرتبط تر باشد.

همچنین، آنها تبلیغات را در SERP بزرگتر نشان می دهند، بنابراین چشم نوازتر می شوند. این به دریافت کلیک های بیشتر کمک می کند. به خصوص در موبایل که آگهی املاک بسیار محدود است، اندازه آن مهم است 🙂

Google Ads انواع مختلفی از افزونه های تبلیغاتی را ارائه می دهد. همه آنها برای کسب و کار شما مرتبط نیستند، اما ما به شدت شما را تشویق می کنیم تا حد امکان از آنها استفاده کنید.

گوگل به طور کلی به کسانی که از ویژگی های آن استفاده کامل می کنند با CPC کمتر و رتبه بالاتر پاداش می دهد. اما البته، مطمئن شوید که آنها برای تبلیغات شما مرتبط هستند، فقط به خاطر آن افزونه ها را اضافه نکنید

۹ افزونه تبلیغاتی گوگل وجود دارد که می توان از آنها برای بهبود نرخ کلیک CTR استفاده کرد:

  • برنامه های افزودنی مکان
  • برنامه های افزودنی تماس
  • افزونه های لینک سایت
  • برنامه های افزودنی Callout
  • پسوندهای قطعه ساختاریافته
  • افزایش قیمت
  • برنامه های افزودنی
  • پسوندهای تصویر

همه افزونه‌های تبلیغاتی مرتبط با کسب و کار شما نیستند، اما باید سعی کنید تا حد امکان از فرصت‌هایی که افراد برای کلیک کردن روی تبلیغ شما دارند، استفاده کنید

گوگل عموماً به تبلیغ‌کنندگانی که از ویژگی‌های آن بهره کامل می‌برند، با هزینه کمتر به ازای هر کلیک و مخزن بالاتر پاداش می‌دهد.

۳. از اعداد برای ایجاد تأثیر استفاده کنید .

 اعداد در جلب توجه کاربر و بهبود  نرخ کلیک CTR عالی هستند. آنها به وب سایت شما کمک می کنند تا از بقیه متمایز شود. می‌توانید از اعداد به روش‌های مختلفی استفاده کنید، مانند نمایش تعداد موارد در یک پست فهرست، اضافه کردن درصد، نمایش مراحل آموزش و موارد دیگر.

نرخ کلیک

۴. آنچه را که محتوای شما را منحصر به فرد می کند، منتقل کنید.

چرا یک کاربر علاقه مند به خواندن مقاله شما به جای لیست های دیگر درست در مقابل آنها است؟

پاسخ ممکن است عمق پوشش یا سادگی، تازگی، یا اینکه برند به عنوان یک متخصص موضوع به خوبی شناخته شده باشد.

به عنوان مثال، اگر یک کار فنی وقت گیر یا ترسناک دارید، بگویید چگونه مقاله کار را ساده می کند.

چیزی شبیه «آموزش خواب نوزاد برای مبتدیان: راهنمای گام به گام».

اگر پرس و جو نیاز به تازگی دارد، مانند آمارهای یک نظرسنجی، می توانید ماه یا سالی را که مطالعه انجام شده است برجسته کنید. مثال: “محبوب ترین روش های آموزش خواب نوزاد در سال ۲۰۲۲.”

وقتی یک کلمه کلیدی برند معروف در حال بازی است، از آن استفاده کنید. برندها شناسایی و اعتماد فوری را به ارمغان می آورند.

۵. مخاطبان هدف خود را مجددا ارزیابی کنید.

یکی از اجزای اصلی کمپین تبلیغاتی شما این است که چه کسی را هدف قرار می دهید. اگر متوجه شدید که تبلیغات شما  نزخ کلیکCTR پایینی دارد، در مورد مخاطب هدف خود تجدید نظر کنید. شما ممکن است افراد مناسب را هدف قرار ندهید، که منجر به  نرخ کلیک CTR پایین می شود.

به مخاطبان خود نگاه کنید تا ببینید چه کسانی را هدف قرار می دهید. اگر فقط بر اساس یک یا دو عامل، مانند سن و جنسیت، افراد را هدف قرار می دهید، لایه های بیشتری اضافه کنید. این کار را انجام دهید تا روی گروه خاصی از افراد تمرکز کنید.

شما می توانید افراد را از نظر اطلاعات جمعیت شناختی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی یا عادات خرید هدف قرار دهید. این به شما کمک می کند تا سرنخ های واجد شرایط تری را هدف قرار دهید که احتمال تعامل بیشتری با محتوای شما دارند.

نرخ کلیک

۶. کلمات کلیدی را در توضیحات و عنوان آگهی خود اضافه کنید.

وقتی نوبت به تبلیغات گوگل می‌رسد، کپی تبلیغات شما محرک کلیدی برای نرخ کلیک است. یکی دیگر از نکات ساده و در عین حال موثر دیگر برای افزایش  نرخ کلیکCTR این است که از کلیدواژه اصلی گروه تبلیغاتی خود در عنوان و کپی تبلیغات استفاده کنید.

مردم بیشتر بر روی تبلیغاتی که حاوی کلمات کلیدی هستند کلیک می کنند تا تبلیغات بدون آنها. بنابراین هر چه تبلیغ شما با پرس و جوی جستجو مرتبط تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که جستجوگران مناسب را جذب کنید و نرخ کلیک CTR خود را افزایش دهید.

۷. استفاده از تگ های HTML برای قطعه های ویژه .

 گوگل اخیراً ۴ تگ HTML را معرفی کرده است که می توانید از آنها برای کنترل بخشی از محتوایی که می خواهید در قطعه های ویژه نمایش داده شود استفاده کنید. این شامل:

  • “nosnippet” – این متا تگ مشخص می کند که شما هیچ قطعه متنی نمی خواهید
  • “{max-snippet:{number” – حداکثر طول کاراکتر متنی را که می خواهید نشان دهید به موتور جستجو می گوید
  • “{max-video-preview:{number” – اگر ویدئویی دارید و می‌خواهید آن را در یک قطعه نمایش دهید، با استفاده از این برچسب می‌توانید حداکثر مدت زمان پیش‌نمایش ویدیو را بر حسب ثانیه تعیین کنید.
  • “{max-image-preview:{setting” – همچنین می توانید با تعیین اندازه تصویر به عنوان هیچ، استاندارد یا بزرگ، تصاویر را در پیش نمایش قطعه نمایش دهید.

۸. از Yoast Preview (در وردپرس) استفاده کنید.

برای کاربران وردپرس، Yoast یکی دیگر از ابزارهای SEO است که می توانید برای بهبود  نرخ کلیک CTR ارگانیک خود از آن استفاده کنید. قبل از اینکه پست خود را منتشر کنید، پیش نمایش قطعه خود را همانطور که در SERP ظاهر می شود مشاهده کنید. سپس می توانید طبق توصیه های داده شده تغییراتی ایجاد کنید.

این به شما کمک می کند تا ببینید آیا کلمات کلیدی قطع شده اند یا حتی اگر قطعه شما منطقی باشد. همچنین برای موبایل نیز کار می کند، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد جستجوهای بین پلتفرمی نیست.

نرخ کلیک

۹. برندگان و بازندگان نرخ کلیک CTR را شناسایی کنید.

یکی از گام‌های ضروری برای بهبود  نرخ کلیک CTR ارگانیک، محاسبه برندگان و بازندگان صفحات فعلی است. این به شما نشان می دهد که کدام صفحات، عنوان ها و انواع محتوا عملکرد خوبی دارند و همچنین کدام یک عملکرد ضعیفی دارند.

برای این اطلاعات به راحتی می توانید از Google Analytics استفاده کنید.

ابتدا به «Acquisition»، سپس «Search Console» و سپس «Queries» بروید و بدانید کدام جستجوهای Google به صفحات فعلی شما منتهی می‌شود.

۱۰. محتوای خود را با استفاده از برچسب های مرتبط قالب بندی کنید .

اگر محتوای شما ساختار و قالب بندی خوبی داشته باشد، موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی از آنها به عنوان قطعه های برجسته استفاده می کنند. برای سازماندهی محتوای خود، از برچسب هایی مانند <table>، <ol>، <ul> و <li> استفاده کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *