نمونه های طراحی سایت با وردپرس

نمونه های طراحی سایت با وردپرس

با نمونه های طراحی سایت با وردپرس در خدمت شما هستیم. بدون شک یکی از برترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان وردپرس است. با وجود رقیبان فراوان در زمینه مدیریت محتوا، وردپرس توانسته یکی از نمونه های موفق در این زمینه باشد.

بدون شک یکی از برترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان وردپرس است. با وجود رقیبان فراوان در زمینه مدیریت محتوا، وردپرس توانسته یکی از نمونه های موفق در این زمینه باشد. از دلایل محبوبیت و معروفیت این سیستم می توان به انعطاف پذیری، امنیت بالا، پایین بودن هزینه خرید قالب و افزونه و وجود منابع پایان ناپذیر آموزشی اشاره کرد. با یک سرچ کوتاه در مورد آموزش وردپرس در گوگل و یا حتی رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب می توان به خیل عظمیی از آموزش های تصویری دست یافت.

با امکانات فراوانی که وردپرس در اختیار کاربران خود قرار می دهد به راحتی می توان انواع مختلفی از وب سایت های فروشگاهی، خبری، موسیقی، شرکتی ، شخصی و … را پیداه سازی کرد. در این مقاله می خواهیم برخی از برترین وب سایت های داخلی و خارجی را که با وردپرس ساخته شده است را بررسی کنیم.

وب سایت های ساخته شده با وردپرس

در این بخش برخی وب سایت های معروفی که با وردپرس طراحی شده اند را می خواهیم بررسی کنیم. تلاش بر این است که وب سایت های معرفی شده در موضوعات مختلفی باشند تا تنوع وب سایت های وردپرسی را نیز مشاهده کنید.

ملاک انتخاب این وب سایت ها میزان بازدید روزانه و جایگاه عمومی هر برند و خلاقیت در طراحی آن می باشد. سایت های بسیاری با وردپرس طراحی شده اند ولی تلاش می کنیم بهترین آن ها را به شما معرفی کنیم.

وب سایت های ایرانی

  • دیجی کالا

در حال حاضر بهترین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی در داخل کشور دیجی کالا می باشد. طراحی سایت اصلی دیجی کالا کاملا اختصاصی انجام شده است و از استانداردهای بالایی برخوردار است. این مجموعه پرقدرت از سیستم مدیریت محتوای وردپرسی برای مجله اینترنتی خود استفاده کرده است.

دیجی کالا توانسته است با طراحی یک قالب اختصاصی و افزودن امکانات متنوع به هسته اولیه وردپرس یک سایت کاربرپسند ایجاد کند. که این موضوع نشانه انعطاف پذیری وردپرس است. دیجی کالا یکی از نمونه های طراحی سایت با وردپرس است.

  • ایران استخدام

یکی از بزرگترین سایت های موفق در زمینه آگهی استخدام، ایران استخدام است. این سایت حجم محتوای بسیار بالایی دارد و روزانه بالغ بر هزاران نفر از این سایت ددین می کنند. این سایت امکاناتی مانند ثبت نام مستقیم، اطلاع رسانی از طریق ایمیل، پیامک و تلگرام را دارا می باشد. از ویژگی های این وب سایت می توان به طراحی زیبا، سرعت بالا و رعایت استانداردهای سئو اشاره کرد. سایت ایران استخدام یکی از نمونه های طراحی سایت با وردپرس است.

  • ژاکت

وب سایت ژاکت زیر مجموعه وب سایت همیار وردپرس است و یکی دیگر از وب سایت های ایرانی موفق و مطرح طراحی شده با وردپرس است. این سایت علاوه بر اینکه یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش محصولات وردپرس است، به گونه ای طراحی شده است که شما نیز می توانید محصولات خود را در آن معرفی کرده و به فروش برسانید. سایت ژاکت یکی از نمونه های طراحی سایت با وردپرس است.

  • فدراسیون والیبال ایران

سایت های خبری طرفداران بسیاری را در بستر اینترنت دارند و شما سایت های بسیاری را می شناسید که ممکن است روزانه هزارن و یا میلیون ها نفر به آن مراجعه کنند. سایت فدراسیون والیبال ایران نیز جزو همین سایت های خبری است که با وردپرس طراحی شده است. امکانات مختلفی مانند گالری تصاویر، جستجوی هوشمند، پرتال مسابقات و … همگی نشان دهنده توانایی بالای وردپرس است.

همچنین بیان این نکته خالی از لطف نیست که وب سایت فدراسیون والیبال یک سایت بین المللی محسوب می شود و امنیت آن بسیار مهم است. ولی سیستم امنیتی وردپرس دارای هسته قدرتمندی می باشد. سایت فدراسیون والیبال یکی از نمونه های طراحی سایت با وردپرس است.

  • دکتر سلام

این وب سایت در زمینه پزشکی فعالیت دارد و در آن به انتشار نکات پزشکی پرداخته شده است. علاوه بر این در این وب سایت به معرفی پزشکان متخصص و فروش محصولات پزشکی نیز پرداخته شده است که نوعی درآمدزایی نیز محسوب می شود. دکتر سلام یکی از نمونه های طراحی سایت با وردپرس است.

  • دارالترجمه ۲۴

حتما برای شما هم پیش آمده است که نیاز داشته باشید یک صفحه را ترجمه کنید. یکی زا سایت هایی که در زمینه ترجمه فعالیت می کند دارالترجمه می باشد که علاوه بر ترجمه آنلاین سفارشات در زمینه ترجمه را نیز می پذیرد. طراحی ای وب سایت با مدیریت سیستم محتوای وردپرس صورت گرفته است. دارالترجمه یکی از نمونه های طراحی سایت با وردپرس است.

  • یاس دانلود

وبسایت یاس دانلود نیز با رتبه الکسا ۱۷۴ در زمینه دانلود نرم افزار، بازی، مطالب مرتبط با اینترنت و آموزشی فعالیت دارد که وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود انتخاب کرده است. یاس دانلود یکی از نمونه های طراحی سایت با وردپرس است.

حتما مطالعه کنید: اصول مهم طراحی سایت چند زبانه

وب سایت های خارجی

  • رویترز

یکی خبرگزاری بین المللی در بریتانیا که زیر مجموعه شرکت تامسون رویترز محسوب می شود. این خبرگزاری از سال ۱۸۵۱ تاسیس شده است و یکی از بزرگترین وب سایت های خبری در جهان است. طراحی وب سایت این خبرگزاری توسط سیستم وردپرس می باشد.

  • پلی استیشن

پلی استیشن یا همان کنسول های بازی های ریانه ای کمپانی سونی است. این وب سایت اینترنتی در سال ۲۰۱۳ به بیش از ۱۱۰ میلیون کاربر دست یافت. طراحی این وب سایت نیز با وردپرس صورت گرفته است و جزو سایت های وردپرسی معروف است.

  • نیویورک تایمز

نیویورک تایمز روزنامه معروف آمریکایی است که در سطح جهانی کاربرد دارد. این مجله خبری اخبار کل دنیا را پوشش می دهد. استفاده از وردپرس برای طراحی وب سایت نیویورک تامیز حاکی از امنیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس و اعتماد مدیران است.

  • شرکت بلک بری

یکی از کمپانی های معتبر در زمینه تولید تلفن همراه هوشمند است که در کشور کانادا می باشد. وبلاگ این کمپانی نیز با وردپرس طراحی شده است که نشان از اعتماد کمپانی های بزرگ به این سیستم تولید محتوا می باشد.

حتما مطالعه کنید: طراحی سایت رایگان

  • مرسدس بنز

یکی از بزرگترین کمپانی های تولید خودرو مرسدس بنز می باشد که برای کشور آلمان است. سایت شرکت مرسدس بنز جزو مشهورترین سایت های طراحی شده با وردپرس پرس است و با شعار “یا بهترین یا هیچ” روی کار آمده است. طبیعتا این شرکت بهترین سیستم تولید محتوا برای وب سایت خود را نیز انتخاب کرده است.

  • فیسبوک

شبکه اجتماعی فیسبوک در سال ۲۰۰۴ توسط مارکر زاکربرگ و دوستانش طراحی شده است و به یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی در سطح جهان تبدیل شده است. وب سایت اتاق اخبار فیس بوک که جزو پربازدیدترین صفحات می باشد نیز با پایه وردپرس طراحی شده است.

  • سایت رسمی کشور سوئد

هر کشور یک سایت برای خود طراحی کرده است و به صورت کلی این سایت به معرفی این کشور می پردازد. سوئد یکی از کشورهایی است که از وردپرس برای مدیریت محتوای وب سایت رسمی کشور خود استفاده می کند. در این وب سایت مهم ترین اخبار و مطالب مربوط به وردپرس قرار می گیرد.

حتما مطالعه کنید: بهترین قالب های طراحی سایت با وردپرس

چطور بفهمیم یک وب سایت از وردپرس استفاده کرده است؟

گاهی پیش می آید که با مشاهده ی وب سایت تصمیم می گیرید که وب سایت خود را مشابه آن طراحی کنید ولی هیچ اطلاعاتی در مورد آن ندارید. در این بخش می خواهیم راه هایی را که به وسیله آن می توان یک سایت وردپرسی ار تشخیص داد برای شما بیان کنیم.

  • استفاده از افزونه

اولین راه و در واقع ساده ترین راه برای تشخیص اینکه یک وب سایت از چه زبان برنامه نویسی و حتی چه سروری استفاده می کند، استفاده از یک افزونه در کنار مروگر اینترنتی شماست. با استفاده از این افزونه می توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد یک وب سایت را بدست آورید.  برای این کار افزونه wappalyzer بیشترین کاربرد را دارد با نصب آن می توانید تشخیص دهید هر وب سایت از چه مرورگری استفاده کرده است؟ از چه افزونه ای برای بهینه سازی سئو وردپرس استفاده کرده است؟ ورژن وردپرس مورد استفاده آن چند است؟

  • استفاده از ابزار آنلاین

این روزها استفاده از خدمات آنلاین برای انجام کارهای مختلف در حال توسعه و افزایش است به حدی که دیگر نیاز نیست برخی سخت افزارها و یا نرم افزارهای سنگین را برای کارهای کوچک نصب کرد. معمولا استفاده از سخت افزارهای سنگین سبب می شود کامپیوتر ما سنگین شود و سرعت آن کاهش یابد. روشی که به صورت آنلاین می تواند بستر محتوایی وب سایت را مشخص کند استفاده از wpthemedetector  است که دیگر نیازی به نصب سخت افزار و یا نرم افزارهای خاصی ندارد. برای استفاده از این نرم فزار آنلاین تنها کافیست نام وب سایت مورد نظر را در آن نوشت.

  • بررسی سورس سایت

آخرین راهکاری هم که می توانید از آن استفاده کنید این است که سورس صفحه سایت مورد نظر را با استفاده از دکمه‌های Ctrl + U و یا با راست کلیک کردن در صفحه مرورگر و انتخاب گزینه view page source مشاهده کنید و سپس با فشردن دکمه Ctrl + F به دنبال عباراتی مثل wp-content، plugins و… در آن باشید تا بعد از بررسی ببینید که سایت مورد نظر وردپرسی است یا اینکه با cms دیگری ساخته شده است. البته از اونجایی که برخی از مدیران سایت‌ها به دلیل افزایش امنیت وردپرس قصد دارند تا از هر راهی که بشه تشخیص داد سایت مورد نظر وردپرسی هست یا نه استفاده می کنند ممکن است که با این روش جواب درست نگیرید اما قریب به بیشتر موارد پاسخگو خواهد بود. در آینده مقالات جامعی رو هم در این زمینه براتون تدارک دیدیم که بتونید نسخه استفاده شده از وردپرس و سایر موارد امنیتی که می توانید از آن برای افزایش امنیت سایت استفاده کنید بهره‌مند شوید.

نقد و بررسی

در این مقله برخی وب سایت های معتبر و معروف در سطح اینترنت که زا وردپرس استفاده می کنند معرفی شد. با توجه به تنوع وب سایت های معرفی شده، می توان گفت وردپرس در زمینه های گوناگونی کاربرد دارد. سایت های مورد نظر را می توانید با جستجو در گوگل مشاهده کنید و از نظر امکانات و افزونه ها آن را بررسی کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *