گوگل اپتیمایز GOOGLE OPTIMIZE چیست؟

گوگل اپتیمایز جدید

گوگل اپتیمایز (Google Optimize) یک ابزار کاربردی در زمینه A/B تستینگ است که در مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ کاربرد زیادی دارد.
اگر درباره A/B تستینگ نمیدانید باید بگویم که A/B تستینگ یک ابزار است و به شما کمک می کند تا در سایت خود تغییرات فرضی ایجاد کنید و نتایج واقعی را ببینید.
مثلا دکمه تماس در سایت شما زرد است و می خواهید تست کنید که رنگ سبز برای این دکمه بهتر است یا خیر. آیا این تغییر تاثیری روی فروش یا هر چیز دیگری دارد یا خیر؟ جالب اینجاست که گوگل هر دو مورد را به مخاطبان شما نمایش می دهد!
یعنی به نصف کاربران نسخه اولیه و نصف دیگر تغییرات شما را نشان می دهد. سپس اطلاعات هر دو را به شما نشان می دهد تا بتوانید نتیجه گیری کنید که کدام مورد برای شما بهتر است.
نکته جالب توجه این است که این ابزار رایگان است اما از لحاظ کیفیت با ابزارهای پولی مثل ADOBE TARGET و OPTIMIZELY برابری می کند.

گوگل اپتیمایز چیست؟

گوگل اوپتیمایزگوگل اپتیمایز که قبلا گوگل وب اپتیمایز نامیده می شد، ابزاری است که برای بهبود نرخ تبدیل سایت به کار می رود و نسخه های متفاوت یک صفحه را از لحاظ متریک هایی مانند ثبت نام در خبرنامه، نرخ پرش و … بررسی کنید.

گوگل اپتیمایز چگونه کار می کند؟

 

این ابزار بر اساس یک قطعه کد و تنظیماتی که برای صفحه در نظر گرفته اید کار می کند. اعمالی که کاربران در سایت انجام می دهند اصطلاحا experiment نام داشته و تمامی این موارد در داشبورد اپتیمایز یا در آنالیتیکس بخش report و Behavior ببینید. مواردی که گوگل ثبت می کند بسیار متنوع هستند و اطلاعات داشبورد بستگی به تنظیمات و متریک هایی دارد که هنگام نصب انتخاب می کنید.

همانطور که experiment ها اجرا می شوند و دیتا جمع آوری می کنند، گوگل اپتیمایز پیش بینی می کند که کدام نسخه از صفحه شما بهترین عملکرد را دارد.

گوگل اپتیمایز یک ابزار خارق العاده است که ابزارهای عالی برای بهبود عملکرد سایت ارائه می دهد و حتی میتواند نرخ بازگشت سرمایه را هم به شما بگوید. برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از این ابزار ببرید، نیاز به تخصص در این زمینه دارید تا بتوانید تجربیات یا experiments هایی را بسازید که واقعا با کاربر صحبت می کنند.

چرا باید از گوگل اپتیمایز استفاده کنیم؟

دلایل بسیاری برای استفاده از گوگل اپتیمایز وجود دارد که در ادامه به صورت مختصر به تعریف آنها می پردازیم.

نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش می دهد

کافیست تا ابزار های بهبود نرخ تبدیل کاربر به مشتری را بررسی کنید تا متوجه کاربردهای این ابزار شوید.

با استفاده از اطلاعاتی که به شما میدهد، تصمیم های بهتری می توانید بگیرید.

هنگام طراحی سایت و سئو سایت ، مثل صفحه محصول یا لندینگ پیج ها تصمیم گیری بر اساس حدس و گمان دشوار است. ممکن است یک تغییر شما نرخ تبدیل را کاهش دهد و این تغییر تاثیر زیادی بر درآمد شرکت شما دارد.

شخصی سازی سایت

اکثر مردم انتظار دارند تا سایت برای آن ها شخصی سازی شده باشد. مثلا دوست دارند تا با استفاده از تاریخچه خرید شان توصیه محصول شخصی دربافت کنند. این ابزار این امکان را دارد که ۱۰ تجربه شخصی سازی شده برای کاربران تان ایجاد کنید. قبلا شخصی سازی شامل هزینه های زیادی بود اما الان با گوگل اپتیمایز به راحتی این کار را می توانید انجام دهید. مثلا به کاربری که قبلا به سایت ما آمده و دوباره به آن سر زده است یک پیام “خوش بازگشتید” ارسال کند.

گوگل اپتیمایز سایر قسمت های بازاریابی دیجیتال شما را می تواند بهبود ببخشد

این ابزار کاربردی می تواند برای بهبود سایر قسمت های دیجیتال مارکتینگ مثل تبلیغات کلیکی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و … مورد استفاده قرار بگیرد. فرض کنید شما بر روی یک صفحه لندینگ تبلیغات کلیکی مثل گوگل ادز رفته اید، شما می توانید از گوگل اپتیمایز برای تست کال تو اکشن ها، لی اوت ها، پیشنهادها و غیره استفاده کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *