بهترین سایت های کوتاه کننده لینک کدامند؟

بهترین سایت های کوتاه کننده لینک

با سایت های کوتاه کننده لینک تابحال مواجه شده اید؟ دلیل روی کار آمدن این سایت ها را می دانید؟ در این مقاله می خواهیم در مورد سایت های کوتاه کننده لینک با شما به بحث و بررسی بپردازیم. با ما همراه باشید.با سایت های کوتاه کننده لینک تابحال مواجه شده اید؟ دلیل روی کار آمدن این سایت ها را می دانید؟ تارینوتک در این مقاله می خواهد در مورد سایت های کوتاه کننده لینک با شما به بحث و بررسی بپردازد. با ما همراه باشید.

حتما با این مورد مواجه شده اید که گاهی لازم است آدرس یک سایت را برای کسی ارسال کنید و یا اینکه درون فضای مجازی به اشتراک بگذارید، ولی به دلیل طولانی بودن آدرس پشیمان شده اید. به اشتراک گذاری یک URL طولانی زیاد جالب نیست و نمای خوبی را به دست نمی دهد. در این صورت می توانید از سایت های کوتاه کننده لینک استفاده کنید. تارینوتک با شماست تا تمامی این مراحل را به شما آموزش دهد

فرض کنید می خواهید یک لینک را درون بیو اینستاگرام خود با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید. قرار دادن یک لینک طولانی سبب می شود بیو اینستاگرامتان بهم بخورد و یا حتی ممکن است اینستاگرام اجازه ندهد یک محتوای طولانی را در بیو به اشتراک بگذارید. چاره چیست؟ در اینجا می توانید از لینک کوتاه استفاده کنید.

 

کوتاه کننده لینک چیست؟

سایت های کوتاه کننده لینک در واقع از تکنیکی استفاده می کنند تا یک لینک طولانی را به شکلی کوتاه تر نمایش دهند. با کلیک بر روی لینک کوتاه شده به طور مستقیم می توانید به صفحه مورد نظر هدایت شوید. لینک های کوتاه برای قرار دادن در پیامک، بیوگرافی اینستاگرام، تلگرام و توییتر که محدودیت کاراکتر دارند، بسیار مناسب است. بسیاری از سرویس های کوتاه کننده لینک رایگان هستند و استفاده از آن ها بسیار آسان است. اما برخی دیگر دارای محدودیت هایی هستند. در ادامه برخی از این سایت های کوتاه کننده لینک را برای شما معرفی می کنیم. با تارینوتک همراه باشید.

 

چرا باید لینک ها را کوتاه کنیم؟

محدودیت های کاراکتر: برخی از شبکه های اجتماعی مانند توییتر دارای محدویت کاراکتر می باشد. در این زمان لازم است که به جای استفاده از لینک های طولانی و هدر دادن کاراکتر برای نوشتن مطلب، از یک لینک کوتاه شده استفاده کنیم.

لینک های فارسی: آدرس هایی که در انتشار آن از زبان فارسی استفاده شده است، عموما دارای لینک هایی با کاراکترهای ناخوانا می باشند. علاوه بر اینکه این کاراکترها قابل خواندن نیستند، بسیار طولانی نیز می باشند. بنابراین در این مواقع استفاده از سایت های کوتاه کننده لینک واقعا ضروری است.

ظاهر زیبا: معمولا استفاده از لینک های طولانی ظاهر خوبی را بدست نمی دهد. این مورد ساده ترین دلیلی است که نیاز داریم از سایت های کوتاه کننده لینک استفاده کنیم. همانطور که لینک های کوتاه خوانایی بهتری دارند، بهتر هم در حافظه می مانند.

کوتاه کردن لینک برای دریافت اطلاعات آماری: یکی از مهم ترین دلایل برای استفاده از سایت های کوتاه کننده لینک این است که به کمک این ابزارها می تواینم بعد از اشتراک گذاری لینک متوجه شویم چند نفر بر روی آن کلیک کرده اند.

کسب درآمد: یکی از روش هایی که افراد با استفاده از آن به کسب درآمد می پردازند، کوتاه کردن لینک است. برخی از این سرویس ها امکان درآمدزایی دارند و با ثبت نام در آن ها می توانید کسب درآمد کنید.

عدم نمایش لینک واقعی: گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد شما لینک واقعی را در معرض نمایش قرار ندهید. در این حالت می توانید از لینک کوتاه استفاده کنید. این مورد بیشتر در سایت های زیرمجموعه گیری استفاده می شود. زمانی که شما لینک اصلی را با استفاده از سایت های کوتاه کننده لینک به کاربر دیگری ارسال می کنید دیگر شخص نمی تواند متوجه کلیک بر روی لینک شود و مستقیم به صفحه اصلی هدایت می شود.

 

کسب اطلاعات بیشتر: خرید سایت های آماده

 

سایت های کوتاه کننده لینک خارجی

Bit.Ly

اولین و بهترین سایت کوتاه کننده لینک را می توان بیت لی دانست. چرا که یکی از بهترین وب سایت هایی است که امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. بسیاری از وب مسترها سرویس کوتاه کننده لینک بیت لی را معرفی می کنند و مهم ترین دلیل آن را می توان رایگان بودن آن دانست.

در نظر داشته باشید برای ورود به این سایت باید وی پی ان خود را روشن کنید. از جمله ابزارهایی که بیت لی در اختیار شما قرار می دهد می توان به تاریخچه دقیق، منابع کلیک لینک ها، منطقه جغرافیایی کلیک کننده ها و امکان ویرایش لینک های می باشد.

Tinyurl

Tinyurl نیز مانند بیت لی یکی از قدیمی ترین سایت های کوتاه کننده لینک می باشد که برای کوتاه کردن لینک ها هزینه ای دریافت نمی کند. اما برخلاف بیت لی با کوتاه کردن لینک در این وب سایت اطلاعاتی در مورد لینک ها و تعداد کلیک های صورت گرفته بر روی لینک نخواهید داشت. در این وب سایت چنین امکاناتی برای کاربر قرار داده نشده است.

Ouo.io

سومین سرویس کوتاه کننده لینک Ouo.io می باشد که با استفاده از این سایت می توانید درآمدزایی نیز داشته باشید. در صورتی که از این سرویس استفاده کنید، کاربرانی که لینک های کوتاه شده توسط شما را باز می کنند در ابتدا برای آن ها یک تبلیغ نمایش داده می شود و آن ها با تماشای کامل این لینک موجبات درآمدزایی شما را نیز فراهم می کنند. بدین صورت که مبلغی به عنوان درآمد به حساب شما افزوده می شود و سپس کاربر به لینک اصلی منتقل می شود.

is.gd

چهارمین سایت کوتاه کننده لینک نیز ls.gd می باشد که در رده پایین تری نسبت به سایر سایت های کوتاه کننده می باشد. از جمله امکاناتی که این وب سایت در اختیار شما قرار می دهد می توان به آنالیز دقیق کلیک بر روی لینک ها اشاره کرد. بدین طریق به راحتی می توانید متوجه شوید که چند نفر بر روی لینک کوتاه شده ی شما کلیک کرده اند.

از دیگر امکانات این وب سایت می توان به ارائه QR Code اشاره کرد که می توانید از آن برای باز کردن لینک کوتاه شده در موبایل نیز استفاده کنند. همچنین امکان سفارشی سازی لینک کوتاه شده نیز در این وب سایت وجود دارد.

cutt.ly

یکی از بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک خارجی در این روزها cutt.ly است که بسیار مورد استفاده کاربران ایرانی می باشد. سایت cutt.ly با رتبه الکسای ۲۰۰۰ توانسته یکی از بهترین سایت های کوتاه کننده لینک باشد. برای استفاده از خدمات این وب سایت حتما باید عضو این سایت شوید تا بتوانید لینک های خود را مدیریت کنید.

از مزایای این سایت می توان به مدیریت راحت لینک های کوتاه شده اشاره کرد. با کلیک بر روی آمار لینک های کوتاه شده می توانید به تفکیک کشور، آی پی و مرورگر کاربر، اشتراک راحت لینک ها در شبکه های اجتماعی و … دسترسی داشته باشید.

یکی از مزیت های cutt.ly که آن را نسبت به سایر وب سایت ها متمایز کرده است داشتن API برای اتصال به دامین سایت و افزونه های وردپرسی است. این قابلیت در وب سایت رایگان است و تمامی اعضا می توانند از آن استفاده کنند.

Ow.Iy

به تازگی Ow.Iy به یکی از ابزارهای مفید در سایت Hootsuite تبدیل شده است. Ow.Iy نیز یکی از سایت های معروف و قدیمی در زمینه کوتاه کننده لینک محسوب می شود. این وب سایت با ادغام در سایت Hootsuite توانست کارایی بیشتری داشته باشد و به محبوبیت بیشتری دست پیدا کند. در این سرویس نیز همانند برخی دیگر از سرویس ها می توانید به آنالیز دقیق لینک های کوتاه شده در شبکه های اجتماعی دست پیدا کنید. همچنین با ادغام Ow.Iy با Hootsuite می توانید پست های خود را در شبکه های اجتماعی به صورت حرفه ای آنالیز کنید.

bit.do

این سرویس نیز جزو یکی از وب سایت های قدیمی برای کوتاه کردن لینک می باشد. سایت کوتاه کننده لینک bit.do برای کشور هند می باشد. با بررسی رتبه الکسا و تعداد بک لینک های این وب سایت می توان به راحتی متوجه شد که این سرویس قدیمی و قابل اعتماد می باشد.

v.ht

v.ht نیز از دیگر وب سایت هایی است که در ازای عضویت در وب سایت، امکانات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهند. سرویس v.ht نیز از سرویس های پرکاربرد می باشد که امکان آنالیز دقیق لینک های کوتاه شده را می دهد و به راحتی می توانید آدرس های کوتاه شده را سفارشی سازی کنید.

u.to

این سرویس یکی از سایت های جالب توجه می باشد. در صورتی که در این وب سایت عضو باشید و از امکانات آن استفاده کرده اید، با هربار ورود به این وب سایت، لیست آخرین لینک های کوتاه شده شما را نشان می دهد. همچنین می توانید تعداد کلیک هایی که بر روی لینک شما شده را نیز مشاهده کنید. البته برای مدیریت لینک های کوتاه شده در این وب سایت نیز در ابتدا باید عضو وب سایت شوید.

shorl.com

از دیگر سایت های قدیمی کوتاه کننده ی لینک shorl.com می باشد. از ویژگی های خوب این سرویس این است که برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، افزونه ای در اختیار شما قرار می دهد و بدین صورت می توانید در هر صفحه وبی که قرار داشته باشید آن را به لینک کوتاه تبدیل کنید. برای دریافت این سرویس تنها کافیست از افزونه ای که در اختیارتا قرار داده شده است استفاده کنید. از دیگر ویژگی های مثبت این سایت بازدید لینک های کوتاه شده به صورت خصوصی است.

shorturl.at

از دیگر سایت های کوتاه کننده لینک می توان به shorturl.at اشاره کرد. این وب سایت بیشتر برای لینک های کوتاه شده در شبکه های اجتماعی استفاده می شود. از ویژگی های جالب این وب سایت می توان به URL Click Counter اشاره کرد. بدین طریق می توانید آدرس لینک کوتاه شده خود را بدهید و آمار کلیک های آن را مشاهده کنید.

gg.gg

gg.gg نیز یکی سایت های خوب برای کوتاه کردن لینک می باشد. نام این دامنه منحصر به فرد خاص است و به راحتی در ذهن ها می ماند. از ویژگی های این سرویس می توان به افزونه ای اشاره کرد که برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اپرا در نظر گرفته شده است. با استفاده از این افزونه به راحتی می توانید در هر سایتی که هستید لینک مورد نظر را کوتاه کنید. یکی دیگر از ویژگی های خوب این وب سایت می توان به این گزینه اشاره کرد که لینک های کوتاه شده را با ریدایرکت ۳۰۱ به شما ارائه می دهد که این موضوع به سئو سایت شما نیز کمک می کند.

 

کسب اطلاعات بیشتر: آیا سایت شما نیاز به بازطراحی یا ریدیزاین دارد؟

 

سایت های کوتاه کننده لینک ایرانی

وان دا

وان دا یکی از سایت های کوتاه کننده لینک ایرانی می باشد که به تازگی کار خود را شروع کرده است و به سرعت توانسته امتحان خود را پس بدهد. امکاناتی که وب سایت وا دا به مشترکین خود می دهد نسبت به سایر وب سایت ها بیشتر و پیشرفته تر است. همچنین در این سایت، قابلیت کسب درآمد توسط وب مستران نیز وجود دارد.

از ویژگی های منحصر به فرد وان دا که به مشترکین خود هدیه داده است، این است که با ثبت نام و ورود به حساب کاربری ۱۰۰۰ تومان پاداش عضویت دریافت می کنید، با هر دعوتی که از دوستان خود انجام می دهید پاداش دیگری دریافت می کنید و بدین طریق می توانید به کسب درآمد بپردازید.

برای کوتاه کردن لینک توسط وان دا می توانید با استفاده از api سایت وان دا به این امر بپردازید. همچنین تغییر لینک آسان، اسکریپت، ربات تلگرام و … نیز توسط api وان دا برای شما امکان پذیر است. پس از اینکه لینک خود را توسط وان کوتاه کردید می توانید با افزودن /info آمار لینک خود را به صورت لحظه ای مشاهده کنید.

ریزی

سایت ریزی یکی از وب سایت های رایگان برای کوتاه کردن لینک می باشد. همچنین با استفاده از این سایت می توانید به کسب درآمد نیز بپردازید. برای اینکار در ایتدا کافیست به صورت رایگان ثبت نام کنید و سپس لینک های مورد نظر خود را کوتاه کرده و به اشتراک بگذارید تا به درآمد هر بازدید اضافه شود. زمانی که موجودی شما به ۸۰۰۰ تومان رسید می توانید درخواست وجه را فعال کنید.

با دسترسی به منو کاربری خود می توانید به مواردی همچون آمار بازدید لینک ها، کوتاه کردن لینک به آدرس دلخواه، ویرایش و حذف لینک ها، زیرمجموعه گیری برای کسب درآمد بیشتر، ایزارهای پیشرفته برای کوتاه کردن لینک و … دسترسی داشته باشید.

یون

وب سایت یون از قدیمی ترین سرویس ها برای کوتاه کردن لینک می باشد. با استفاده از یون به راحتی می توانید لینک های خود را کوتاه کنید و محدودیتی در این زمینه برای شما در نظر گرفته نشده است. مدیریت منوی کاربری در یون بسیار ساده است و لینک هایی که در این وب سایت کوتاه می کنید تاریخ انقضا ندارند.

این سرویس همچنین قابلیت هایی همچون ایجاد لیستی از لینک ها، تنظیم کلمه عبور، تاریخ شروع و خاتمه اعتبار لینک و … را در اختیار شما قرار می دهد. از دیگر ویژگی های این وب سایت می توان به ارائه گزارش کامل از آمار بازدیدها،  تفکیک گزارش ها بر حسب کشور، تاریخ و روز، لیست ارجا دهنده ها و … می باشد.

بیتن

بدون شک یکی از قدرتمندترین و بهترین سایت های کوتاه کننده لینک، بیتن می باشد. این وب سایت امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. از امکاناتیی که توسط این وب سایت در اختیار شما قرار داده می شود می توان به تاریخچه دقیق، منابع کلیک کرده، مناطق جغرافیایی افرادی که کلیک کرده اند و … اشاره کرد. همچنین با استفاده از این سرویس می توانید لینک های خود را به راحتی ویرایش کنید.

ان یو آر ال

ان یو آر ال نیز از وب سایت هایی ست که چند سالی در زمینه کوتاه کردن لینک دارای تجربه می باشد. استفاده از سرویس های این وب سایت کاملا مستقیم و بدون تبلیغات می باشد. با عضویت در این وب سایت تسلط کامل بر روی لینک های کوتاه شده خود دارید. بدین طریق به راحتی می توانید تارخچه دقیق، منابع کلیک کرده، مناطق جغرافیایی افراد کلیک کرده و … را به راحتی مشاهده کنید. ان یو آر ال گزینه مناسبی برای مدیران شبکه های اجتماعی مانند گروه های تلگرامی می باشد.

زایا

از دیگر وب سایت های ایرانی برای کوتاه کردن لینک، زایا می باشد. سایت زایا جزو زیرمجموعه  سون هاست می باشد و امکانات منحصر به فردی را نسبت به دیگر سایت ها در اختیار کاربران قرار می دهد. از مزیت های این وب سایت می توان به بررسی جزئیات عملکرد لینک ها، داشتن حریم خصوصی، شخصی سازی لینک ها و … اشاره کرد. این سایت به صورت روزانه در حال بروزرسانی است و اخیرا ربات تلگرام کوتاه کننده لینک را نیز به سیستم خود اضافه کرده است که بسیاری از وب سایت ها این قابلیت را ندارند.

 

استفاده از سایت های کوتاه کننده لینک چه مزایایی را به همراه دارد؟

اولین مزیت استفاده از سایت های کوتاه کننده لینک این است که شما به راحتی می توانید لینک خود را در همه جا منتشر کنید. در این حالت دیگر نگران زیاد بودن کاراکتر نیستید و با استفاده از اس ام اس، اشتراک گذاری در اینستاگرام، تلگرام، توییتر، فیس بوک و … می توانید لینک مورد نظر خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

برخی می خواهند بدانند وقتی لینک خود را منتشر می کنند چند نفر بر روی آن کلیک می کنند و اطلاعات آماری سایت خود را بدین طریق کسب کنند. استفاده از لینک کوتاه به شما کمک می کند به راحتی اطلاعات آماری وب سایت خود را کسب کنید. این امر زمانی که وب سایت شما نوپا می باشد و می خواهید روند رشد آن را مشاهده کنید بسیار کارساز می باشد.

 

آیا سایت های کوتاه کننده لینک ایرانی قابل اعتماد هستند؟

از جمله بحث هایی که همیشه بین وبمستران وجود داشته این است که سرویس های کوتاه کننده لینک ایرانی قابل اعتماد هستند یا خیر؟ بسیاری از افراد بر این باورند که سرویس های کوتاه کننده لینک خارجی پایدار نیستند و ممکن است گاهی اوقات از دسترس خارج شوند. به همین سبب بسیاری از افراد استفاده از سرویس های خارجی را به سرویس های ایرانی ترجیح می دهند.

نکته مهم در انتخاب سرویس کوتاه کننده لینک این است که در ابتدا باید آنالیز دقیق لینک ها را به شما بدهد و دوم اینکه همیشه در دسترس باشد.  برخی از افراد نیز بر این باورند که سرویس های کوتاه کننده خارجی با اینترنت داخلی کشور ما تداخل دارند و ممکن است گاهی اوقات به نمایش در نیایند.

پیشنهاد تارینوتک این است که قبل از بارگذاری کمپین های تبلیغاتی که نیاز به کوتاه کردن لینک دارد، در ابتدا سرویس مورد نظر خود را با چند سیستم و آی پی متفاوت تست کنید تا از دسترس بودن سرویس اطمینان حاصل کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *