پروتکل Index Now با پلاگین Rank Math

نحوه راه اندازی پروتکل Index Now با استفاده از پلاگین Rank Math در وردپرس سئو

۳ مرحله راه اندازی Index Now در سایت وردپرسی با استفاده از پلاگین Rank Math SEO در زیر بیان می شود.
سایت Microsoft Bing اعلام کرد که پلاگین محبوب سئو سایت وردپرس Rank Math در حال یکپارچه سازی پروتکل IndexNow است. یک ناشر حتی نیازی به داشتن یک کلید API یا حساب Bing Webmaster Tools برای بهره مندی از مزایای نمایه سازی فوری ندارد. شروع کار با Index Now با استفاده از پلاگین Rank Math SEO آسان است، به خصوص با استفاده از دستورالعمل های گام به گام که در زیر آورده شده است.

افزونه سئو Rank Math در وردپرس

Rank Math یک افزونه محبوب SEO است که بیش از یک میلیون نصب فعال دارد. این افزونه محبوب است زیرا استفاده از آن آسان است و همچنین این افزونه مجموعه گسترده ای از ویژگی های کاملا رایگان را ارائه می دهد مانند: داده های ساختار یافته محلی SEO ، بهینه سازی های جستجوی محلی SEO،ویژگی هایی که سایر افزونه های SEO هزینه اضافی برای آن دریافت می کنند.

رابط کاربری Rank Math

چیزی که استفاده از Rank Math را آسان می کند این است که همه ویژگی ها در قالب یک رابط کاربری (UI) سازماندهی شده اند که از ماژول هایی استفاده می کند که بسته به نیاز شما می توانند روشن یا خاموش شوند.اگر به ویژگی بهینه سازی سئوی محلی نیاز ندارید، ماژول را غیر فعال کنید.
اگر می خواهید Rank Math نقشه سایت را برای وب سایت شما ایجاد کند، ماژول را فعال کنید.
روشن کردن یک ماژول (به منظور دسترسی به یک ویژگی) یک دکمه ” تنظیمات ” را فعال می کند که با کلیک روی آن شما را به صفحه دیگری می برد که در آن تنظیمات می توانند پیکربندی انجام شود.

ماژول رابط کاربری Rank Math

یکپارچه سازی Index Now با Rank Math

روش ماژول رابط کاربری (UI) برای استفاده از Index Now تنظیم آن را آسان می کند. فقط باید این ویژگی را روشن کنید و سپس روی دکمه تنظیمات کلیک کنید تا به مرحله نهایی رفته و کار Index Now برای وب سایت شما نهایی شود.این یک رابط کاربری عالی است که چیزی که بسیار دشوار است را ساده می کند.

راحتی ماژول Index Now

ویژگی Index Now به عنوان یک ماژول جدید معرفی شده است که فقط باید روشن شود و سپس با چند انتخاب آسان پیکربندی شود.به طور معمول، برای شرکت در برنامه فوری Index Now، یک ناشر باید در وب سایت Bing Webmaster Tools ثبت نام کند تا یک حساب کاربری دریافت کند و سپس یک API دریافت کند.
اگر از افزونه Rank Math SEO استفاده میکنید، روند نمایه سازی متفاوت می شود.
فعال کردن ماژول Index Now در Rank Math تنها کاری است که باید انجام دهید. در افزونه Rank Math با دست آوردن یک API Index Now بدون نیاز به حساب Bing Webmaster Tools می‌پردازد.

نحوه تنظیم Index Now با استفاده از Rank Math

به داشبورد رتبه بندی ریاضی بروید

برای شروع، ابتدا Rank Math را از منوی سمت چپ وردپرس انتخاب کنید سپس داشبورد را انتخاب کنید. Rank Math > Dashboard

منو وردپرس Rank Math

ماژول Index Now را انتخاب کنید

 

همه ماژول های موجود

پس از انتخاب ماژول Index Now، سوئیچ خاموش/روشن را می بینید که آبی شده و دکمه “تنظیمات” در پایین سمت چپ ماژول ظاهر می شود.

ماژول Index Now

پیکربندی تنظیمات Index Now

پس از کلیک بر روی دکمه تنظیمات، صفحه دیگری باز می شود و این آخرین صفحه ای است که با آن کار دارید.پیکربندی ماژول Index Now آسان است. اما رابط کاربری آن‌طور که می‌توانست واضح نیست، که با توجه به اینکه پیکربندی بقیه Rank Match چقدر آسان است، شگفت‌آور است.

دکمه تنظیمات


برای دسترسی به تنظیمات پنهان Index Now، باید روی نماد کوچک «چرخ‌دنده» که با برچسب «تنظیمات» در سمت چپ قرار دارد، کلیک کنید
هنگامی که روی دکمه تنظیمات کلیک کردید، اکنون می توانید محتوایی را که می خواهید در اختیار موتورها جستجو قرار دهید.

انتخاب های که می توانید داشته باشید عبارتند از:

  • پست ها
  • محتوای مدیا
  • صفحات بلاگ
  • به علاوه گزینه ای برای انتخاب MailPoet Pages (اگر MailPoet را نصب کرده اید)

برای اکثر ناشران، تنها چیزی که باید انتخاب کنید پست ها، رسانه ها و صفحات است. تقریباً همین است.

عکس صفحه تنظیمات Rank Math Index Now


بعد چه اتفاقی می افتد
پس از انتخاب صفحاتی که دارای فهرست Bing باشند، ماژول Rank Math Index Now از API شما مراقبت می کند و کار تمام است
از این پس پروتکل IndexNow هر زمان که یک پست یا صفحه منتشر می شود، هر زمان که یک پست یا صفحه به روز شود و هر زمانی که یک پست یا صفحه حذف شود، به Bing اطلاع می دهد.اگر انتخاب کرده اید که رسانه خود ایندکس شود، آن محتوا نیز بخشی از اعلان خواهد بود

Index Now Instant Indexing

IndexNow در حال حاضر فقط توسط Bing و Yandex استفاده می شود. بسیاری از سازندگان سایت SaaS و شبکه های تحویل محتوا مانند Cloudflare و Akamai از پروتکل نمایه سازی جدید IndexNow پشتیبانی می کنند.
این پروتکل نه تنها فهرست بندی محتوای جدید یا به روز شده را سرعت می بخشد، بلکه ترافیک ربات در سایت شما کاهش می دهد و منابع را برای بازدیدکنندگان سایت آزاد می کند.در موتور جستجو، منابع مرکز داده را کاهش می دهد، که فرصت دیگری برای کاهش ردپای کربن مرکز داده است که برای محیط زیست خوب است.
پیاده سازی Rank Math احتمالاً نمیتواند ساده تر و بدون اصطکاک باشد.
Rank Math قبلاً یک انتخاب عالی برای یک افزونه SEO بود.
اضافه شدن ماژول Index New ماژول Rank Math را مفیدتر و جذاب تر می کند، به خصوص به این دلیل که Yoast هنوز از ارائه Index Now به عنوان یک گزینه خودداری می کند

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *